Har ni blivit jagade/påkomna/upptäckta?

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
coolhand
Inlägg: 131
Blev medlem: fre 15 maj 2009, 06:21

Inlägg av coolhand »

Hej!

Ska väl dela med mig av ngt jag också.

För sisådär en vecka sedan hade jag fruktansvärt lite att göra på jobbet så jag tänkte, ähh, jag far ut och UE:ar lite istället! Hade fått tips om ett ödehus ganska nära jobbet så jag for dit. Mkt riktigt så dyker huset upp i den täta snårskogen framför mig. Jag har alltid för vana att stanna och lyssna en bit ifrån objekten för att känna av läget så att säga. Allt verkar lugnt så jag går fram till huset. Går runt ena hörnet på huset och blir helt plötsligt stående öga mot öga med en ÄLG! Den stackars älgen (en stor älgko) blir nog lika paff som jag så hon spritter till innan hon gör en 180 och galopperar in i skogen med världens dunder och brak! Allt detta sker på ca 1,5-2 sek så precis efter fattar jag knappt vad som hänt, hjärtat slår i 180 och det känns som att jag måste känna efter om det blivit blött i byxan... ;)

Huset var fint btw... :)

/ C
...en plats av vackert förfall...
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

[quote=""coolhand""]Går runt ena hörnet på huset och blir helt plötsligt stående öga mot öga med en ÄLG! Den stackars älgen (en stor älgko) blir nog lika paff som jag så hon spritter till innan hon gör en 180 och galopperar in i skogen med världens dunder och brak![/quote]Bra att älgen sprang åt andra hållet... Jag råkade ut för att överaska ett gäng med renar ute på en fjällvandring, och när de såg mig sprang de rakt åt mitt håll! Då var det verkligen nära att det hände en olycka i brallorna!

Sedan mitt inlägg #55 i denna tråd (som ej handlade om utforskning) så har jag faktist blivit ertappad vid utforskning... Jag var utanför en vad jag trodde en helt övergiven industribyggnad och snokade runt ca 30 min efter en väg in. Rätt vad det är kör en bil in på området ganska snabbt. Jag håller inte på springer så jag går fram och möter en ganska biffig man och pratar med honom. Jag förklarade helt ärligt vad jag gjorde, dvs letade efter en väg in för att kolla och fota denna övergivna byggnad. Han förklarade att en vän till honom faktist hade lite verksamhet i en del av byggnaden och då han såg min bil parkerad en bit bort ville han kolla till läget. Ok, då ska jag sluta snoka efter en väg in, och han åkte iväg... Jag glömde dock fråga om det var ok att jag stannade kvar och fotade byggnaden och området utifrån... Nåväl, jag var kvar och fotade några timmar när jag hörde ett gäng med bilar komma åkandes. Jag slängde kameran på stativet över axeln och gick tillbaka till min bil och möttes av samma man som hade nu sällskap av två till lika biffiga män och de såg inga vidare glada ut... "jaha, vad är det du inte förstår egentligen?" frågar han... Jag ryckte lite på axlarna och bad om ursäkt att jag glömde fråga om jag fick stanna kvar och fota, och erbjöd dem att titta genom min kamera... Ett par hundra bilder på olika motiv från utsidan och inga på insidan skulle väll få dem att förstå, men de bara skrattade lite löst och åkte iväg igen.
Flash
Inlägg: 177
Blev medlem: tor 08 jul 2010, 21:04

Inlägg av Flash »

Hittade åt en liten by i skogen, som såg ytterst intressant på satellit kartor, så jag tänkte för mig själv "jackpott".

Efter ett par veckor efter upptäckten tänkte jag äntligen fara och kolla på stället, vägen upp till byn såg risigare än risigare ut såg inga tecken heller på hjulspår så jag jag parkerade bilen och beslutade att gå dom ca 2km till byn, med tanke på vägens skick.

Började närma mig byn, såg ett par timmerbyggnader på avstånd, när jag kom närmare såg jag att det stod en nyare bil vid ett av dom, aj fan tänkte jag och skyndade mig iväg, hann ett par hundra meter sedan var bilen ifatt så jag stannade och tänkte förklara vad jag gjorde.

Ut ur bilen kom en äldre herre (75 år) och sa "ska du bara gå iväg utan att jag får bjuda på fika".

Det visade sig att hela byn var sommarstugor, blev kvar i ca 2 timmar, han visade både det ena och det andra och jag fick fika också, så ibland går det ganska bra :cool:
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Akrylamid""]Rätt vad det är kör en bil in på området ganska snabbt. Jag håller inte på springer så jag går fram och möter en ganska biffig man och pratar med honom. Jag förklarade helt ärligt vad jag gjorde, dvs letade efter en väg in för att kolla och fota denna övergivna byggnad.[/quote]
Den känslan alltså när det kommer en bil rusande mot en... :D

Stod och fotade ett av de större industrierna här i trakterna, befann mig en bra bit utanför området och kameran stod på stativ -nattfoto ni vet... Alltså ingen ödefabrik utan det jobbar några hundra där på bruket. Plötsligt dyker det upp en golfbil med ganska starka strålkastare, två gubbar med skitiga arbetskläder kliver ut. "Ja, och vad håller ni på med då!?" Svarar med en väldigt lugn röst: "Nattfoto..."

