Borde bli ändring...

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Bengiz
Inlägg: 155
Blev medlem: mån 21 jun 2010, 20:44
Kontakt:

Inlägg av Bengiz »

Instämmer helt i att tjuvar och vandaler knappast hänger på 28DS för att t.ex stjäla koppar. Det jag räds är nybörjar-UE:are, oaktsamma geocachare, paintballare och alla andra subkulturer som vill besöka platserna av samma intresse som mitt eget, nämligen själva upplevelsen. Många platser tål upprepade besök medan vissa bör (enligt mig) få vila i välbevarad frid till de få som lyckas hitta dit. Det är således upp till utläggaren av bild/info att avgöra platsens öde. Har du själv visat dig vara seriös kommer förhoppningsvis utläggaren svara på PM. Har du lite att komma med får du arbeta dig upp.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""islandmountain""]Jag kan förstå båda åsikterna här!
Tycker att det är lite dumt att man lägger ut koordinater helt öppet, någon person som inte bör se den informationen kan ju råka snubbla in på forumet. Samtidigt så är det ju inte särskilt troligt att tjuvar och vandaler hänger på ett så litet forum som 28dagarsenare...

Jag tycker det bästa är att fråga om plats via PM, och också alltid svara på sådana frågor.
Väldigt småaktigt och tråkigt när någon vill hemlighålla sina ställen, trots att de vet att det är en seriösa UEare som frågar. Eller att man kräver att få massor med andra ställen i utbyte, det beteendet stänger effektivt ute nya utforskare och leder till att det här forumet är snart helt dött...

Sedan måste man komma ihåg att inte alla håller med om att leta efter platserna är en del av upplevelsen, jag bl.a. tycker det är skittråkigt och ofta ett effektivt sätt att slösa bensin! UE för mig är att utforska och uppleva stämningen på plats vid övergivna platser![/quote]


Man kan ju lätt tro att det kan vara så, men jag vet åtminstone en person som använder information från detta forum och andra till att faktiskt hämta saker från platserna och dessutom helt skrupelfritt sälja dom via nätet till ovetandes kunder. Så jo - det förekommer även om det inte är i stor skala.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Skriv svar