maxgräns för PM för liten

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

svenne1985
Inlägg: 170
Blev medlem: tor 12 aug 2010, 03:44

Inlägg av svenne1985 »

Alla använder ju knappast 200 pm bara för det finns möjlighet så att utöka till 250/300 lär inte påverka allt för mycket, tror inte fler som inte skriver/skriver lite börjar skriva som galningar för gränsen ökas..
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""svenne1985""]Alla använder ju knappast 200 pm [/quote]

Känns inte som att det finns någon vits att utöka gränsen. Spara ner det du vill på ett icke internetberoende media i stället. Forumet kan vara borta i kväll.... Vad är då vitsen med att ha en massa pm som ej går att komma åt?
svenne1985
Inlägg: 170
Blev medlem: tor 12 aug 2010, 03:44

Inlägg av svenne1985 »

[quote=""bunkrologen""]Känns inte som att det finns någon vits att utöka gränsen. Spara ner det du vill på ett icke internetberoende media i stället. Forumet kan vara borta i kväll.... Vad är då vitsen med att ha en massa pm som ej går att komma åt?[/quote]

du kanske inte har behov av högre gräns men dem som har det hade kanske uppskattat det....? kanske inte nån vits för vissa men varför i helvete stör det dem som inte har behov av högre gräns om den skulle höjas?
sen kan var person avgöra om dem vill ha det på papper i fil format eller ha alla meddelande kvar på forumet, valfrihet du vet..
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

PM-lådor är precis som mail-brevlådor, har man obegränsat utrymme så låter man allt ligga kvar, har man begränsat utrymme får man ta sig i kragen och hålla rent, tex spara info/tips i ett word-doc. (Som består även om forumet skulle dö en dag)

Har max 200 Mb i min Telia-brevlåda, tvingar mig att rensa/hålla rent istället för att samla på hög, och gråter fortfarande blod över en rad PM jag hade på ett forum som helt plötsligt var borta en morgon :(

Men, har lagt upp frågan om större PM-lådor på Mod-delen av forumet, så får vi se vad teknisk webbmaster och forumägaren (som betalar för forumets utrymme) säger.

/benkar -Moderator
svenne1985
Inlägg: 170
Blev medlem: tor 12 aug 2010, 03:44

Inlägg av svenne1985 »

mjo obegränsat utrymme e bra :) gmail = inärmast obegränsat ;) har alla mail från 2006 kvar :p kan va kul ibland kolla bakåt om man säger så :p

benkar, de e ju som jag skrev innan, även om höjer gränsen tvivlar jag mycket på det skulle vara fråga om mycket mer utrymme som går åt :) sen är ju allt text så 1 mb blir en j*vla massa pms om man säger så
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""svenne1985""]mjo obegränsat utrymme e bra :) gmail = inärmast obegränsat ;) har alla mail från 2006 kvar :p kan va kul ibland kolla bakåt om man säger så :p

benkar, de e ju som jag skrev innan, även om höjer gränsen tvivlar jag mycket på det skulle vara fråga om mycket mer utrymme som går åt :) sen är ju allt text så 1 mb blir en j*vla massa pms om man säger så[/quote]

Är ju bra för gmail ju mer mail folk har kvar i sina brevlådor, så att de utifrån mailens innehåll (som scannas och analyseras) kan anpassa reklam osv.

Ser fram mot när 28ds PM-lådor har motsvarande scanning och tolkning av innehåll, så att vi mods får färdiga ruinkartor i en rapport varje vecka :D

Som sagt, -"Men, har lagt upp frågan om större PM-lådor på Mod-delen av forumet, så får vi se vad teknisk webbmaster och forumägaren (som betalar för forumets utrymme) säger"

/benkar -Moderator
svenne1985
Inlägg: 170
Blev medlem: tor 12 aug 2010, 03:44

Inlägg av svenne1985 »

[quote=""benkar""]Är ju bra för gmail ju mer mail folk har kvar i sina brevlådor, så att de utifrån mailens innehåll (som scannas och analyseras) kan anpassa reklam osv.

Ser fram mot när 28ds PM-lådor har motsvarande scanning och tolkning av innehåll, så att vi mods får färdiga ruinkartor i en rapport varje vecka :D

Som sagt, -"Men, har lagt upp frågan om större PM-lådor på Mod-delen av forumet, så får vi se vad teknisk webbmaster och forumägaren (som betalar för forumets utrymme) säger"

/benkar -Moderator[/quote]
ja bra du lagt förfrågan ;) men jag lär nog inte komma upp i 200 pm nångång kort men glädjer nog en del om det går igenom!


ja gud en liten rad brevid emailet till höger ;) tänker inte ens på där va reklam, fick kolla om där ens var reklam hehe
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""svenne1985""]

ja gud en liten rad brevid emailet till höger ;) tänker inte ens på där va reklam, fick kolla om där ens var reklam hehe[/quote]

Om du kollar lite nogrannare, är du inloggad på gmail/google när du googlar, så får du svar på ditt googlande anpassat efter tidigare googlande och innehåll i dina mail, rena rama "1984".... :eek:

/B
svenne1985
Inlägg: 170
Blev medlem: tor 12 aug 2010, 03:44

Inlägg av svenne1985 »

[quote=""benkar""]Om du kollar lite nogrannare, är du inloggad på gmail/google när du googlar, så får du svar på ditt googlande anpassat efter tidigare googlande och innehåll i dina mail, rena rama "1984".... :eek:

/B[/quote]

har inte tänkt på att den skulle göra så men lite reklam är där och ja den är ganska diskret, använt detta ett tag (7-8 år) och upplägg/funktioner passar mig utmärkt, skulle jag starta upp t ex firefox och börja använda den utan googlekonto, så får jag hjärnblödning inom 5 minuter...
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""svenne1985""]har inte tänkt på att den skulle göra så men lite reklam är där och ja den är ganska diskret, använt detta ett tag (7-8 år) och upplägg/funktioner passar mig utmärkt, skulle jag starta upp t ex firefox och börja använda den utan googlekonto, så får jag hjärnblödning inom 5 minuter...[/quote]

En följdfråga är om du/ni skulle acceptera att att 28ds PM-lådor skulle scannas och skicka ut en rapport varje vecka, till forumägare och mods, med sammanställning över vilka ruiner/kordinater som avhandlats? :p

/B
Skriv svar