jag har inte hunnit att bli beroende än, har mest varit inne i ödehus och saker ovan mark, där det finns lite hussvamp men inga större mängder, fast jag hade förberett mig på att bli ett med sporerna i somras när jag skulle besöka sländan, men nån hänsynslös jävel hade snott skarvkabeln till pumpen så stället var översvämmat, vilken jäkla typ, måste ju vart en av grabbarna på mögelbrottsroteln!
det var ju i den vevan jag bestämde mig för att börja med mögel på allvar, så jag reggade mig här och blev lite mer aktiv, sen började jag ju inse att man kan ju bara inte gå ner i en benkarbunker direkt utan att ha förberett sig, risken att man får en överdos är stor och man blir då själv en stor jäkla stinkande mögelbomb som andra UE'are kommer och tafsar på, så jag ska ta steget in i er värld kära vänner, jag håller på med en förberedelse just i detta nu!
en doktor har sagt åt mig att jag behöver käka mycket morötter, vilket jag lydigt gör när jag sitter här vid datorn och letar mögelbunkrar, men den sista biten av moroten är svår att tugga i sig, så den brukar alltid bli liggande på bordet, men nu har jag börjat samla dem i en flaska, först tänkte jag ha det som en affärside att sälja mögelvatten på flaska från min lokala handgrävda vattenbrunn där det ligger döda grodor i botten, men jag kom på att om jag tillsätter dessa morotstumpar till vattnet och låter det mögla till sig så har jag ju den perfekta inkörsporten till tung-UE! då kanske man blir accepterad i gänget, när man hittar på nåt nytt preparat?
ni kan få receptet i utbyte mot ett intressant underjordsobjekt med första gradens mögelangrepp.

Loka mineralmögel
"för god att kolsyra"
kan innehålla spår av betakaroten