Radio Sweden Intl. säger tack och adjö

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
swedediesel
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 16:58
Kontakt:

Inlägg av swedediesel »

[quote=""Mickecarlsson""]swediesel, AM i USA sänder med lägre effekt på natten och högre på dagen. Stationen KAZA i Californien sänder med 5 KW på dagen och 88 watt på natten. Kanalindelningen i USA är 10 KHz och i Europa 9 KHz. Sak samma på FM-bandet, i USA är det kanalindelning på udda frekvenser med start på 87,9 till 107,9 med 200 KHz indelning. I Europa används jämna frekvenser med 100 KHz indelning.

Saddam, angående rivningen av masterna, stod det i papperstidningen eller nätbilagan? Jag sökte på nätbilagan, men hittade inget där.[/quote]

tack så mycket för infon! det var då fan ingen dålig skillnad i uteffekt på dag/natt, den höga effekten på dagen gör alltså att man kan övervinna störningarna från solen och ändå få bra mottagning på AM-bandet?
vad är egentligen bra AM-mottagning? när jag lyssnade på radio sweden så hörde jag ju allt dom sa, men ljudet var rätt brusigt och burkigt, samt känsligt för störningar från blinkers, torkarmotor, fläkten och åska (man kan förutspå en åskurladdning genom att lyssna på AM, då man hör hur spänningarna i molnen laddar upp sig före en urladdning!)
Jag trivs bäst i bergrumsrika landskap!
Fotoalbum: http://www.photobucket.com/DSL-UE
klicka på "albums" till vänster på sidan
Användarvisningsbild
Zeahawk
Inlägg: 440
Blev medlem: fre 17 jun 2011, 17:10

Inlägg av Zeahawk »

Det stod i pappersvarianten, för att läsa BLT på nätet krävs att man betalar för det, det är anledningen till att du bara hittar "utspridd dynga" om ingenting när du tittar på deras hemsida.

Är ett jävligt häftigt ställe, har man inte varit där bör man besöka det snarast. Finns lite värn och annat i närheten med, för att inte tala om naturupplevelsen! Funderar på att planera in tornen i Tour de ruckel nästa helg. Är ju bara ett "stenkast" härifrån. =)
"Besvikelsen som uppstår när man hittar ett ruckel med klippt gräsmatta..."
ue.webucation.se
Skriv svar