Dålig cykelväg!

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
daytripper72
Inlägg: 545
Blev medlem: ons 11 feb 2009, 20:30

Dålig cykelväg!

Inlägg av daytripper72 »

Cyklat här en gång...ej att rekommendera!

http://vimeo.com/22225789
Användarvisningsbild
Exitt
Inlägg: 170
Blev medlem: sön 26 jul 2009, 19:36

Inlägg av Exitt »

Låååång tunnel...
Requiescant in pace
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""daytripper72""]Cyklat här en gång...ej att rekommendera!

http://vimeo.com/22225789[/quote]

Jag har kört en stooor kranbil där igenom, det är ingen höjdare när man möter bussen...
Användarvisningsbild
Mobius
Inlägg: 98
Blev medlem: sön 19 okt 2008, 15:52

Inlägg av Mobius »

[quote=""daytripper72""]Cyklat här en gång...ej att rekommendera!

http://vimeo.com/22225789[/quote]

Har kört denna tunnel alldeles för fort utan avgassystem (det flög av 1 km innan)
Det kan inte heller rekommenderas, två dagar tog det innan jag hörde normalt igen.
Användarvisningsbild
Topcom
Inlägg: 849
Blev medlem: fre 19 dec 2008, 02:22
Kontakt:

Inlägg av Topcom »

[quote=""Mobius""]Har kört denna tunnel alldeles för fort utan avgassystem (det flög av 1 km innan)
Det kan inte heller rekommenderas, två dagar tog det innan jag hörde normalt igen.[/quote]

Måste vara gött med en rejäl dunkande HD med öppna pipor i den tunneln :)
Användarvisningsbild
Norrhyttan
Inlägg: 348
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 14:54

Sv: Dålig cykelväg!

Inlägg av Norrhyttan »

Ja, fyfan. Den där tunneln har man kört lastbil genom några gånger. Räknade ut att jag tillbringat mer än ett dygn i tunneln totalt, med alla genomfarter.
Jobbigast var när Musköbasen var i full drift och man mötte 3-4 SL-bussar på rad i tunneln, när man själv låg på för fullt i nedförsbacken med lastbilen.

UE är ett tänjbart begrepp, har jag förstått. Men en allmän väg som är öppen för vem som helst och används av hundratals personer dagligen? Nja...
Det är aldrig för sent för en lycklig barndom
Användarvisningsbild
daytripper72
Inlägg: 545
Blev medlem: ons 11 feb 2009, 20:30

Inlägg av daytripper72 »

[quote=""Norrhyttan""]Ja, fyfan. Den där tunneln har man kört lastbil genom några gånger. Räknade ut att jag tillbringat mer än ett dygn i tunneln totalt, med alla genomfarter.
Jobbigast var när Musköbasen var i full drift och man mötte 3-4 SL-bussar på rad i tunneln, när man själv låg på för fullt i nedförsbacken med lastbilen.

UE är ett tänjbart begrepp, har jag förstått. Men en allmän väg som är öppen för vem som helst och används av hundratals personer dagligen? Nja...[/quote]

Lite fantasi nu Norrhyttan....tänka bara på vart den vägen skulle kunna ta dig... :rolleyes: Glad påsk!
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Diskussionen får lämna "UE-Rapporteringar och diskussioner" och fortsätta sitt liv i "Övriga diskussioner" då varken tunneln eller den f.d militärbasen är övergiven.

Men, om Vägverket/kommunen får som de vill, ersätta tunneln med en bro, så blir tunneln med tiden kanske en våt ruin, att besökas av Ruin-dykare... :p

//benkar -Moderator
Användarvisningsbild
daytripper72
Inlägg: 545
Blev medlem: ons 11 feb 2009, 20:30

Inlägg av daytripper72 »

[quote=""benkar""]Diskussionen får lämna "UE-Rapporteringar och diskussioner" och fortsätta sitt liv i "Övriga diskussioner" då varken tunneln eller den f.d militärbasen är övergiven.

Men, om Vägverket/kommunen får som de vill, ersätta tunneln med en bro, så blir tunneln med tiden kanske en våt ruin, att besökas av Ruin-dykare... :p

//benkar -Moderator[/quote]

Hade jag bara varit lite piggare hade jag givetvis placerat den rätt från början - my bad!
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Topcom""]Måste vara gött med en rejäl dunkande HD med öppna pipor i den tunneln :) [/quote]

Kört tunneln i fråga några gånger med 1000cc V-twin (Sporthoj) med "ljudförskönare", blev dock lite besviken på akustiken, bättre akustik (mer buller) i Söderledstunneln, men bäst akustik (riktigt högt buller) blev det i branta Götgatsbacken söderut (ovan jord) innan den blev avstängd för fordonstrafik... :D

/B
Skriv svar