Undvik engelska!

Ämnen relaterade till forumet. Kom gärna med tips, åsikter etc.

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Inga fler åsikter?

/B
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

Det kan ju vara bra och bör va relativet enkelt att fixa till tekniskt. Hör med Acke ang den biten.
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

Vi har ju redan en internationell del, borde inte detta falla under den biten? Om än det går att ändra till tydligare rubrik/beskrivning om det skall låsas till något specifikt språk.
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""kristofer""]Vi har ju redan en internationell del, borde inte detta falla under den biten? Om än det går att ändra till tydligare rubrik/beskrivning om det skall låsas till något specifikt språk.[/quote]

Huvudspråk på forumet är Svenska, (men Danska + Norska är även det tillåtet) Engelska ska undvikas.

Dagens forumdel för internationellt är inriktat på att objekten ligger utomlands, men diskussioner ska klaras av på Svenska, (samt Danska + Norska):

Internationellt (2 besökare)
UE av intresse utanför Sveriges gränser.
Underforum: Danmark/Norge, Europa


För att förtydliga mitt förslag, så justerar jag namnförslaget:

Swedish and international exploration - Foreign posts
-Here you can write your messages in English

Tanken är alltså att öppna en väg in till 28ds för utländska likasinnade som kanske vill berätta om sina sajter/gallerier, ställa frågor om Svenska ruiner, kanske komma i kontakt med Svenska explorers osv.

Forumdelen är alltså tänkt att vara enbart Engelskspråkig, och finns då en plats flytta eventuella engelskspråkiga inlägg till, som förr eller senare dyker upp i någon tråd.

/B
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Undvik engelska!

Inlägg av Grishnac »

Nu är det i högsta grad aktuellt så jag skall lägga mitt förslag.


Jag tycker att finnar i högsta grad är accepterade som dom som får använda engelska på forumet - dels för att finska är svårmodererat för oss moddar och dels för att vi kanske också vill ta del av deras inlägg.

Forumet drar till sig besökare från både danmark, finland och norge som det är nu och det finns ingen anledning att ändra på det, låt oss istället skapa en bra miljö där alla nordens länder kan gemensamt utbyta information och upplevelser - det är ju helt fantastiskt.
Så jag tycker att vi har en avdelning för varje land i norden där man får använda danska, norska, svenska och engelska - finska är som ovan inte tillåtet eftersom vi inte kan modda detta, när vi får en moderator som kan finska så kan vi lätta på det.

I tillägg till det så lägger vi in en avdelning för internationella förfrågningar där man kan ställa en generell fråga på engelska om man vill det.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Grishnac""]
Jag tycker att finnar i högsta grad är accepterade som dom som får använda engelska på forumet[/quote]
Det märkliga är att ingen skriver på svenska trots att Finland är ett tvåspråkigt land officiellt med svenskan som andra språk + att det var ett krav att lära sig språket fram till för några år sedan då det plockades bort från läroplanen(numera frivilligt).
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Saddam""]Det märkliga är att ingen skriver på svenska trots att Finland är ett tvåspråkigt land officiellt med svenskan som andra språk + att det var ett krav att lära sig språket fram till för några år sedan då det plockades bort från läroplanen(numera frivilligt).[/quote]

Det är många i Finland som inte kan svenska alls, oavsett vad kraven säger.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
einsteintiina
Inlägg: 406
Blev medlem: sön 18 okt 2009, 16:48
Kontakt:

Inlägg av einsteintiina »

[quote=""Saddam""]Det märkliga är att ingen skriver på svenska trots att Finland är ett tvåspråkigt land officiellt med svenskan som andra språk + att det var ett krav att lära sig språket fram till för några år sedan då det plockades bort från läroplanen(numera frivilligt).[/quote]

Du har inte tänkt på alternativet "fuska utav helvete när det är prov i svenska"? ;)
Of course I can keep secrets. It's the people I tell them to that can't keep them...

http://www.einsteintiina.com
Skriv svar