Har ni blivit jagade/påkomna/upptäckta?

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

För många år sedan gick jag och några polare in i vad vi trodde var en övergiven gruvbyggnad. Källaren stod helt öppen med dörr på vid gavel (något jag upptäckt en vecka tidigare). En våning upp var det visst en aktiv och tämligen larmad forodonshall.

Vi la benen på ryggen när larmet utlöstes, men så här i efterhand borde man stannat kvar och undrat varför i h-vete de bryr sig om larm men inte att stänga igen dörrar...

Jag lärde mig i vart fall att åtminstone gå ett varv runt en byggnad innan man eventuellt ger sig in i den...
Användarvisningsbild
Skåningen
Inlägg: 575
Blev medlem: sön 25 okt 2009, 05:56
Kontakt:

Inlägg av Skåningen »

I vintras när vi var på ett slakteri så när vi precis kommit ut på vägen igen (gått igenom ett hål i staktet). Vi tittar upp till höger och ett tjugotal meter bort går det två poliser mot vårat håll. Vi vänder åt andra hållet och går till bilen. Poliser varken sade något eller visade något. Vet inte ens om de förstod var vi kom ifrån.
"Producenterna skulle inte göra motbjudande filmer om inte publiken gick och såg dem”
............................................................................
http://www.folktomt.nu
Användarvisningsbild
LetaTunnel
Inlägg: 14
Blev medlem: tor 14 jun 2012, 14:33

Inlägg av LetaTunnel »

[quote=""LetaTunnel""]jag och min kompis var inne i en övergiven fabrik i Spånga, och den ligger mitt i bebyggt område, och fabriksområdet verkar bli använt som någon parkering av något slag, men iallfall, jag och min kompis sprang runt därinne och fulade oss,
och jag lutar mig ut genom ett sönderslaget fönster och då ramlar en stor glasskärva ner, men vi brydde oss inte så mycket så vi fortsatte rundturen,
men efter ett tag när vi är i en återvändsgränd inne i byggnaden ser jag när jag vänder mig om en gestalt komma emot oss och jag blir såklart skiträdd eftersom jag trodde vi var totalt ensamma, jag trodde han skulle börja skälla på oss och grejer men det enda han sa att det kunde vart någon som kunde ha fått glaset i nacken och lite shit, fast det var bara att vara trevlig och säga att det var en olyckshändelse och att vi skulle tänka på det, så att vara trevlig lönar sig![/quote]


EDIT: Vilken totalidiot jag var när jag skrev det här, kunde inte formulera mig som en normal människa..
Brum brum åka moped det är kul.
Användarvisningsbild
mindwrench
Inlägg: 103
Blev medlem: ons 17 jul 2013, 13:48
Kontakt:

Inlägg av mindwrench »

En gång för länge sen så släpade jag med mig en fotomodell till en gammal fabrik. Jag hade varit där ett antal gånger och fotat själv tidigare men tyckte det kunde vara skoj att kombinera UE och fotomodell :)

http://andersplassgard.prosite.com/138138/1557137/abandoned/ladollna-stora-vika

Sagt och gjort, vi åkte dit och klättrade lite i berg och genom stängsel. Hon bytte om när vi kommit in på området och vi började röra oss in på området. När vi kommit en liten bit så hör vi hundar skälla. Shit! Vad gör vi nu? Röster och hundar närmar sig och plötsligt så kommer ett helt gäng brandmän. De höll på och övade på området och blev rätt paffa av hennes klädsel :)

De hade iaf inget emot att vi fotade där (tvärtom tror jag)men sa att vi hade tur att det inte var Nationella insatsstyrkan som övade.
mjrn
Inlägg: 10
Blev medlem: lör 24 nov 2012, 13:42

Inlägg av mjrn »

Jag va och fotograferade på ett gammalt nedlagt gruvområde. Och trampade väl omkring där ca en timme och sedan gick jag tillbaka till min bil. Jag startade och började åka varpå jag får se en Toyota pick up i backspegeln som åkte i ganska snabb fart. Pickisen prejade mej så jag blev tvungen att stanna. Mannen i pickisen vevade ner rutan och frågade om jag letade efter något särskilt? Nej sa jag jag åker bara runt och fotograferar gamla nedlagda industrier och dylikt. Tydligen hade han nån typ av firma inne på området för han sa att det är bara gruvan som är nedlagd. Och jag sa då att det var bara gruvan jag va intresserad av att fota. Han verkade dock nöjd med svaret för han sa jaha okej och vevade upp rutan och åkte.
Senast redigerad av 1 mjrn, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: stavfel
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""mjrn""]Tydligen hade han nån typ av firma inne på området för han sa att det är bara gruvan som är nedlagd.[/quote]
Då tror jag mig veta vilken det är, he he... vi klarade oss utan problem, dock varnade en gubbe(som jobbade inne på området) oss om ägaren som var en mindre trevlig typ.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
outro
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 02 jan 2014, 21:12

Inlägg av outro »

HAHAHA! Otroligt roliga historier! :) Fick själv otroligt mycket skäll av två otrevliga kvinnor vid Hällnäs sanatorium när jag var där och fotade (bröt mig inte in någonstans).

Vart fan ärrad för livet... Denna händelse har gjort att jag inte vågat mig på fler UE-utflykter. Men jag är väl inte en sån som kan hantera att få skäll heller... Men skönt att läsa att andra varit med om liknande saker!
Senast redigerad av 4 outro, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
syrgas
Inlägg: 117
Blev medlem: tor 23 feb 2012, 15:51

Inlägg av syrgas »

[quote=""outro""]HAHAHA! Otroligt roliga historier! Fick själv otroligt mycket skäll av två otrevliga kvinnor vid Hällnäs sanatorium när jag var där och fotade (bröt mig inte in någonstans).

Vart fan ärrad för livet... Denna händelse har gjort att jag inte vågat mig på fler UE-utflykter. Men jag är väl inte en sån som kan hantera att få skäll heller... Men skönt att läsa att andra varit med om liknande saker![/quote]

Har hänt några gånger att man tror man har blivit upptäckt (host, host Saddam) och packat ihop och gett sig av snabbt ;)
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""syrgas""]Har hänt några gånger att man tror man har blivit upptäckt (host, host Saddam) och packat ihop och gett sig av snabbt ;) [/quote]
"Shit, det kommer en bil. Nej, den saktar ner... Nu stannade den här utanför!"
(Packar ihop grejerna lite kvickt, stänger luckan efter oss lite hastigt och går lugnt mot bilen. Låtsas att det regnar.)
Sedan känner man sig oerhört dum när personen som kliver ur bilen skiter fullständigt i oss och påbörjar sin dagliga promenad... :D
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
syrgas
Inlägg: 117
Blev medlem: tor 23 feb 2012, 15:51

Inlägg av syrgas »

[quote=""Saddam""]"Shit, det kommer en bil. Nej, den saktar ner... Nu stannade den här utanför!"
(Packar ihop grejerna lite kvickt, stänger luckan efter oss lite hastigt och går lugnt mot bilen. Låtsas att det regnar.)
Sedan känner man sig oerhört dum när personen som kliver ur bilen skiter fullständigt i oss och påbörjar sin dagliga promenad... :D [/quote]

Hehehe :) Ändå vågar man inte gå tillbaka heller :o
Skriv svar