Vad kör ni för bil?

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Re: Vad kör ni för bil?

Inlägg av Elagabalus »

Fin bil V60. Undrar hur det påverkar när man kommer körande om man har en sprillans fin bil eller en lite äldre? Det kan nog bero vilka man möter. Är bilen alldeles för fin kan de misstänka biavsikter :) I för dåligt skick tror de man är stöldturne.

Det bästa att närma sig något är annars cykel men det är ju inte praktiskt möjligt i många fall. Cykel = ofarlig typ
Krilleå
Inlägg: 42
Blev medlem: tis 29 okt 2013, 00:49

Re: Vad kör ni för bil?

Inlägg av Krilleå »

Landrover freelander ! Klarar dålig träng galant !
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Re: Vad kör ni för bil?

Inlägg av Saddam »

Elagabalus skrev:Fin bil V60. Undrar hur det påverkar när man kommer körande om man har en sprillans fin bil eller en lite äldre? Det kan nog bero vilka man möter. Är bilen alldeles för fin kan de misstänka biavsikter :) I för dåligt skick tror de man är stöldturne.


Jag tycker att man smälter in bättre med en ny bil. När jag körde XC70 brydde sig ingen om en... när man kom med sin slitna, ombyggda och högljudda 855 trodde nog folk att koppartjuvarna var på infart. :lol:

Sen är ju V60 ett av de absolut vanligast bilarna på vägarna just nu, har ibland svårt att hitta bilen på riktigt stora parkeringar så man känner sig som "en i mängden".

Nått man inte sa köra är slitna skåpbilar, speciellt inte nattetid. :D
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
huricane4
Inlägg: 628
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 02:00
Kontakt:

Re: Vad kör ni för bil?

Inlägg av huricane4 »

Saddam skrev:
Elagabalus skrev:Fin bil V60. Undrar hur det påverkar när man kommer körande om man har en sprillans fin bil eller en lite äldre? Det kan nog bero vilka man möter. Är bilen alldeles för fin kan de misstänka biavsikter :) I för dåligt skick tror de man är stöldturne.


Jag tycker att man smälter in bättre med en ny bil. När jag körde XC70 brydde sig ingen om en... när man kom med sin slitna, ombyggda och högljudda 855 trodde nog folk att koppartjuvarna var på infart. :lol:

Sen är ju V60 ett av de absolut vanligast bilarna på vägarna just nu, har ibland svårt att hitta bilen på riktigt stora parkeringar så man känner sig som "en i mängden".

Nått man inte sa köra är slitna skåpbilar, speciellt inte nattetid. :D


Ja risiga bilar från 80-90 talet väcker en del negativ uppmärksamhet så det bästa är nog en nästan ny bil eller väldigt gammal klassiker
Sämsta bilen för ruinromantiker bör vara en vit rostig caddy av första generationen.. jag är iaf misstänksam mot dom :oops:
Skogstorparen
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 16 feb 2017, 19:50

Re: Vad kör ni för bil?

Inlägg av Skogstorparen »

Åker i en vit 945:a.
Inga problem med det, men det kanske beror på hundburen bak samt hund.
Är sen hunden av "gullig" ras är det ett plus.
Användarvisningsbild
huricane4
Inlägg: 628
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 02:00
Kontakt:

Re: Vad kör ni för bil?

Inlägg av huricane4 »

Råkade shoppa loss på Ebay.de för ett tag sedan :o

218b0fcs-960.jpg


Troligen ingen bra UE-bil pga markfrigången...
Står fortfarande i Södra tyskland eftersom jag inte hittat nått bra fraktbolag än.
Nån borde kunna gissa vad det är för nått :P
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Re: Vad kör ni för bil?

Inlägg av FRH »

För många år sedan var det någon som postade en härlig video här på forumet där de hade klippt ihop ett gäng härliga grusvägskörningar med nån gammal bil. Vill minnas att det var en Citroen, men jag kan ha fel. En väldigt trevlig film som jag gärna skulle vilja hitta igen. Nån som minns?
Skriv svar