Har ni blivit jagade/påkomna/upptäckta?

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Geminiq
Inlägg: 48
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 21:14
Kontakt:

Sv: Har ni blivit jagade/påkomna/upptäckta?

Inlägg av Geminiq »

Nej, inte jag. Men jag rör mig mycket i de trakterna under sommarhalvåret, så han är inte helt "okänd" för mig. andra har stött på honom i olika sammanhang.
_________________________________________
Skulle allt gå lätt,blir man fort dum.....
http://forritiden.blogg.se/index.html
http://www.vimeo.com/user1627480
erro
Inlägg: 286
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 16:00

Inlägg av erro »

[quote=""Alien""]...
Även fotograferad av en tant en gång på nått märkligt ställe utanför Hummelsta vid Enköping...
[/quote]

Nu blev man ju intresserad... vad har vi för märkliga ställen här i trakten?
http://erro.se

Spår av människor - Traces of mankind
Användarvisningsbild
Hawkbat
Inlägg: 37
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 20:23

Inlägg av Hawkbat »

Vid ett besök vid Jordberga sockerbruk i september i år blev jag och en Forumkollega stoppade av en riktigt irriterad ortsbo som påpekade att vi inte fick vistas på området. Till saken hör att vi inte hade tagit oss in på det inhägnade området utan rörde oss i utkanten av bruksområdet. Vi förklarade att vi inte passerat några förbudsskyltar och endast var ute för att fotografera. Efter att ha beklagat den förestående rivningen, frågat honom om han möjligen kände till vad vissa byggnader hade använts till samt om han kände väl till stället blev han som en omvänd hand. Han berättade att han jobbat där i många år och berättade allt vi ville veta. Så ibland fungerar lite allmän vänlighet och inställsamhet bra! :)
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Geminiq""]Nej, inte jag. Men jag rör mig mycket i de trakterna under sommarhalvåret, så han är inte helt "okänd" för mig. andra har stött på honom i olika sammanhang.[/quote]

Jaså du med? Jag är iofs där lite över hela året.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Har ni blivit jagade/påkomna/upptäckta?

Inlägg av Grishnac »

Ha ha ha, jag måste bara berätta om en snöplig incident.....

Jag, Kristofer och Klingen var ute på lite äventyr i somras och fick idén att fara till Stråssa och fota gruvkontoret, vi hade ett säkert tips på hur vi skulle komma in.

När vi väl kom fram så var såklart ingången stängd och vi mörknade till sinnet ordentligt. Efter ett tag så kom vi fram till att vi kunde glänta på ett fönster och klättra in i storköket utan att göra någon skada, så nyfikna som vi är så smög vi ju in.

Efter att hela skaran tappra upptäckare smugit in så att jag som första person hunnit ända till matsalen så hörs ett svagt men ack så tydligt plinnngggg........alla stelnar och tittar på varandra utan att röra en fena.
Jag frågar Klingen som är bakom mig om han hörde ljudet - jo då inget tvivel.
Rörde du något?
-Inte en pryl, jag gick förbi kassapparaten, kan det ha varit den?

-Kanske, testa att knuffa till den.
Klingen ger kassapparaten en hård törn med inte ett ljud kommer från den.

-Fan, är det ett larm?
-Men vilket larm låter pling?

-Jag vet inte men borde vi stå här om det VAR ett larm?

-Njaej....

Ett gäng tappra karlar smyger sig ut ur huset och samlas lite nervöst utanför för att se om någon dyker upp.
Efter kanske en halvtimmes diskussioner om äventyret bör återupptas så reser sig Klingen resolut och klättrar in genom fönstret. Det var slutet på den diskussionen.
Väl inne resonerar vi och är överens om att börja uppifrån och jobba oss nedåt, men innan vi går upp så smiter jag ner i trapphuset till bottenplan på baksidan, där finns en dörr som är låst inifrån, så jag öppnar den för att ha en enklare utgång om det skulle behövas.

Vi går sedan upp och tar några bilder i kontorslandskapet och allt är lugnt ända tills Klingen kommer rusande och väser: "Det är någon utanför!!"
Alla rusar mot trapphuset och jag frågar Klingen "Såg du någon?"
-"Nej jag hörde röster så det är fler än en"
-"Vilken sida?"
-"Framsidan"
-"Ok, då tar vi dörren ut på baksidan och går mot bilarna"

Så vi kommer ut, går med raska steg mot bilarna och undrar vem fan som var på andra sidan kåken.....vid bilarna snackas det en del om hur vi skall göra och vi kommer fram till att ta en annan gruva istället, men när vi åker måste vi fara förbi gruvkontoret och se efter om det verkligen var någon där.

Men när vi passerar kontoret så ser vi ett tiotal bilar parkerade strax nedanför, samt - tro det eller ej - en hel hög pensionärer på söndagsutflykt som tjattrande tittar på gruvhålet!!!

