Tips på platser i och runt Karlstad ?

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

the watchman
Inlägg: 313
Blev medlem: fre 19 sep 2008, 06:25
Kontakt:

Tips på platser i och runt Karlstad ?

Inlägg av the watchman »

Tjena alla.

I slutet av nästa vecka (v42) beger jag mig till Karlstad för en helg i festens tecken.
Men jag har räknat med att få tid över till att besöka och fota intressanta
platser.
Så har ni något att tipsa om i Karlstads närområde så mottages det varmt :)

MvH Henrik
Användarvisningsbild
Ärlige Harry
Inlägg: 410
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 20:12

Sv: Tips på platser i och runt Karlstad ?

Inlägg av Ärlige Harry »

Jag har inte själv varit i Deje men det ska vara alldeles särskilt övergivet. Jans sida Övergivna platser innehåller flera gallerier från Värmland, kan vara värt att kolla.

Fester i Karlstad brukar bli brutala så ta det vackert.
the watchman
Inlägg: 313
Blev medlem: fre 19 sep 2008, 06:25
Kontakt:

Inlägg av the watchman »

[quote=""Ärlige Harry""]Jag har inte själv varit i Deje men det ska vara alldeles särskilt övergivet. Jans sida Övergivna platser innehåller flera gallerier från Värmland, kan vara värt att kolla.

Fester i Karlstad brukar bli brutala så ta det vackert.[/quote]

Har skummat igenom en drös sidor och följt upp en del tips, så jag tror nog
att jag får avstå alkoholen....eller...näää :)
Men ja, det har en tendens att bli blött i värmland, dock otroligt kul ! :D
Användarvisningsbild
ludde08
Inlägg: 137
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 19:28

Inlägg av ludde08 »

[quote=""the watchman""]Har skummat igenom en drös sidor och följt upp en del tips, så jag tror nog
att jag får avstå alkoholen....eller...näää :)
Men ja, det har en tendens att bli blött i värmland, dock otroligt kul ! :D [/quote]

Bruket i Deje får du inte missa. Där finns mycket att kolla på.
Själv var jag där med min vapendragare för ett par månader sedan. Dock hade jag oturen att trampa på en spik, som gjorde besöket lite kortare än vad som var beräknat.
IMG_0059 kopiera.jpg
:D
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

Pass upp för vakten/vakterna som patrullerar där, själv blev vi utslängda när vi besökte bruket :p
Användarvisningsbild
jaswane
Inlägg: 177
Blev medlem: tis 02 jun 2009, 15:48

Inlägg av jaswane »

[quote=""Amanite""]Pass upp för vakten/vakterna som patrullerar där, själv blev vi utslängda när vi besökte bruket :p [/quote]

Er det virkelig så mange vakter som folk skal ha det til? Lyst til å dra til Deje bruk og ta litt bilder, men å kjøre hele veien fra Oslo bare for å snu igjen pga strengt vakthold har jeg ikke så lyst til.

Det er vel flere ting å se rundt Deje. Folkeparken f.eks. Men fabrikken er mest interessant.
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

[quote=""jaswane""]Er det virkelig så mange vakter som folk skal ha det til? Lyst til å dra til Deje bruk og ta litt bilder, men å kjøre hele veien fra Oslo bare for å snu igjen pga strengt vakthold har jeg ikke så lyst til.

Det er vel flere ting å se rundt Deje. Folkeparken f.eks. Men fabrikken er mest interessant.[/quote]

Jag var där förra hösten på en helgdag, inte en vakt i syne men det kan säkert vara bra att vara diskret. Väl inne i byggnaderna är det ingen större fara heller.
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Allan
Inlägg: 199
Blev medlem: tis 27 jan 2009, 20:35

Inlägg av Allan »

Ni som inte har besökt Deje pappersbruk för snabba er på, rivningen av bruket har börjat.
En helt ovanlig äventyrare
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

[quote=""Allan""]Ni som inte har besökt Deje pappersbruk för snabba er på, rivningen av bruket har börjat.[/quote]

Har de redan kommit igång alltså med vidare rivningar än de som genomfördes för flera år sedan?
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Skriv svar