"Tsss, nattfoto? Vem fotar du för, är du journalist?" Svarar bara: "nej, det är för eget bruk" Då vänder de sig om och går iväg, precis innan de hoppar in i golfbilen igen så hör jag dem mumla någonting i stil med: "Nattfoto... varför fota här ute? Pfff..." Det konstiga var just att jag inte stod precis vid någon av ingångarna eller nära bruket, inte heller fanns det några skyltar där som sa något... ändå måste de köra fram till en för att stilla sin nyfikenhet.

[quote=""Flash""]
Ut ur bilen kom en äldre herre (75 år) och sa "ska du bara gå iväg utan att jag får bjuda på fika".
[/quote]
Ha ha ha, vilken skön gubbe. Gissar på "ont om gäster"...

Råkade nästan ut för samma sak en gång när jag skulle fota ett ödehus utanför Karlshamn. Snackade först med folket i huset bredvid, tänkte bara kolla läget och förklara vad jag gjorde där. Visade sig att ödehuset mycket riktigt var öde och ingen skulle bry sig ifall jag knäppte några bilder. Dock ville de visa det ena och det andra på gården där... "Denna ladan är ruskigt gammal, byggd av resterna av en annan byggnad, åskan slog ner bla bla bla..." Jag hade inte tid att stanna kvar så jag tackade för den påbörjade rundvandringen och gick bort till ödehuset istället.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Saddam""]Den känslan alltså när det kommer en bil rusande mot en... :D
[/quote]

Jodu... är nog samma känsla man får när man bränner på i +200 med en CBX och ser en timmerbil svänga ut 150 m framför en....... :eek:

Den gången stoppade jag några tum från släpet...... :o
Kalsongbyte.....?
Nära...MYCKET nära.. ;)
JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
LetaTunnel
Inlägg: 14
Blev medlem: tor 14 jun 2012, 14:33

Inlägg av LetaTunnel »

jag och min kompis var inne i en övergiven fabrik i Spånga, och den ligger mitt i bebyggt område, och fabriksområdet verkar bli använt som någon parkering av något slag, men iallfall, jag och min kompis sprang runt därinne och fulade oss,
och jag lutar mig ut genom ett sönderslaget fönster och då ramlar en stor glasskärva ner, men vi brydde oss inte så mycket så vi fortsatte rundturen,
men efter ett tag när vi är i en återvändsgränd inne i byggnaden ser jag när jag vänder mig om en gestalt komma emot oss och jag blir såklart skiträdd eftersom jag trodde vi var totalt ensamma, jag trodde han skulle börja skälla på oss och grejer men det enda han sa att det kunde vart någon som kunde ha fått glaset i nacken och lite shit, fast det var bara att vara trevlig och säga att det var en olyckshändelse och att vi skulle tänka på det, så att vara trevlig lönar sig!
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""LetaTunnel""]jag och min kompis var inne i en övergiven fabrik i Spånga, och den ligger mitt i bebyggt område, och fabriksområdet verkar bli använt som någon parkering av något slag, men iallfall, jag och min kompis sprang runt därinne och fulade oss,
och jag lutar mig ut genom ett sönderslaget fönster och då ramlar en stor glasskärva ner, men vi brydde oss inte så mycket så vi fortsatte rundturen,
men efter ett tag när vi är i en återvändsgränd inne i byggnaden ser jag när jag vänder mig om en gestalt komma emot oss och jag blir såklart skiträdd eftersom jag trodde vi var totalt ensamma, jag trodde han skulle börja skälla på oss och grejer men det enda han sa att det kunde vart någon som kunde ha fått glaset i nacken och lite shit, fast det var bara att vara trevlig och säga att det var en olyckshändelse och att vi skulle tänka på det, så att vara trevlig lönar sig![/quote]

Och av satsbyggnaden och kommateringen kan vi placera dig i "Öhh, va fan elle, skiter i fucking skolan facket", men välkommen i alla fall.
JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
LetaTunnel
Inlägg: 14
Blev medlem: tor 14 jun 2012, 14:33

Inlägg av LetaTunnel »

[quote=""jpkrax""]Och av satsbyggnaden och kommateringen kan vi placera dig i "Öhh, va fan elle, skiter i fucking skolan facket", men välkommen i alla fall.
JP[/quote]

haha tack, och nej, jag skiter inte i skolan och jag tar det här med ue minst lika seriöst som du. :)
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""LetaTunnel""]jag och min kompis var inne i en övergiven fabrik i Spånga och fulade![/quote]

Ni var i Spånga i en ruin och bajsade?!
Användarvisningsbild
LetaTunnel
Inlägg: 14
Blev medlem: tor 14 jun 2012, 14:33

Inlägg av LetaTunnel »

[quote=""bunkrologen""]Ni var i Spånga i en ruin och bajsade?![/quote]

självklart! det är så vi jobbar.
Brum brum åka moped det är kul.
Skriv svar