Går inte att acceptera inbjudan till social grupp?

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Går inte att acceptera inbjudan till social grupp?

Inlägg av Faniskogen »

Nu kanske jag gör bort mig helt men tycker mig ha studerat hela sidan jag får upp när jag trycker på min avisering om att gå med i en sådan här social grupp. Kan inte någonstans hitta något acceptera eller liknande, kanske har blivit någon miss eller bara jag som är blind :)
Är den om bergslagen som jag försöker gå med i, har fått en inbjudan då alltså.
Användarvisningsbild
JMSvenungson
Inlägg: 367
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 12:35
Kontakt:

Inlägg av JMSvenungson »

[quote=""Faniskogen""]Nu kanske jag gör bort mig helt men tycker mig ha studerat hela sidan jag får upp när jag trycker på min avisering om att gå med i en sådan här social grupp. Kan inte någonstans hitta något acceptera eller liknande, kanske har blivit någon miss eller bara jag som är blind :)
Är den om bergslagen som jag försöker gå med i, har fått en inbjudan då alltså.[/quote]

Om jag inte missminner mig heter länken du skall trycka på "ansök om medlemskap" eller något liknande. När du trycker på aviseringen så är länken du skall trycka under gruppens beskrivning och till vänster om en länk som heter något i stil med "avböj inbjudan".
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

aaah, nu hittade jag det, tack! var lite luddigt dock tycker jag :)
loop
Inlägg: 209
Blev medlem: ons 14 jan 2009, 15:24

Inlägg av loop »

Social grupp? Har det tillkommit sen jag var här sist? Jag vill gärna vara med i en som omfattar Halland då
http://trossbotten.blogspot.com/ Uppdaterad! Faktiskt.
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

Ja det där med sociala grupper känns inte så intergrerat i forumet. Lite undangömt och omständligt att hitta dem o så. Vet inte hur mycket som går att ställa in? Går det att lägga en länk till sociala grupper på förstasidan?

Att man automatiskt prenumererar på grupper man är medlem i. Går det att ordna?

Finns inte alltid en "ansök om medlemskap"-knapp att trycka på när man visar gruppen. Är det beroende på vad den som startat gruppen valt eller? måste man då PMa manuellt och fråga snällt?
Senast redigerad av 3 k4r4t3k4n4k4s, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

[quote=""loop""]Social grupp? Har det tillkommit sen jag var här sist? Jag vill gärna vara med i en som omfattar Halland då[/quote]

Här finns en för Halland och lite till:
http://28dagarsenare.se/group.php?groupid=14
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

[quote=""k4r4t3k4n4k4s""]Finns inte alltid en "ansök om medlemskap"-knapp att trycka på när man visar gruppen. Är det beroende på vad den som startat gruppen valt eller? måste man då PMa manuellt och fråga snällt?[/quote]

Anledningen till detta är att skaparen valt att endast inbjudna skall få vara med, om skaparna haft en bra tanke bakom eller om det bara råkat bli så vet jag inte. Det går hursomhellst att ändra för den som skapat gruppen. Själv tycker jag alla grupper borde kunna vara fria.
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

[quote=""kristofer""]Anledningen till detta är att skaparen valt att endast inbjudna skall få vara med, om skaparna haft en bra tanke bakom eller om det bara råkat bli så vet jag inte. Det går hursomhellst att ändra för den som skapat gruppen. Själv tycker jag alla grupper borde kunna vara fria.[/quote]

Nu förväntar väl sig en del av ägarna att kunna ha kontroll över grupper de skapat och det är väl OK tycker jag. Att kunna välja att ha en sluten grupp där man delar med sig av känsligare information alltså. Däremot hade jag gärna sett en enklare funktion för att söka medlemskap i dessa grupper utan att gå vägen via PM -> inbjudan från ägare. En "ansök om medlemskap"-knapp där ägaren sen kan säga ja eller nej hade varit önskvärt även för slutna grupper.
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

[quote=""k4r4t3k4n4k4s""]Ja det där med sociala grupper känns inte så intergrerat i forumet. Lite undangömt och omständligt att hitta dem o så. Vet inte hur mycket som går att ställa in? Går det att lägga en länk till sociala grupper på förstasidan?

Att man automatiskt prenumererar på grupper man är medlem i. Går det att ordna?

Finns inte alltid en "ansök om medlemskap"-knapp att trycka på när man visar gruppen. Är det beroende på vad den som startat gruppen valt eller? måste man då PMa manuellt och fråga snällt?[/quote]

Bumbar det här lite. Finns det några svar på detta?
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""rostmannen""]Det är vad gruppägaren har valt ja. I mitt fall finns ingen ansökningsknapp pga att jag fatta inte vad jag gjorde när jag skapade Skånegruppen.

Men ett PM så löser det sig kanske.

Men jag måste erkänna att det här med sociala grupper inte har blivit någon succe precis. Skåne/Småland mm gruppen är stendöd, känns som den försvinner snart. Så vet ni det iallafall.[/quote]

Bra att du skapade den, men grupperna är nog helt enkelt för små för att hålla igång aktiviteten. Vi får se hur det utvecklar sig framöver.
Skriv svar