Att hitta ett "eget" ställe...

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Att hitta ett "eget" ställe...

Inlägg av Saddam »

Tips från andra och "internet-fynd" i all ära men är det inte skönast med ett ställe som man bara själv känner till?

Just nu har jag "span" på ett ställe som ser ut att vara väldigt bortglömd...
Tror att det är en spritfabrik(är inte helt säker) som stått öde i runt 30 år.

Har du något ställe som du har för dig själv?
Om ja; -hur sprang du på den?


Själv hittade jag fabriken efter en stunds körande med bil, har ännu inte vågat mig in...
Användarvisningsbild
Alien
Inlägg: 169
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 04:32

Inlägg av Alien »

Sprungit på en del ställen när man varit på helt andra ärenden runt omkring.
Ex. åkte tåg en gång och såg ett öde ställe efter spåret som jag senare besökte.
En annan gång körde jag för att lämna av min son hos sin mamma och såg ett öde ställe.
I andra fall, ryktes vägen eller liknande.
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

en annan klassiker är ju att man stöter på objekt på väg till sina mål, dubbel jackpot. Fin känsla ! :)
Användarvisningsbild
Alien
Inlägg: 169
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 04:32

Inlägg av Alien »

[quote=""rjd2""]en annan klassiker är ju att man stöter på objekt på väg till sina mål, dubbel jackpot. Fin känsla ! :) [/quote]

haha, den har jag också varit med om !
Det var så jag hittade till Bålsjöverket i Norberg :)
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

[quote=""rjd2""]en annan klassiker är ju att man stöter på objekt på väg till sina mål, dubbel jackpot. Fin känsla ! :) [/quote]

Så har jag egentligen hittat de flesta "egna" objekten, som TS uttrycker det. Efter att ha snurrat efter ett ställe har jag ofta trillat rakt på ett annat istället.

Som sagt, dubbel jackpot.
Mirage
Inlägg: 363
Blev medlem: tor 16 okt 2008, 20:16

Inlägg av Mirage »

För spä på bilden om att vara någon slags elitist så kan jag säga att jag har haft försvinnande liten hjälp av internet. Istället handlar de om det enorma arbete jag och de jag utforskar med lagt ner på egen research.
Detta gäller dock inte de platser som jag besök utomlands där det av förstårliga skäl så som tidsbrist och avsaknad av lokalkännedom blivit till att ta till hjälp av locals.
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

Ang bilden av dig som någon slags elitist så tycker jag att du inte har en speciellt elitistisk attityd här.
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
Användarvisningsbild
wroomlars
Inlägg: 288
Blev medlem: fre 07 nov 2008, 19:57

Sv: Att hitta ett "eget" ställe...

Inlägg av wroomlars »

Jag har en "ödehusradar" i huvudet. Har flera gånger svängt av på grusvägar för att känslan har sagt åt mig att jag bör ta en titt och hoppla hoppla så har det stått ett hus där och väntat. Men grunden är ju att bara åka ut och titta, spendera några timmar i bilen. Kan lätt bli 30-40 mil per gång. Finns ju rätt mycket vägar att snurra runt på här i Västerbotten.
Användarvisningsbild
JMSvenungson
Inlägg: 367
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 12:35
Kontakt:

Inlägg av JMSvenungson »

[quote=""wroomlars""]Jag har en "ödehusradar" i huvudet.[/quote]

Det där känns igen. Numer kan man se saker man inte sett innan när man åker på en väg man redan åkt på hundra gånger. Visst är det fantastiskt hur våra hjärnor prioriterar om vad ögonen förmedlar beroende på vad kropp och själ är ute efter?

Som svar på originalfrågan; ja, det kan man säga att vi (det vill säga jag och mina vänner, jag är nästan aldrig ute själv) har. Sedan finns det platser som man såhär i efterhand inser är välbesökta av andra men det hade man ingen aning om då man själv var där (exempelvis Halse Nabb som vi till och med besökte innan vi egentligen fattade att det fanns något som kallades UE).
Det vanligaste sättet att upptäcka något är helt enkelt slump. Ovan nämnda radar blippar till när man åker förbi en plats när man är ute i annat ärende och sedan åker man tillbaka och tar sig en promenad i efterhand och då springer man på något.
Användarvisningsbild
Sir Mad Bleach
Inlägg: 33
Blev medlem: ons 26 nov 2008, 23:42

Inlägg av Sir Mad Bleach »

[quote=""Saddam""]Tips från andra och "internet-fynd" i all ära men är det inte skönast med ett ställe som man bara själv känner till?

Just nu har jag "span" på ett ställe som ser ut att vara väldigt bortglömd...
Tror att det är en spritfabrik(är inte helt säker) som stått öde i runt 30 år.

Har du något ställe som du har för dig själv?
Om ja; -hur sprang du på den?


Själv hittade jag fabriken efter en stunds körande med bil, har ännu inte vågat mig in...[/quote]

Du sitter alltså och trycker på ett ställe som du inte ens vågar besöka, vad e du rädd för? Dela med dig av upptäckten till en vän och våga dig ditt!
Skriv svar