Vad kommer det att bli av fängelset i Karlskrona?

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
ruckel.se
Inlägg: 203
Blev medlem: tor 10 sep 2009, 19:40
Kontakt:

Inlägg av ruckel.se »

Tänk att köpa det och låta det stå ouppvärmt i en tio år sådär...
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""ruckel.se""]Tänk att köpa det och låta det stå ouppvärmt i en tio år sådär...[/quote]

Yeah, men det vore kanske synd... eller!? Näe nu är jag förvirrad!
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Äh, nu vill dumjävlarna kanske riva det fina gamla fängelset, varför gör dom på detta viset för :( . Den är ju -så, -så, fin ju.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Tänkte direkt på den här kåken när nyheten om fängselsenedläggningarna kom idag. Är det någon utav er Karlskroniter som hört nått smaskigt rykte om fängelset? Har själv inte hört nått mer än spekulationer och lösa "planer" -som det här med rivning. Annonsen är ju fortfarande uppe i alla fall . . .
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Saddam""]Tänkte direkt på den här kåken när nyheten om fängselsenedläggningarna kom idag. Är det någon utav er Karlskroniter som hört nått smaskigt rykte om fängelset? Har själv inte hört nått mer än spekulationer och lösa "planer" -som det här med rivning. Annonsen är ju fortfarande uppe i alla fall . . .[/quote]

En ide vore att göra som med Långholmen, hotell och vandrarhem.
Ni där nere kan ju skriva insändare och lobba för det.

JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Konstigt att annonsen är kvar, renovering pågår för fullt och har varit igång ett bra tag, planen är att det ska bli ett internationellt gymnaise med elever från bl.a Kina. Var lite sugen på att kika in där men då hade de redan renoverat upp för mkt. Bara förra veckan i Blekingenytt var det ett reportage om att man hittat benrester/flisor i marken. Visade sig vara gammal slaktavfall.

Hursom, eftersom jag jobbar i skolans värld så får jag ju lite info då och då och det senaste är att det ska bli en skola med start fr.o.m nästa år, hösten 2014 alltså.

Stället är stort så det planeras även för nåt fik eller mötesplats men om detta vet jag mindre.
Skriv svar