Har ni blivit jagade/påkomna/upptäckta?

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
albin
Inlägg: 661
Blev medlem: fre 20 feb 2009, 16:09

Inlägg av albin »

Forumets tvåhjulige huligan och jag har stötte på problem i våras. Vi besökte taktens gamla såg här hemma, där man lekte som barn och fotade som tonåring. Verksamheten lades ned på 1960-talet och idag pågår en rättsprocess om ägarskapet sedan en konkurs 1988. Vill påstå att jag är ganska insatt i läget, till skillnad från killen som kom och skulle köra bort oss.

Kände igen honom som den omskrivna ynglingen som gjort ett namn inom NSF. Han trodde sig företräda ägaren, men hade uppenbart ingen koll överhuvudtaget då jag drog sågens historia och det nuvarande rättsläget. Vi följde allafall med honom bort till bilen, där hans far stod och pratade med några bekanta till mig. Vi blev stående och pratade om sågen en god stund. Killen tröttnade snart och satte sig i bilen i väntan på att pappan skulle köra hem.

Kan väl konstatera att killens djurhållning inte är den bästa. Han borde hålla bättre ordning på sina hästar.
borr1
Inlägg: 132
Blev medlem: tis 16 sep 2008, 20:12
Kontakt:

Inlägg av borr1 »

[quote=""riddar m""]Hmm, han sa det alltså? Missade det, hoppas det inte blir några problem där. Nåja, det känns som att arga människor i allmänhet inte kommer ihåg att ta med sig papper och penna ut för att skriva ner registreringsnummer, men visst är hoten om det obehagliga...[/quote]

Hehe jag ser med spänning framemot att få en kallelse till ett förhör...
Användarvisningsbild
Colarain
Inlägg: 1001
Blev medlem: sön 19 apr 2009, 19:52
Kontakt:

Inlägg av Colarain »

[quote=""borr1""]Hehe jag ser med spänning framemot att få en kallelse till ett förhör...[/quote]

Ha ha, me too! Tur att han bara såg oss UTANFÖR dessutom :D
Att flyga är konsten att kunna kasta sig till marken och missa
http://colarain.pixbox.se
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""riddar m""]Hmm, han sa det alltså? Missade det, hoppas det inte blir några problem där. Nåja, det känns som att arga människor i allmänhet inte kommer ihåg att ta med sig papper och penna ut för att skriva ner registreringsnummer, men visst är hoten om det obehagliga...[/quote]

Jag brukar erbjuda mig att skriva ned mitt regnr samt även erbjuda att jag kan stå för samtalet till polisen.
Innan jag ringer så brukar jag fråga vilket brott jag skall anmäla mig själv för...

Oftast löser det problemen om man är lite påläst själv.
Bara att koma med penna och papper och börja skriva upp sin egen reg och räcka över brukar lugna ner situationen.
borr1
Inlägg: 132
Blev medlem: tis 16 sep 2008, 20:12
Kontakt:

Inlägg av borr1 »

[quote=""bunkrologen""]Jag brukar erbjuda mig att skriva ned mitt regnr samt även erbjuda att jag kan stå för samtalet till polisen.
Innan jag ringer så brukar jag fråga vilket brott jag skall anmäla mig själv för...

Oftast löser det problemen om man är lite påläst själv.
Bara att koma med penna och papper och börja skriva upp sin egen reg och räcka över brukar lugna ner situationen.[/quote]

Tro mig jag försökte verkligen vara honom tillmötes å vara trevlig men med en del människor går det bara inte, ännu värre blev han då han insåg att det var typ 4 st till.
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

[quote=""riddar m""]Välkommen tillbaka, JM! Har saknat dina uppdateringar.[/quote]

Verkligen, kul att du är i farten igen.
Användarvisningsbild
Mistoffolees
Inlägg: 69
Blev medlem: fre 12 dec 2008, 14:29

Sv: Har ni blivit jagade/påkomna/upptäckta?

Inlägg av Mistoffolees »

Hmm påkommen... njaa.

