Vad kommer det att bli av fängelset i Karlskrona?

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Vad kommer det att bli av fängelset i Karlskrona?

Inlägg av Saddam »

Vad göra med en gammal fängelsebyggnad?
Notera att den här diskussionen ligger under "övriga diskussioner" och inget annat.

Det har diskuterats ett tag om vad som ska ske med fängelset i Kna... nu verkar de i alla fall ha enats om att lägga ner det helt,
men vad gör man med en sådan byggnad efter nedläggning? Notera att det rör sig om en byggnad i "klassisk" stil och inte något
modernt, jättestort fängelse. Lägenheter är det som poppar upp i mitt huvud först, har ni några andra förslag och gissningar?

Läget centralt på Trossö är det ju absolut inget fel på.

Artikel i Blekinge Läns Tidning
Artikel i Sydöstran
Ett tidigare inlägg av mig i det här ämnet
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Vandrarhem är ngt som nämnts genom åren då nedläggning diskuterats, ett hotel kanske men marknaden känns mättad nu.

Men, jag ska ju givetvis höra med mina kontakter inom kriminalvården om man kan få göra ett besök innan det lämnas över, kontraktet med kriminalvården går ut 2012 tror jag det stod i nån av tidningarna. Så det hinner kanske infinna sig lite stämning och damm om det töms i sommar.
Användarvisningsbild
ruckel.se
Inlägg: 203
Blev medlem: tor 10 sep 2009, 19:40
Kontakt:

Inlägg av ruckel.se »

Fångarna på fortet?
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Sv: Vad kommer det att bli av fängelset i Karlskrona?

Inlägg av FRH »

I de flesta andra städer hade lägenheter varit det första jag skulle sagt, men det känns inte riktigt självklart i Karlskrona. Förhoppningsvis får det stå kvar iallafall, jag tycker det är en rätt cool byggnad.
@DMT: Fixar du ett besök så kontakta gärna mig! Jag har länge velat se hur det ser ut där inne.
Användarvisningsbild
Colarain
Inlägg: 1001
Blev medlem: sön 19 apr 2009, 19:52
Kontakt:

Inlägg av Colarain »

[quote=""DMT""]Vandrarhem är ngt som nämnts genom åren då nedläggning diskuterats, ett hotel kanske men marknaden känns mättad nu.

Men, jag ska ju givetvis höra med mina kontakter inom kriminalvården om man kan få göra ett besök innan det lämnas över, kontraktet med kriminalvården går ut 2012 tror jag det stod i nån av tidningarna. Så det hinner kanske infinna sig lite stämning och damm om det töms i sommar.[/quote]

Inga fler jäkla hotell i Karlskrona tack! :mad:

Hoppas de gör nåt kul av det iaf. Lägenheter kan säkert bli bra - bibliotek annars? Det har ju diskuterats i flera år var Karlskronas nya bibbla ska stå...
Att flyga är konsten att kunna kasta sig till marken och missa
http://colarain.pixbox.se
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Inlägg av FRH »

[quote=""Colarain""]Inga fler jäkla hotell i Karlskrona tack! :mad:

Hoppas de gör nåt kul av det iaf. Lägenheter kan säkert bli bra - bibliotek annars? Det har ju diskuterats i flera år var Karlskronas nya bibbla ska stå...[/quote]
Problemet är väl att behöver så extremt mycket plats antar jag så nybygge är väl ungefär det enda alternativet.
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

Det bästa är om de låter det stå utan tillsyn i några år så att vi ruinturister får ett nytt spännande resmål :D
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Ha ha ha, ett besök där efter att det har lagts ner hade inte varit helt fel.

Hade varit tufft att flytta in där ifall det blir lägenheter i framtiden och sedan berätta för alla på inflyttningsfesten att: "det här är ett f.d. fängelse, vardagsrummet har varit en vanlig cell en gång i tiden och toaletten en isoleringscell."
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
ruckel.se
Inlägg: 203
Blev medlem: tor 10 sep 2009, 19:40
Kontakt:

Inlägg av ruckel.se »

[quote=""Saddam""]Senaste nytt:
Sydöstran - Öppet hus i finkan

:) [/quote]

Tack för länken! Jag kommer förmodlingen inte vara i landet den dagen, men jag hoppas att ni andra kan få några bra bilder!
Skriv svar