maxgräns för PM för liten

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
swedediesel
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 16:58
Kontakt:

maxgräns för PM för liten

Inlägg av swedediesel »

ja, jag tycker inte det räcker att ha 200PM i in korgen, vill gärna kunna spara på alla bra tips jag fått, finns det inte möjlighet att utöka kapaciteten på inkorgen?
Jag trivs bäst i bergrumsrika landskap!
Fotoalbum: http://www.photobucket.com/DSL-UE
klicka på "albums" till vänster på sidan
Användarvisningsbild
nonamegiven
Inlägg: 492
Blev medlem: ons 19 maj 2010, 18:04

Inlägg av nonamegiven »

Inte helt illa om du har 200pm med bara tips, då har du en hel del att besöka nu i sommar. ;)
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

200 låter som om det räcker, du kan ju alltid spara ett PM lokalt på din dator om det börjar bli för fullt...
Användarvisningsbild
Älgben
Inlägg: 341
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 12:40
Kontakt:

Inlägg av Älgben »

Du kan ju även lagra pm som textfiler på exempelvis Gmail.
Användarvisningsbild
podden
Inlägg: 566
Blev medlem: tor 04 aug 2011, 04:39

Inlägg av podden »

Eller så kan du få hyra mitt oanvända pm utrymme billigt.
Bara en burk bergrumsfukt i månaden :D :D
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

Håller med om detta, ligger på 97% använt nu. Kan väl inte ta så mkt plats att utöka ?
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""swedediesel""]ja, jag tycker inte det räcker att ha 200PM i in korgen, vill gärna kunna spara på alla bra tips jag fått, finns det inte möjlighet att utöka kapaciteten på inkorgen?[/quote]

Men snälla du, copy/paste till en textfil och töm lådan. ;)
Spara sen i mapp efter önskemål.
Själv lider jag av åkaruntihelalandetpåjobbsyndromet...(puh).
Så jag lägger upp allt sånt i respektive mapp via den bärbara.
Blir en del spilltid på hotell.... :o
PM, mail, foto osv....på en NAS med 1TB jag kan nå via nätet.
Bara ett tips i all välmening. ;)
JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

Med tanke på att det händer att ett forum kraschar och information går förlorad (det har hänt på ett par grannforum), så skulle jag inte våga ha sådant jag anser viktigt liggande bara i inboxen här.

Det man har lokalt kan man ta backup på eller skriva ut på papper, men saker på ett forum har man ingen direkt kontroll på. Om man inte har en egen server som är direktansluten till Internet, så har inte ens administratörerna på ett forum någon direkt kontroll över backuper. Det det bestäms av vilken typ av avtal man har med leverantören och ju bättre backup osv. desto mer kostar det.

Hur det är med PM-gränsen och om även denna påverkar priset, vet jag inte. Det är iofs bara ganska lite utrymme som behövs för att öka gränsen, men själv skulle jag inte våga lite på att det jag har lagrat där finns kvar särskilt säkert. Så där finns det ytterligare en poäng med att kopiera och lagra lokalt...
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""swedediesel""]ja, jag tycker inte det räcker att ha 200PM i in korgen, vill gärna kunna spara på alla bra tips jag fått, finns det inte möjlighet att utöka kapaciteten på inkorgen?[/quote]

Varför inte klippa ut alla tips och klistra in i ett dokument som du når utan internet?!
Mycket användbart på resa. :)
Användarvisningsbild
swedediesel
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 16:58
Kontakt:

Inlägg av swedediesel »

[quote=""bunkrologen""]Varför inte klippa ut alla tips och klistra in i ett dokument som du når utan internet?!
Mycket användbart på resa. :) [/quote]

ja uppenbarligen finns det en och annan intelektuell även här ;) jag har ärligt talat inte tänkt så långt att man kan skapa en textfil, även fast jag skapat andra textfiler, t.om Ue-relaterade textfiler!!!!! men tack för att ni tände glödlampan där ovan!
Jag trivs bäst i bergrumsrika landskap!
Fotoalbum: http://www.photobucket.com/DSL-UE
klicka på "albums" till vänster på sidan
Skriv svar