Tematråd: Dagens bild (Utanför UE -Visa upp en valfri bild du tagit)

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

[quote=""benkar""]Kul på hoj ute på en skön krogväg :)

/B[/quote]

Vägen till en skön krog?
------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""mopedhuligan""]Vägen till en skön krog?[/quote]

Förr eller senare kommer man alltid till en krog :p Ska köpa ett belyst tangentbord, skulle ha varit krokväg... :rolleyes:

/B
Användarvisningsbild
Norrhyttan
Inlägg: 348
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 14:54

Inlägg av Norrhyttan »

[quote=""Saddam""]What? Pågår det hemligheter i svenska gruvor!? Känner till att det finns en hel del regler om fotografering inom industrin, speciellt bilindustrin så att inga industrihemligheter läcker ut(kommande modeller, patenterade processer, hemliga ingredienser...) men i en gruva?[/quote]
Många företag har generellt fotoförbud. Jag gick in på en AGA-depå och frågade om jag fick fota en bil med en stor gastank som bakgrund. Det blev blankt nej, med hänvisning till det rådande fotoförbudet inom företaget. Så jag fotade samma tank från andra sidan staketet istället, vilket säkerhetschefen inte hade något att invända emot.
När jag lånade en av ateljéerna i Saabs fotokomplex i Vänersborg för en massa år sedan höll de på med promotionbilderna av det som skulle bli nya 9-3-cabben. Då fick jag skriva på ett papper som sa att om jag tog några smygbilder så skulle det kosta mig 1.000.000 kronor i vite, även om bilderna aldrig publicerades. Detta trots att bilen redan offentliggjorts för allmänheten.
Konstigt nog var det fritt att fota överallt på M-Sports anläggning i England (Fords WRC-team), och även hos Koenigsegg i Ängelholm.
I gruvan i Garpenberg var jag också välkommen med kamera, men försatt tyvärr chansen.
Inne i Muskö-berget har jag strövat fritt med kamera en gång. En annan gång var det känsligare, för då låg HMS Orion i den ena dockan, då fick jag bara fota i slipen där den nedskjutna DC-3:an låg under haverikommisionens utredning.
Senast redigerad av 1 Norrhyttan, redigerad totalt 0 gånger.
Det är aldrig för sent för en lycklig barndom
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Gårdagens bild:

Årets andra Zombiewalk genom Stockholm. En stor mängd zombier samlades vid Observatorielunden och vandrarde sedan genom staden.

Lyckades fånga hur en vanlig levande mäniska som sökt skydd uppe på en reklamskylt attackeras av hungrig zombie.

En del hävdar att zombies föredrar att äta mäniskohjärna, men ska man tror bilden så föredrar en del zombier rumpa.

Kan kanske vara så att vissa zombies kommit på att en del mäniskor tänker med arslet? :p

/B
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Mobius
Inlägg: 98
Blev medlem: sön 19 okt 2008, 15:52

Inlägg av Mobius »

Visserligen inte en UE-bild från idag, men likväl en UE bild fast den är tagen på ett icke-UE besök på Mackmyra
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Bild
Vattentorn - nattfotografering - Bromölla.
Synd att den skalas ner så mycket bara...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

[quote=""benkar""]Gårdagens bild:

Årets andra Zombiewalk genom Stockholm. En stor mängd zombier samlades vid Observatorielunden och vandrarde sedan genom staden.

Lyckades fånga hur en vanlig levande mäniska som sökt skydd uppe på en reklamskylt attackeras av hungrig zombie.

En del hävdar att zombies föredrar att äta mäniskohjärna, men ska man tror bilden så föredrar en del zombier rumpa.

Kan kanske vara så att vissa zombies kommit på att en del mäniskor tänker med arslet? :p

/B[/quote]

Zombies är listigare än dom verkar vid en första anblick.
------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Mobius""]Visserligen inte en UE-bild från idag, men likväl en UE bild fast den är tagen på ett icke-UE besök på Mackmyra[/quote]

Här i "Utanför Urban Exploration" > "Övriga diskussioner" > "Dagens bild" behöver det inte vara något i anknytning till UE/ruinturism.

"Dagens UE-bild" hittar man här: "UE-Rapporteringar och diskussioner" > "Övriga platser" > "Dagens Ue-bild", dvs här: http://28dagarsenare.se/showthread.php?t=735

Min bild för dagen får bli från Kungsholmen några år sedan, spända känslor då kvinnlig pansarfordon/stridsvagns-förare under militärövning, får spelet över att en distributionsbil kommit i vägen för lekandet.... :p

Om hon arbetade inom Försvarsmakten, eller hos Poolia, är ett visst frågetecken... :D

/B
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Sincro
Inlägg: 589
Blev medlem: lör 08 aug 2009, 00:41

Inlägg av Sincro »

[quote=""Mobius""]Visserligen inte en UE-bild från idag, men likväl en UE bild fast den är tagen på ett icke-UE besök på Mackmyra[/quote]

Kan det ha varit en liten ordvits med tanke på bildinnehållet? :D

"Efter regnet kommer solsken, det tycker jag är så jättebra!"
Skriv svar