Besökarmeddelanden?

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Besökarmeddelanden?

Inlägg av benkar »

Funderade lite, är det bara jag som blir förvirrad över funktionen "Besökarmeddelanden" ?

Jag misstänker att det är fler än jag som tror/trodde att besökarmeddelande var/är ungefär som ett PM, dvs något som bara (avsändare/mottagare)berörda kan se?

Men, "Besökarmeddelanden" ligger ju helt publikt, kom underfund med det då jag googlade lite och hittade en fråga ställd till mig via "Besökarmeddelande" på 28ds.

Om man klickar på en medlem i ett inlägg hamnar man på "Besökarmeddelande", det som sedan avhandlas där hamnar publikt :eek: Vill man skicka ett "riktigt" PM får man sitta och glo en stund, så hittar man den funktionen.

Personligen tycker jag att "Besökarmeddlenaden" inte fyller någon större funktion, orsakar bara en risk att användare av misstag konverserar helt publikt, när dom tror det är privat.

/B
Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

[quote=""benkar""]
Personligen tycker jag att "Besökarmeddlenaden" inte fyller någon större funktion, orsakar bara en risk att användare av misstag konverserar helt publikt, när dom tror det är privat.

/B[/quote]

Ja, jag håller fullständigt med dig i frågan. Insåg nu att det fanns en funktion i kontrollpanelen där man kan avaktivera besöksmeddelandena helt, eller begränsa omfattningen, jag valde det senare till att börja med, kanske jag tar bort det helt så småningom.

Vill folk konversera med mig (och att jag ska svara! ;) ) får de skicka PM - eller svara på mina inlägg... :p
Användarvisningsbild
Acke.
Inlägg: 106
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 12:07
Kontakt:

Inlägg av Acke. »

Funderade också på detta vid ett tillfälle. Trodde verkligen jag stängt av sökmotorindexeringen även för profilerna, men skall säkra att detta görs om så inte är fallet. Skall även diskutera om det är bäst att ta bort funktionen helt, då jag instämmer att den känns lite överflödig då detta är ett forum och inte facebook :D
Eligible, not too stupid. Intelligiable, and cute as cupid.
Knowledgeable, but not always right. Salvageable, and free for the night.

www.jornmark.se
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Acke.""]Funderade också på detta vid ett tillfälle. Trodde verkligen jag stängt av sökmotorindexeringen, men skall säkra att detta görs om så inte är fallet. Skall även diskutera om det är bäst att ta bort funktionen helt, då jag instämmer att den känns lite överflödig då detta är ett forum och inte facebook :D [/quote]

Fundera på, men låter vettigt, forminlägg och PM borde räcka :) Har hursomhelst stängt av "Besökarmeddelanden"-funktionen, samt även "kompis-funktionen", någon måtta får det väl vara :D

/B
Användarvisningsbild
Alien
Inlägg: 169
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 04:32

Inlägg av Alien »

Håller med, besökarmeddelanden är helt överfödig, och om den ska finnas kvar så föreslår jag ett namnbyte på funktionen till gästbok eller liknande, så den inte förväxlas med pm.
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

[quote=""Alien""]Håller med, besökarmeddelanden är helt överfödig, och om den ska finnas kvar så föreslår jag ett namnbyte på funktionen till gästbok eller liknande, så den inte förväxlas med pm.[/quote]

Håller helt med, Gästbok är väl läplig benämning?
Användarvisningsbild
Acke.
Inlägg: 106
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 12:07
Kontakt:

Inlägg av Acke. »

Allt verkar tala för en tydlig majoritet som inte ser användningen i besökarmeddelanden. Stänger av funktionen med detsamma. Det kommer kanske vara ett par som har meddelanden de vill spara, men räknar kallt med att de kontaktar mig eller en moderator så återställer jag dem.
Eligible, not too stupid. Intelligiable, and cute as cupid.
Knowledgeable, but not always right. Salvageable, and free for the night.

www.jornmark.se
Skriv svar