Vore kul om alla angav bostadsort.

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

För att flyta runt lite mer kring ämnet saknar jag fortfarande möjlighet att välja land. Men om jag kan välja vilket nordiskt län eller landskap som helst borde jag kunna vara nöjd åtminstone tills nästa utlandsflytt. :p
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

Varför visas inte landskapet under avataren?
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

[quote=""jornmark""]Bor ju i Gbg och tycker att Västergötland känns absurt som landskapsbeteckning. Tycker att Stockholm och Gbg duger bra som alternativa varianter på landskap.

Men det kan bero på en värmlännings ryggmärgmotvilja mot att kallas "västgöte".[/quote]

Om nån skriver göteborg eller stockholm eller vad som helst under landskap så spelar väl inte det så stor roll? Det ger ju en fingervisning om var man bor, och det var väl vad som var meningen. Skriv vad ni vill, det gör inget att det alltid kommer att finnas nån som påpekar att 'det är väl inget landskap'. Tycker jag.
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""mopedhuligan""]Om nån skriver göteborg eller stockholm eller vad som helst under landskap så spelar väl inte det så stor roll? Det ger ju en fingervisning om var man bor, och det var väl vad som var meningen. Skriv vad ni vill, det gör inget att det alltid kommer att finnas nån som påpekar att 'det är väl inget landskap'. Tycker jag.[/quote]
Du är i sanning en klarsynt man.
Användarvisningsbild
wroomlars
Inlägg: 288
Blev medlem: fre 07 nov 2008, 19:57

Inlägg av wroomlars »

Skaraborg :p
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

[quote=""jornmark""]Du är i sanning en klarsynt man.[/quote]

Men förtjust i landskap...
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

För att kringå det där med län och landskap (Västra Götaland känns rätt intetsägande i det sammanhanget), så kan man ju använda sig av Ort och Närmaste större stad. Det funkar ju för Sthlm och Gbg också.

Fast det är ju klart, Göteborgs närmaste större stad är väl Sthlm eller Köpenhamn... :D
Reverend Raw
Inlägg: 191
Blev medlem: tis 16 dec 2008, 22:49

Inlägg av Reverend Raw »

Smedby. En liten by som mest liknar Bullerbyn i obyggden mellan Arboga och Fellingsbro. Det finns till och med en liten visthusbod på gården som är igenspikad vi inte varit in i än. Tittar man in i fönstet ser man en massa kaffekoppar och bråte. Blir väl ett extremlokalt UE projekt i sommar!
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

[quote=""Reverend Raw""]Smedby. En liten by som mest liknar Bullerbyn i obyggden mellan Arboga och Fellingsbro. Det finns till och med en liten visthusbod på gården som är igenspikad vi inte varit in i än. Tittar man in i fönstet ser man en massa kaffekoppar och bråte. Blir väl ett extremlokalt UE projekt i sommar![/quote]

Är du säker på att du postat rätt?
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
Reverend Raw
Inlägg: 191
Blev medlem: tis 16 dec 2008, 22:49

Inlägg av Reverend Raw »

[quote=""LowAndSlow""]Är du säker på att du postat rätt?[/quote]

Bra fråga. Orten heter Smedby i alla fall. Ska uppdatera er med UE projektet utanför köksfönstret där gräsmattan bytrer namn.
Skriv svar