Så, ja vi har blivit ivägskrämda av PRO mer eller mindre, de stora starka UE pojkarna från norr......pfft!
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Geminiq
Inlägg: 48
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 21:14
Kontakt:

Inlägg av Geminiq »

[quote=""Grishnac""]Jaså du med? Jag är iofs där lite över hela året.[/quote]

Har sommarstugan nånstans där i närheten :)
_________________________________________
Skulle allt gå lätt,blir man fort dum.....
http://forritiden.blogg.se/index.html
http://www.vimeo.com/user1627480
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

[quote=""Grishnac""]Ha ha ha, jag måste bara berätta om en snöplig incident.....

Jag, Kristofer och Klingen var ute på lite äventyr i somras och fick idén att fara till Stråssa och fota gruvkontoret, vi hade ett säkert tips på hur vi skulle komma in.

När vi väl kom fram så var såklart ingången stängd och vi mörknade till sinnet ordentligt. Efter ett tag så kom vi fram till att vi kunde glänta på ett fönster och klättra in i storköket utan att göra någon skada, så nyfikna som vi är så smög vi ju in.

Efter att hela skaran tappra upptäckare smugit in så att jag som första person hunnit ända till matsalen så hörs ett svagt men ack så tydligt plinnngggg........alla stelnar och tittar på varandra utan att röra en fena.
Jag frågar Klingen som är bakom mig om han hörde ljudet - jo då inget tvivel.
Rörde du något?
-Inte en pryl, jag gick förbi kassapparaten, kan det ha varit den?

-Kanske, testa att knuffa till den.
Klingen ger kassapparaten en hård törn med inte ett ljud kommer från den.

-Fan, är det ett larm?
-Men vilket larm låter pling?

-Jag vet inte men borde vi stå här om det VAR ett larm?

-Njaej....

Ett gäng tappra karlar smyger sig ut ur huset och samlas lite nervöst utanför för att se om någon dyker upp.
Efter kanske en halvtimmes diskussioner om äventyret bör återupptas så reser sig Klingen resolut och klättrar in genom fönstret. Det var slutet på den diskussionen.
Väl inne resonerar vi och är överens om att börja uppifrån och jobba oss nedåt, men innan vi går upp så smiter jag ner i trapphuset till bottenplan på baksidan, där finns en dörr som är låst inifrån, så jag öppnar den för att ha en enklare utgång om det skulle behövas.

Vi går sedan upp och tar några bilder i kontorslandskapet och allt är lugnt ända tills Klingen kommer rusande och väser: "Det är någon utanför!!"
Alla rusar mot trapphuset och jag frågar Klingen "Såg du någon?"
-"Nej jag hörde röster så det är fler än en"
-"Vilken sida?"
-"Framsidan"
-"Ok, då tar vi dörren ut på baksidan och går mot bilarna"

Så vi kommer ut, går med raska steg mot bilarna och undrar vem fan som var på andra sidan kåken.....vid bilarna snackas det en del om hur vi skall göra och vi kommer fram till att ta en annan gruva istället, men när vi åker måste vi fara förbi gruvkontoret och se efter om det verkligen var någon där.

Men när vi passerar kontoret så ser vi ett tiotal bilar parkerade strax nedanför, samt - tro det eller ej - en hel hög pensionärer på söndagsutflykt som tjattrande tittar på gruvhålet!!!

Så, ja vi har blivit ivägskrämda av PRO mer eller mindre, de stora starka UE pojkarna från norr......pfft![/quote]

Haha ja nog är det ett minne för livet allt. =)
Har hunnit tänka många gånger nu i efter hand, att vi borde gått in igen..
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

[quote=""the watchman""]...och han började berätta att det hade varit folk där och stulit mer eller mindre hela innandömet, skrot och koppartjuvar, som han dessutom tagit på bar gärning, men när han ringt polisen har dom svarat att dom inte kan göra nått åt det.[/quote]

Det här är ju faktiskt ett väldigt vanligt scenario. Folk i allmänhet har blivit mer vaksamma på okända bilar och människor. När man träffar på dem har de redan sina förutfattade meningar om vem man är och taggarna utåt, vilket man faktiskt kan förstå.

Men som det redan sagts i tråden, är man bara trevlig och förklarar vem man är och vad man gör där så innebär det sällan några problem.
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

[quote=""Grishnac""]
Så, ja vi har blivit ivägskrämda av PRO mer eller mindre, de stora starka UE pojkarna från norr......pfft![/quote]

En underbar historia som speglar det sanna utforskandet. ;)
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Grishnac""]Ha ha ha, jag måste bara berätta om en snöplig incident.....

Jag, Kristofer och Klingen var ute på lite äventyr i somras och . . .
[/quote]

Ha ha ha! Riktigt snöpligt...

:D
Skriv svar