Borde bli ändring...

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Shagrath
Inlägg: 37
Blev medlem: tis 15 nov 2011, 10:30

Borde bli ändring...

Inlägg av Shagrath »

....På det hela. Lägger man upp bilder på "Hemliga" bergrum, grottor, hus etc så borde det vara ett krav att man anger var dessa ligger geografiskt. T ex Om jag lägger upp en bild på Hemliga Berget, så ska även ort och mer exakt vägbeskrivning innehållas.

Detta borde bli en ny hederskodex här på 28...
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Varför då? Förklara varför...

Tycker själv att letandet är 50% av det hela. Att man dels är ute och letar själv fysiskt eller att man på andra sätt försöker klura ut platsens exakta geografiska läge är ju liksom en del i det hela... hur man gör det är en annan sak.

Om vi nu skulle börja med att lägga upp t.ex. koordinater eller en kartlänk tillalla ställen så blir dom nog:

1. plundrade på allt värdefullt av t.ex. koppartjuvar
2. vandaliserade av moppepojkar och andra som inte har något vettigare för sig
3. stängda av markägare, grannar eller myndigheter

...efter ett tag rivs, plomberas eller eldhärjas sedan stället så att det inte längre går att besöka, bara va?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Shagrath
Inlägg: 37
Blev medlem: tis 15 nov 2011, 10:30

Inlägg av Shagrath »

[quote=""Saddam""]Varför då? Förklara varför...

Tycker själv att letandet är 50% av det hela. Att man dels är ute och letar själv fysiskt eller att man på andra sätt försöker klura ut platsens exakta geografiska läge är ju liksom en del i det hela... hur man gör det är en annan sak.

Om vi nu skulle börja med att lägga upp t.ex. koordinater eller en kartlänk tillalla ställen så blir dom nog:

1. plundrade på allt värdefullt av t.ex. koppartjuvar
2. vandaliserade av moppepojkar och andra som inte har något vettigare för sig
3. stängda av markägare, grannar eller myndigheter

...efter ett tag rivs, plomberas eller eldhärjas sedan stället så att det inte längre går att besöka, bara va?[/quote]

Lite svar på tal.

1. Då kommer allt till återvinning
2. Moppepojkar sitter väl inte här och letar efter hemliga grejer, dem åker väl på bakhjulet framför yngre tjejer utanför Pressbyrån.
3. Har inte dessa redan stängt dem så har man inte rätt att gå dit oavsett.

...det göres ju oavsett, frågan är ju bara när.

Skitsamma om koordinater läggs ut här. Det som finns upplagt här finns också på FlashBack, och där är dem inte långsam med att berätta var det ligger. Och till synes verkar allt fortfarande finnas kvar, varken eldhärjat eller igenbommat.

Så jag vet inte om det gör så mycket.
Shagrath
Inlägg: 37
Blev medlem: tis 15 nov 2011, 10:30

Inlägg av Shagrath »

UE är egentligen töntigt, få för sig att man är först i ett utrymme som kanske 100-tals redan varit inne i för att sedan påstå att man varit först? Om 20 år när Musköbasen är nerlagd. Kan jag åka dit och fota för att sedan säga att jag är en utav få som varit in där då????
Användarvisningsbild
htiawe
Inlägg: 295
Blev medlem: lör 29 okt 2011, 07:55
Kontakt:

Sv: Borde bli ändring...

Inlägg av htiawe »

Till viss del kan jag förstå budskapet av ditt argument, den där frustrationen över att inte få ta del av hur en viss plats ser ut men det är också en del av kärnan i UE. Att man inte sprider saker vind för våg, det finns väldigt många exempel på hur människor inte drar sig för att åka ut på landet för att spraya ner ett gammalt slott eller plundra en gammal upplagsplats.

Tycker du att UE är så töntigt så bör du väl skaffa en annan hobby.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Shagrath""]UE är egentligen töntigt, få för sig att man är först i ett utrymme som kanske 100-tals redan varit inne i för att sedan påstå att man varit först? Om 20 år när Musköbasen är nerlagd. Kan jag åka dit och fota för att sedan säga att jag är en utav få som varit in där då????[/quote]

Jag tror inte intresset för det här bottnar i någon drift att vara "först" för majoriteten, det är andra saker som ligger bakom den här fascinationen. Att ta del av något bortglömt, dolt eller hemligt mest troligt. Så är det för mig i alla fall, att vara först kan man glömma eftersom någon åtminstone har byggt stället till att börja med.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
emm
Inlägg: 41
Blev medlem: mån 13 dec 2010, 14:24

Inlägg av emm »

Om det nu är så jobbigt att jobba med sin hobby är det kanske fel hobby man ägnar sig åt...
Shagrath
Inlägg: 37
Blev medlem: tis 15 nov 2011, 10:30

Inlägg av Shagrath »

[quote=""emm""]Om det nu är så jobbigt att jobba med sin hobby är det kanske fel hobby man ägnar sig åt...[/quote]

Öhh? Har jag ens skrivit att det är min hobby?
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Shagrath""]Öhh? Har jag ens skrivit att det är min hobby?[/quote]

Varför då bemöda sig med att klanka ned på det?
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
islandmountain
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 05 jan 2015, 22:35

Inlägg av islandmountain »

Jag kan förstå båda åsikterna här!
Tycker att det är lite dumt att man lägger ut koordinater helt öppet, någon person som inte bör se den informationen kan ju råka snubbla in på forumet. Samtidigt så är det ju inte särskilt troligt att tjuvar och vandaler hänger på ett så litet forum som 28dagarsenare...

Jag tycker det bästa är att fråga om plats via PM, och också alltid svara på sådana frågor.
Väldigt småaktigt och tråkigt när någon vill hemlighålla sina ställen, trots att de vet att det är en seriösa UEare som frågar. Eller att man kräver att få massor med andra ställen i utbyte, det beteendet stänger effektivt ute nya utforskare och leder till att det här forumet är snart helt dött...

Sedan måste man komma ihåg att inte alla håller med om att leta efter platserna är en del av upplevelsen, jag bl.a. tycker det är skittråkigt och ofta ett effektivt sätt att slösa bensin! UE för mig är att utforska och uppleva stämningen på plats vid övergivna platser!
Skriv svar