Forumets framtid

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Tycker jag var en fin sammanfattning. Dock kryllar det av mindre och slutna grupper. Mkt bättre val
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Sv: Forumets framtid

Inlägg av FRH »

Jag har aldrig "brukat" den gruppen, och jag håller till viss del med om det mesta som skrivits här i tråden. Men jag tycker ändå att det är kul att titta in där nån gång då och då, eftersom där är så himla mycket aktivitet.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Tycker jag också. Och en del hittar en del riktigt bra saker. Så jag kikar också in. Kanske 1 gång / vecka
Användarvisningsbild
htiawe
Inlägg: 295
Blev medlem: lör 29 okt 2011, 07:55
Kontakt:

Sv: Forumets framtid

Inlägg av htiawe »

Jag tittar nästan aldrig in där längre eftersom det är en sån kavalkad i dåliga ordvitsar vilket gör mig galen. :D

Det finns absolut saker att göra för att stärka forumets överlevnad. Främst aktivitet från ägare men om tiden för det är knapp så är det inte mycket att göra. Såvida man inte ska skapa en 28dagarsenare-forum-grupp på Facebook?
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Alla måste skriva i samma tråd. Blir trångt.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Känner mig gammal, men nån kanske kan förklara för mig som inte har facebook vad fördelen att ha en 28dgr-fb-grupp när vi redan har ett helt forum att vältra oss i?
-Har det varit nåt snack om att lägga ner forumet eller? -Isf missat det helt.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Inget snack alls. Var mer jag som funderade vad som händer den dagen då det somnar in. Denna enorma skatt som vilar här.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Ok, gott, blev orolig där ett tag. Fb är inte min grej alls, folk har visat det och försökt få mig att nappa men...... nej. Sköter mig rätt bra själv och trivs med det men 28dagar har blivit plattformen för inspiration och infoutbyte, skulle sakna det om det inte fanns. Skriver iofs mindre själv men är ofta här o läser men visst jag har ipfs börjat använda instagram rätt mkt.

Får försöka skärpa mig helt enkelt, man vet inte vad man har förrän man mister det, heter det ju.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Egentligen märkligt. UE intresset verkar att vara på topp. ÖP på fejan har 56 000 medlemmar. Många vet nog inte om detta forum ens. Tänk att kunna posta i rätt kategori. Kunna söka gamla inlägg och få överblick. På fejan har 56 000 medlemmar en enda tråd att posta i. Det du postar på morgonen är redan historia och glömt kl 12 ( om det nu inte är väldigt speciellt)
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Elagabalus""]Egentligen märkligt. UE intresset verkar att vara på topp. ÖP på fejan har 56 000 medlemmar. Många vet nog inte om detta forum ens. Tänk att kunna posta i rätt kategori. Kunna söka gamla inlägg och få överblick. På fejan har 56 000 medlemmar en enda tråd att posta i. Det du postar på morgonen är redan historia och glömt kl 12 ( om det nu inte är väldigt speciellt)[/quote]

För att det är ett ganska ytligt intresse utan djup, vi är mer "nördar" som kanske filosoferar mer om sakens natur, reser och offrar mer för att utforska och upptäcka medans ÖP gruppens medlemmar är dom som fotar kåkarna som står längs med allfartsvägarna med sin mobilkamera och snabbt slänger upp en bild för övrigas bejublande i evighetstråden.
Jag ser oss inte riktigt som samma sorts människor - dom är människorna som ser ett ödehus och säger "ooh, vad fint - men varför är det bara tomt??" medans vi är människorna som läser på om de processer som leder till sådant här och aktivt med en ryggsäck och en systemkamera traskar 8km genom ett träsk för att få se den där gamla övergivna campingen som man läst om på ett tjeckiskt forum någonstans.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Skriv svar