Därför missbrukar ruinturisterna mögel

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

Hur har jag kunnat missa denna eminenta tråd?!!

Jag skyller som vanligt på att jag är insnöad i vinter... :p

Förövrigt, ett mögeltips som du garanterat blir hög på - som dessutom är nyttigt: Handla diverse grönsaker på Coop i Holmsund (Umeå!)

Garanterat fulmögel efter bara någon dag, och både du och ditt kylskåp kommer att få en tripp som ni sent ska glömma. Observera att INTE så är fallet med ICA i närliggande Obbola - bli INTE lurad av det billigare priset!
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

T.o.m barnmatstillverkarna försöker rekrytera längre och längre ned i åldrarna.
Varning för Semper..

http://svenska.yle.fi/nyheter/artikel.php?id=182093
Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

[quote=""CB Milton""]Njaa....västerbottenmögel....jag är skeptisk. Fast Coop kanske har smittat av sig på Falköpings Mejeris apelsinjuice som smakar mögel bara efter ett par dagar i kylen?

Men eftersom du och jag Straycat delar födelsedag så kan vi väl fira ihop med varsin sträng västerbottenmögel? Då får du som är ett helt år äldre än mig visa hur man gör :D [/quote]

Låter definitivt Coop to me! Men, viktigt: Om ni i stället är i Luleå så ska ni akta er för Coop. Speciellt Coop Stormarknad på Storheden. Rena lurendrejeriet! Det är bara i Umeå (som jag känner till det) som de är pålitliga.

Och CB: Eller hur!!! Vad sägs om att fira i det gamla missionshuset, som bjuder på mögel kryddat med minst 20 år gammal duvskit i lika många lager? MUMS! :D

Alternativt tar vi någon av de surströmmingsburkar från 1977 som fortfarande jäser i morsans och farsans matkällare... nån möglig potatis hittar vi säkert där också.

Kanske lite rökskadat som efterrätt? Hade ju nyligen nöjet att renovera i en kyrka vars källare brunnit... och den mesta röken gick upp i köksskåpen. Svart socker med smak av plastcontainer och brända däck! Mmmm, tar verkligen fram det lilla extra från möglet!

[quote=""bunkrologen""]T.o.m barnmatstillverkarna försöker rekrytera längre och längre ned i åldrarna.
Varning för Semper..

http://svenska.yle.fi/nyheter/artikel.php?id=182093[/quote]

Ja, vad säger man... ska nästa generation bli ÄNNU mer hardcore-UE:are än oss? Vart är samhället på väg?!! :confused:
Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

[quote=""CB Milton""]Jag kommer! Men då får du komma hit så kan vi ha en trevlig stund i en nästan 100 år gammalt övergivet transformatortorn i rött tegel fullt med duv- och måsskit, transformatoroljerester, PCB, svavel, klorföreningar, mögel och tungmetaller. Snorungarna har byggt upp på utsidan med gamla kontorsmöbler och hängt ned en tamp eller gammal bogserlina för att komma upp på andra våningen. Jag har inte vågat mig upp till andra våningen. Även om det är tjockt betonggolv så vet man aldrig vad som döljer sig där uppe.[/quote]

Oh, absolut! Jag och min UE-kompanjon har faktiskt byggt en väldigt praktisk repstege av en bogserlina och två gamla sopkvastar, och han kommer också bli helt hög av det här, så jag lastar in hela rasket i bilen och drar ner!

Känner nästan ångorna ändå hit, redan! Mögel blandat med transformatorolja... kan man röka det? :D
Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

[quote=""CB Milton""]Inga problem! Det går säkert att röka mögel och transformatorolja. Vill du ha en riktigt piff i livet, plocka med några slaggstenar. Det ligger gott om dem i området runt omkring. Fast undrar om grafitdamm är gott att röka ihop med mögel, duvskit och transformatorolja? Om du kikar i mitt galleri, kan du få en liten hint om vad du har framför dig.[/quote]

Mmmm... låter som nåt man kan leva på i MINST flera år!

Och UE-kompanjonen är på. Inklusive stege.

Du får gärna specifikt visa vilket galleri också så vore det helt perfa. :)
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""bunkrologen""]Var i fredags ute med en kamrat och fotograferade lite. Dessvärre så kunde vi inte låta bli möglet.
Vill på inget sätt romantisera detta utan bara påvisa hur svårt vi har att ta oss ur mögelträsket.[/quote]

Är det finmögel eller? Obegränsade mängder? Min näsa är helt slut av fuktigt fulmöggel från avloppet här i bunkern :mad:

/B
Skriv svar