maxgräns för PM för liten

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

svenne1985
Inlägg: 170
Blev medlem: tor 12 aug 2010, 03:44

Inlägg av svenne1985 »

[quote=""benkar""]En följdfråga är om du/ni skulle acceptera att att 28ds PM-lådor skulle scannas och skicka ut en rapport varje vecka, till forumägare och mods, med sammanställning över vilka ruiner/kordinater som avhandlats? :p

/B[/quote]
De flesta forum krypterar inte meddelanden i databasen så hur vet jag nån inte scannar/kollar dem ? Men står det i användaravtalet det är så får man acceptera det eller välja en tjänst som inte scannar etc.

Citat från googles sekretesspolicy:

Så här används informationen som vi samlar in

Information som vi samlar in från våra tjänster används för att tillhandahålla, underhålla och förbättra tjänsterna, utveckla nya tjänster och skydda Google och våra användare. Vi använder också informationen för att ge dig anpassat innehåll, till exempel sökresultat och annonser som är mer relevanta för dig.


Om vi vill använda information i ett annat syfte än vad som beskrivs i denna sekretesspolicy frågar vi först efter ditt samtycke.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""svenne1985""]De flesta forum krypterar inte meddelanden i databasen så hur vet jag nån inte scannar/kollar dem ? Men står det i användaravtalet det är så får man acceptera det eller välja en tjänst som inte scannar etc.

Citat från googles sekretesspolicy:

Så här används informationen som vi samlar in

Information som vi samlar in från våra tjänster används för att tillhandahålla, underhålla och förbättra tjänsterna, utveckla nya tjänster och skydda Google och våra användare. Vi använder också informationen för att ge dig anpassat innehåll, till exempel sökresultat och annonser som är mer relevanta för dig.

Om vi vill använda information i ett annat syfte än vad som beskrivs i denna sekretesspolicy frågar vi först efter ditt samtycke.[/quote]

Ville främst framhålla/dra det till sin gräns, att tex gmail är en gratistjänst där ägarna kan tillhandahålla obegränsat stora brevlådor eftersom man tjänar pengar på att analysera innehållet och skapa personiferad reklam.

Medans 28ds har en ägare/han som betalar för utrymme osv utan att tjäna några pengar på det hela, ingen reklam förutom en länk till ägarens senaste bok, i övrigt ingen reklam eller intäkter.

Och som sagt, -"Har lagt upp frågan om större PM-lådor på Mod-delen av forumet, så får vi se vad teknisk webbmaster och forumägaren (som betalar för forumets utrymme) säger".

Vad svaret/reslutatet av det blir, har jag ingen som helst aning kring :p

/B
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""svenne1985""]du kanske inte har behov av högre gräns men dem som har det hade kanske uppskattat det....? [/quote]

Jag har rensat både ut och in-korg flertal ggr. Jag tycker att det är bra med begränsat utrymme eftersom att jag är alldeles för dålig på att rensa mina mejlkonton där jag drunknar i en massa gamla mejl. Detta för att jag har mer eller mindre obegränsat utrymme och låtit det ligga just pga av detta.

Om jag hade haft begränsade inkorgar så hade jag haft betydligt lättare att hitta de mejl jag vill behålla..
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""benkar""]Om du kollar lite nogrannare, är du inloggad på gmail/google när du googlar, så får du svar på ditt googlande anpassat efter tidigare googlande och innehåll i dina mail, rena rama "1984".... :eek:

/B[/quote]

Egentligen konstigt att många ( även jag) lämnar ut halva sitt liv på internet. Gläder mig dock åt att det inte, ännu, fungerar helt klanderfritt. Tänker på reklamen som kommer upp till höger på fejan. Mkt stämmer. Har googlat hotell på Rûgen/ûsedom senaste tiden-följaktligen kommer det upp erbjdande där. Å andra sidan mkt helt för mig ointressant som kanadenska singelkvinnor (!) och sidor som skall tvätta mitt, obefintliga, brottsregister i Kanada. Där har något gått fel. Kanada har inte funnits i mitt huvud över huvud taget. Inte goooglat eller gått in på sidor med anknytning dit
jennyann
Inlägg: 16
Blev medlem: fre 25 maj 2012, 07:21

Inlägg av jennyann »

[quote=""swedediesel""]ja uppenbarligen finns det en och annan intelektuell även här ;) jag har ärligt talat inte tänkt så långt att man kan skapa en textfil, även fast jag skapat andra textfiler, t.om Ue-relaterade textfiler!!!!! men tack för att ni tände glödlampan där ovan![/quote]

Självklart finns det intellektuellt folk här ;) jag är ju medlem haha
Senast redigerad av 1 jennyann, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""Elagabalus""]Egentligen konstigt att många ( även jag) lämnar ut halva sitt liv på internet. Gläder mig dock åt att det inte, ännu, fungerar helt klanderfritt. Tänker på reklamen som kommer upp till höger på fejan. Mkt stämmer. Har googlat hotell på Rûgen/ûsedom senaste tiden-följaktligen kommer det upp erbjdande där. Å andra sidan mkt helt för mig ointressant som kanadenska singelkvinnor (!) och sidor som skall tvätta mitt, obefintliga, brottsregister i Kanada. Där har något gått fel. Kanada har inte funnits i mitt huvud över huvud taget. Inte goooglat eller gått in på sidor med anknytning dit[/quote]

Din lina är kapad av ensamma Kanadensiska gangsters förstår du väl... :rolleyes:
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""bunkrologen""]Din lina är kapad av ensamma Kanadensiska gangsters förstår du väl... :rolleyes: [/quote]

Jo måste vara så.... :)
fredrik
Inlägg: 245
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 00:41

Inlägg av fredrik »

[quote=""Elagabalus""]Jo måste vara så.... :) [/quote]

Om Du har en livskamrat kanske Ni behöver prata i lugn och ro :)
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""fredrik""]Om Du har en livskamrat kanske Ni behöver prata i lugn och ro :) [/quote]

Du menar att jag skall komma ut garderoben och berätta för henne om mina verkliga intressen.... :o

Ser det på två sätt: antingen har man inte lyckats pinna mina intressen alls utan skickar desperat reklam. Eller så är det något fel. Igår låg det bla reklam för "real estates in Ontario". Skönt tänkte jag som i min enfald trodde det hörde till USA. Men ack nej det ligger också i Kanada. Ett land jag aldrig ägnar en tanke.

Med "Tune in radio" på Ipoden har jag ägnar mer tankar åt Bhutan, Falklandsörarna och Botswana senaste tiden....

Lägger in morgonens fejanreklam riktad till mig. Har inget med min partner att göra. har helt separata internetvärldar med olika datorer och olika mailleverantörer osv. Enda som är "rätt" här är cykelverkstan i Afrika. Där har jag tittat in
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av 3 Elagabalus, redigerad totalt 0 gång.
fredrik
Inlägg: 245
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 00:41

Inlägg av fredrik »

Lustigt!

Min reklam är visserligen också helt felriktad, men den är dock på svenska! Kanadensare, brukar du anända sådan? Eller har Du tittat på cykelverkstäder i fransktalande delar av afrika kanske?

Jag är alltså inte offtopic utan visar bara att om man har fullt i PM korgen
så går det fint att skriva såhär öppet också.
Skriv svar