I höstas hade jag min absolut roligaste händelse när det gäller upptäckandet.
Jag hade äntligen fått en helg över till att köra ner till småländska skogarna för att träffa en gammal klasskamrat till mig. Han har väl inte direkt något stort intresse för just UE, men eftersom han gillar att fotografera gick han med på att dra ut och leta efter hus.
Den andra dagen beslöt vi oss för att ta varenda liten j-a grusväg vi hittade. Långt ut i skogen hittar vi lite smått otroligt ett gammalt cykelspår, men vägen visade på att bilar kört/kör där. Sagt och gjort börjar vi ta den oerhört smidiga 245an in på helvetes vägar. Det körs och körs och körs, och vid varenda liten korsning inne i skogen tar vi vänster för att beta av alla vägar.
Nu är vi riktigt riktigt djupt inne i skogen, och solen börjar gå ner. Helt plötsligt säger min kompis
"Det står en jägare där uppe"
"helvete" tänker jag och börjar flacka med blicken.
Mycket riktigt står där en jägare där med ögon stora som jag vet inte vad. Jag börjar gestikulera ett sorry (eller jag vettefan vad det var) och det enda jag ser jägaren göra är att slå ut båda händerna i ett frågade "vad fan håller du på med?"

Jag börjar backa smidigt som faan ut genom buskaget, och beslöt oss för att ta oss hemmåt ganska direkt.
I bilen hemmåt skrattades det en hel del och vi tänkte "Hur stor chans är det att få se en jägare 15 m bort mitt inne i skogen"

Tankarna kontrades ganska snabbt med "Hur stor chans är det att få se en 245a med två fotokåta ungdomar, mitt ute i ingenstans"..

Lite ångest har jag allt, för att ha förstört jakten för den jägaren den dagen.
Men roligt som fan var det xD
/det var jag
Användarvisningsbild
Älgben
Inlägg: 341
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 12:40
Kontakt:

Inlägg av Älgben »

För några år sen kikade jag på en nedlagd gruva i Bergslagen. Området används tydligen av diverse suspekta bilmekare eftersom det står bilvrak lite här och var.
Jag traskade in på området och möttes av en salongsberusad man som fick syn på kameran och gapar "Den där kan du slänga i diket". Han var till en början rätt aggressiv men lugnade sig lite när jag förklarade mitt ärende/intresse. Jag fick telefonnumret till markägaren som dock inte ville låta mig fotografera där inne eftersom "då hamnar det massa bilder på nätet och en massa ungar åker hit och klottrar".
Jag fick rätta mig efter det och gick därifrån. Den berusade mannen gjorde mig sällskap ut på vägen och sa "jag kan inte förstå hur man kan ha ett sånt där intresse".
Det får han väl tycka om han vill, det var inte läge att argumentera om vettiga fritidssysslor med en herre som mekade med en skabbig SAAB och drack öl klockan ett en lördagseftermiddag...

Jag hade flera stopp inplanerade den dagen så en "bom" gjorde inte så mycket.
Kruva
Inlägg: 73
Blev medlem: lör 08 aug 2009, 09:19

Inlägg av Kruva »

Tidigare i denna vecka var det en väktare som tog bilder på mig när jag i min tur fotograferade gatukonst i anslutning till en förhållandevis välbesökt "spot" i Huvfudstaden.

Kul för honom, undrar fortfarande vad han ska ha de bilderna till...
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Älgben""]
Det får han väl tycka om han vill, det var inte läge att argumentera om vettiga fritidssysslor med en herre som mekade med en skabbig SAAB och drack öl klockan ett en lördagseftermiddag...
[/quote]
Ha ha, instämmer!
[quote=""Kruva""]Tidigare i denna vecka var det en väktare som tog bilder på mig när jag i min tur fotograferade gatukonst i anslutning till en förhållandevis välbesökt "spot" i Huvfudstaden.

Kul för honom, undrar fortfarande vad han ska ha de bilderna till...[/quote]
Det var kanske hans hobby/fritidssysselsättning?! På hans hemsida kan man se bilder på folk som tar bilder...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Skriv svar