Sidnavigering per stad/län/kommun el dylikt

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Budskap
Inlägg: 8
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 12:16
Kontakt:

Sidnavigering per stad/län/kommun el dylikt

Inlägg av Budskap »

Det vore bra med navigering i stil med den som finns på flashbacks UE forum, att varje stad(eller län/kommun whatever) har en egen tråd, eller kanske varje stad tom har underkategorier i stil med dom ni redan har.. ett exempel:

Stockholm -Vårdanstalter och sjukhus, Bostäder och bostadsområden osv

eller

Uppland -Vårdanstalter och sjukhus, Bostäder och bostadsområden osv

alltså, man väljer först geografiskt område och sedan vilka UE-Rapporteringar man vill läsa om. Nu måste man ju gå igenom alla trådar för att hitta något objekt från tex sitt eget närområde eller vad man nu är intresserad av att följa rapporteringar ifrån.
http://www.budskap.pixbox.se UE från Gävle med omnejd
Användarvisningsbild
Alien
Inlägg: 169
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 04:32

Inlägg av Alien »

[quote=""Budskap""]Det vore bra med navigering i stil med den som finns på flashbacks UE forum, att varje stad(eller län/kommun whatever) har en egen tråd, eller kanske varje stad tom har underkategorier i stil med dom ni redan har.. ett exempel:

Stockholm -Vårdanstalter och sjukhus, Bostäder och bostadsområden osv

eller

Uppland -Vårdanstalter och sjukhus, Bostäder och bostadsområden osv

alltså, man väljer först geografiskt område och sedan vilka UE-Rapporteringar man vill läsa om. Nu måste man ju gå igenom alla trådar för att hitta något objekt från tex sitt eget närområde eller vad man nu är intresserad av att följa rapporteringar ifrån.[/quote]

Blir inte det väldigt många trådar, och svårt att följa för de av oss som har bil och mer än gjärna åker 20 mil för ett bra objekt...
Och i synnerhet då forumet i nuläget har under 400 medlemmar.

Jag tror iaf. att det blir svår överskådligt, kolla hur rörigt det är på FB.

Edit: och svår modererat.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Sidnavigering per stad/län/kommun el dylikt

Inlägg av Grishnac »

Vi stod mellan en geografisk uppdelning och ämnesrelaterad uppdelning när vi startade hela forumet och jag var nog mest för en geografisk då. Nu msåte jag säga att det här verkar fungera bättre och vi kommer nog hålla fast vid det tills uppror utbryter. ;)
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Mobius
Inlägg: 98
Blev medlem: sön 19 okt 2008, 15:52

Inlägg av Mobius »

Hej
Ny på forumet och ganska nyligen blivit mer intresserad av UE. Tack vare Jörnmarks böcker :)

Det jag saknar är faktiskt någon form av geografisk tillhörighet på många av trådarna. Detta för att få något grepp på var dom befinner sig.

Än så länge är det lätt att överblicka alla trådar, men allt eftersom det skapas fler och fler trådar kommer det bli svårare.
Men detta behöver inte betyda att hela forumet disponeras om.

Det skulle t.ex räcka med att länet läggs till i namnet på första posten i en tråd.
t.ex "Övergivet sanatorium i Skåne" eller "Fasta paviljongen i Säter, Dalarna"
Sen kan postaren själv bestämma om hur mycket mer av positionen han/hon vill avslöja

Om alla som startar en tråd följer någon sorts mall så kommer det bli mycket lättare att hitta objekt som är intressant för dagen.

Många startar redan nu trådar på liknande vis, men varför inte alla?

Bara en idé
Mobius
Användarvisningsbild
Markkanen
Inlägg: 106
Blev medlem: fre 17 okt 2008, 09:26
Kontakt:

Inlägg av Markkanen »

[quote=""Mobius""]Hej
Ny på forumet och ganska nyligen blivit mer intresserad av UE. Tack vare Jörnmarks böcker :)

Det jag saknar är faktiskt någon form av geografisk tillhörighet på många av trådarna. Detta för att få något grepp på var dom befinner sig.

Än så länge är det lätt att överblicka alla trådar, men allt eftersom det skapas fler och fler trådar kommer det bli svårare.
Men detta behöver inte betyda att hela forumet disponeras om.

Det skulle t.ex räcka med att länet läggs till i namnet på första posten i en tråd.
t.ex "Övergivet sanatorium i Skåne" eller "Fasta paviljongen i Säter, Dalarna"
Sen kan postaren själv bestämma om hur mycket mer av positionen han/hon vill avslöja

Om alla som startar en tråd följer någon sorts mall så kommer det bli mycket lättare att hitta objekt som är intressant för dagen.

Många startar redan nu trådar på liknande vis, men varför inte alla?

Bara en idé
Mobius[/quote]

Det skulle vara en bra idé, men det är nog precis det du själv pratade om också. De flesta vill nog inte avslöja för mycket med tanke på att vem som helst kan läsa det. De mera välkända objekten kan man nog skriva i titeln, men sånt man vill hålla mera på är nog bra om man inte avslöjar för mycket om. Utan att intresserade personer får skicka PM om de vill ha mera information. Så för min del tycker jag att som det är nu fungerar bra.
Användarvisningsbild
Soldat
Inlägg: 50
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 11:41

Inlägg av Soldat »

Ha som regel att varje ämne ska börja med Landskap/Stad.

Exempelvis "Östergötland: En gammal fabrik".

Exempelvis nu finns det mycket trådar som är väldigt svårt att få någon uppfattning om av rubriken.
Skriv svar