Spam... något skräp är det... (Sammanfogade trådar)

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""benkar""]Det blir ju i så fall en spärr för alla oss andra som ibland kan behöva dränka 28ds med nya trådar, mer än en tråd per timme.... :p

Men, som allmän information, 28ds ägare, webbmaster och mods, diskuterar detta problem, får se vad/vilken teknisk/praktiskt lösning vi kommer fram till.

Spam-inlägg på 28ds är inte jordens undergång eftersom de raderas av mods relativt snabbt, men synnerligen irriterande.... :mad:

/B[/quote]

Hur kommer det sig att trådnamen syns fortfarande även fast dom är borttagna? Han ligger som senaste trådskapare i översikten över alla forumdelar för mig fortfarande ( i dom trådar ingen postat nåt nytt i ). Han den där gedagitte eller vad han nu kallade sig. Det är som att trådarna är borttagna men trådämnena ligger kvar. Bara en fundering. Denna screenshot från måndag 11.06
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av 2 rjd2, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
LINK82
Inlägg: 255
Blev medlem: lör 14 feb 2009, 22:53
Kontakt:

Inlägg av LINK82 »

Är det inte möjligt att ställa en fråga som bara en människa kan svara på vid inloggning. Typ 1+1= , Upplevt detta vid andra forum och det funkar bra.
För det har blivit en hel del spampost den senaste tiden & det kan ju inte vara det roligaste att rensa bort varje dag.
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

[quote=""rjd2""]Hur kommer det sig att trådnamen syns fortfarande även fast dom är borttagna? Han ligger som senaste trådskapare i översikten över alla forumdelar för mig fortfarande ( i dom trådar ingen postat nåt nytt i ). Han den där gedagitte eller vad han nu kallade sig. Det är som att trådarna är borttagna men trådämnena ligger kvar. Bara en fundering. Denna screenshot från måndag 11.06[/quote]

Troligen cachar forummotorn vilka förändringar som skett men tar inte hänsyn till borttaget material. Så det ser fortfarande ut som det senast skapade inom ämnet är spam.
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""kristofer""]Troligen cachar forummotorn vilka förändringar som skett men tar inte hänsyn till borttaget material. Så det ser fortfarande ut som det senast skapade inom ämnet är spam.[/quote]

Ok! :)
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

Jo en sådan funktion där man lär svara på en fråga eller skriva av luddig text kan ju fungera. Dock är ju detta ganska besvärligt men kan ju spara er moderatorer en hel del jobb.
Personligen skulle jag inte ha något emot en sådan funktion.
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

[quote=""Faniskogen""]Jo en sådan funktion där man lär svara på en fråga eller skriva av luddig text kan ju fungera. Dock är ju detta ganska besvärligt men kan ju spara er moderatorer en hel del jobb.
Personligen skulle jag inte ha något emot en sådan funktion.[/quote]

Det lutar mycket åt en extra fråga, det verkar ha hjälpt andra med samma forummotor, det är därför också fullt genomförbart.
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

[quote=""kristofer""]Det lutar mycket åt en extra fråga, det verkar ha hjälpt andra med samma forummotor, det är därför också fullt genomförbart.[/quote]

Mjo det borde ju fungera. Åtminstonde om det är botar i farten och inte några anställda för jobbet som någon talade om tidigare, hur märkligt det än låter.

Bandets gästbok räddades hur som genom en sådan funktion, att skriva av en bild :)
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Faniskogen""]Mjo det borde ju fungera. Åtminstonde om det är botar i farten och inte några anställda för jobbet som någon talade om tidigare, hur märkligt det än låter.

Bandets gästbok räddades hur som genom en sådan funktion, att skriva av en bild :) [/quote]

Jag gillar inte konceptet att skriva av en text i en bild, ofta är den svårläslig och man är osäker på om den är "case sensitive", skriver man fel så får man oftast göra om hela jämrans proceduren dessutom.

Bättre då med en enkel fråga om det nu löser problemet.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Tiagirl
Inlägg: 12
Blev medlem: sön 01 maj 2011, 21:34
Kontakt:

Spam...

Inlägg av Tiagirl »

Finns det inga inställningar edyl för att slippa få in en massa "skit" i forumet? :confused:
Jag har ju alla foruminläggen bevakade i google reader och blir jätteglad när jag ser att det är tio nya inlägg! Men så är det sex stycken bara spam/reklam/skräp. Har inte varit med om det på andra forum så hur kan det komma in här?

Som denna tråden tex: http://28dagarsenare.se/showthread.php?t=4059
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Tiagirl""]Finns det inga inställningar edyl för att slippa få in en massa "skit" i forumet? :confused:
Jag har ju alla foruminläggen bevakade i google reader och blir jätteglad när jag ser att det är tio nya inlägg! Men så är det sex stycken bara spam/reklam/skräp. Har inte varit med om det på andra forum så hur kan det komma in här?

Som denna tråden tex: http://28dagarsenare.se/showthread.php?t=4059[/quote]

De som "spammar" reggar sig som vanligt, aktiverar sitt konto när de får bekräftelse-mailet, ligger sedan lågt ett tag, och vräker sedan ur sig allt från 1 till 30 spam-inlägg, inte så mycket att göra åt egentligen.

/B
Skriv svar