SAAB

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

Förbannat roligt att det blev av. Har hela tiden levt med inställningen att GM inte vill sälja, men även jag kan tydligen ha fel.
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
Användarvisningsbild
Ärlige Harry
Inlägg: 410
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 20:12

Sv: SAAB

Inlägg av Ärlige Harry »

Hur mycket bildåre man än är, och hur mycket man än vill att Saab ska leva vidare och återuppstå är det svårt att bortse från siffrorna i historien:

Spyker som tillverkar 30 bilar om året har köpt Saab som tillverkar 20 000 bilar per år. För att tjäna pengar uthålligt borde Saab komma upp i en årsproduktion av 100 000 bilar. Samtidigt har bilindustrin en global överkapacitet på mellan 20 och 30 procent.

En utmaning, som han sa, VD:n för Spyker.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Finanskrisen har börjat vända enligt vissa. :)

Att jämföra jämföra tillverkningssiffror från förr med siffror från 2009 är inte riktigt rättvist... dessutom så vet ingen om Saab någonsin kommer att komma upp i 100.ooo tillverkade bilar/år då det snackas om en ev. förändring av företaget. Saab kanske blir ett rent "exlusivt" lyxbilsmärke under Spykers styre och då ökar knappast tillverkningssiffrorna.
[quote=""Ärlige Harry""]http://www.spyker.com/[/quote]
Ha ha, den där var rolig... trodde att jag skulle få läsa lite nyheter om Saab där.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Ärlige Harry
Inlägg: 410
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 20:12

Inlägg av Ärlige Harry »

[quote=""Saddam""]Finanskrisen har börjat vända enligt vissa. :)

Att jämföra jämföra tillverkningssiffror från förr med siffror från 2009 är inte riktigt rättvist... dessutom så vet ingen om Saab någonsin kommer att komma upp i 100.ooo tillverkade bilar/år då det snackas om en ev. förändring av företaget. Saab kanske blir ett rent "exlusivt" lyxbilsmärke under Spykers styre och då ökar knappast tillverkningssiffrorna.

Ha ha, den där var rolig... trodde att jag skulle få läsa lite nyheter om Saab där.[/quote]

Victor Muller, vd för Spyker, pratar själv om 100 000 bilar/år "inom ett par år". We'll see. Jörnmark har säkert någon låttext som passar...
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Ärlige Harry""]Victor Muller, vd för Spyker, pratar själv om 100 000 bilar/år "inom ett par år". We'll see. Jörnmark har säkert någon låttext som passar...[/quote]

Måhända Aerosmith, vilken låt det nu var...

Dream On Dream On Dream On
Dream until your dreams come true
Dream On Dream On Dream On
Dream until your dream comes through
Dream On Dream On Dream On
Dream On Dream On
Dream On Dream On


Men, trots att jag är skeptisk, så hoppas jag att det kan komma ut något bra från SAAB, kanske lite "finare" bilar än andra, så att dom klarar sig på kanske 20.000 bilar/år, så att hyfsat många får behålla jobben.

/B
Användarvisningsbild
albin
Inlägg: 661
Blev medlem: fre 20 feb 2009, 16:09

Inlägg av albin »

Såg ju ut att gå utför bra länge. Så också här hemma i samhället 1957:
saab 1957.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""benkar""]Måhända Aerosmith, vilken låt det nu var...

Dream On Dream On Dream On
Dream until your dreams come true
Dream On Dream On Dream On
Dream until your dream comes through
Dream On Dream On Dream On
Dream On Dream On
Dream On Dream On


Men, trots att jag är skeptisk, så hoppas jag att det kan komma ut något bra från SAAB, kanske lite "finare" bilar än andra, så att dom klarar sig på kanske 20.000 bilar/år, så att hyfsat många får behålla jobben.

/B[/quote]

You´re most probably right, my friend:
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/af ... 164599.svd
Skriv svar