Tips på fast tråd: "Vad är det här för nått?"

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Tips på fast tråd: "Vad är det här för nått?"

Inlägg av Saddam »

Ett förslag:

Vi har en del "vad-är-det-här-för-någonting/någon-som-vet-?-trådar" där vi presenterar en del konstiga objekt runtomkring Sverige och helt enkelt vill få svar på vad det är för nått... kan vi inte slå ihop dem och göra den till en officiell "fastklistrad" tråd?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Saddam""]Ett förslag:

Vi har en del "vad-är-det-här-för-någonting/någon-som-vet-?-trådar" där vi presenterar en del konstiga objekt runtomkring Sverige och helt enkelt vill få svar på vad det är för nått... kan vi inte slå ihop dem och göra den till en officiell "fastklistrad" tråd?[/quote]

Borde det inte fungera med att ställa sådana frågor i "Urban Exploration - Generellt - Frågor & svar"?

Där finns det redan nu frågor/trådar som: -"Vad är detta?", -"Nog är väl detta ett luftvärnstorn?", -"Övergiven stad, tidigare gruvby?", -"Vad är det här för något?"

Känns, i mina ögon, bättre med separata frågor/trådar där, med frågor, än en lååång klistrad tråd med många olika frågor?

http://28dagarsenare.se/forumdisplay.php?f=16

/B
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

[quote=""benkar""]Borde det inte fungera med att ställa sådana frågor i "Urban Exploration - Generellt - Frågor & svar"?

Där finns det redan nu frågor/trådar som: -"Vad är detta?", -"Nog är väl detta ett luftvärnstorn?", -"Övergiven stad, tidigare gruvby?", -"Vad är det här för något?"

Känns, i mina ögon, bättre med separata frågor/trådar där, med frågor, än en lååång klistrad tråd med många olika frågor?

http://28dagarsenare.se/forumdisplay.php?f=16

/B[/quote]

Håller nog med benkar här. Sådana frågor är ju inte alltför sällan grund till diskussion och då kan det snabbt bli rörigt i tråden skulle jag tro.

Klistrade trådar är väl mer för att samla ett stort diskussionsämne som annars uppkommer titt som tätt i nya trådar fast de alla egentligen handlar om i princip samma sak. Alternativt också som "dagens bild"-trådarna, där man postar bilder på lite olika ting och det inte är meningen att det ska bli så mycket diskussioner som svävar iväg.


Med det vill jag inte säga att det inte var en bra idé. Men det är nog lite så jag ser på vad som ska anses som klistrat eller inte.


Kanske skulle man istället uppmana att lägga alla de trådar som man inte säkert vet vart de ska ligga, i frågor och svar-kategorin och att moderatorer sedan kan flytta dessa till rätt kategori när man väl rett ut den frågan? Dock kanske det ger mer jobb åt moderatorer. Men det gör väl i.o.f fel-kategoriseringar p.g.a osäkerhet av vart tråden ska ligga i nuläget också kanske..?
Skriv svar