vilken bloggsida ska man välja?

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

zenit
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 20 okt 2008, 16:04

vilken bloggsida ska man välja?

Inlägg av zenit »

hade tänkt göra en blogg för att posta mest bilder men även skriva lite (dock endast om ue), vilken rekomenderar ni?

fingervisning hur den ska vara (har aldrig bloggat så vissa av dessa grejer är kanske självklara men jag är noob, så go easy :p ):

- användarvänlig (vet inte om det finns avancerade men avstår gärna kodning)
- stort utrymme, gärna 500 mb+ om det finns
- gärna så man kan ha en stor banner längst upp (konstig request kanske men vill ha en fet panoramabild över något UE-objekt längst upp)
- mycket olika teman så man kan skräddarsy sidan

det är väl det jag kommer på nu, tack på förhand :)

/zenit
the watchman
Inlägg: 313
Blev medlem: fre 19 sep 2008, 06:25
Kontakt:

Inlägg av the watchman »

Jag har fått upp ögonen för http://www.dinstudio.se
Ingen blogg, men ett väldigt enkelt koncept att skapa en egen bra hemsida.
Helt ok priser också.
Dock fick jag veta att utrymmet är begränsat till 800 bilder när jag ställde
frågan till supporten, men det gick ju givetvis att ordna mer plats om det behövdes.
Men annars finns ju alltid pixbox som extra utrymme.
500meg/månad. gratis. Eller 2gig/månad som premium.

//Henrik
zenit
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 20 okt 2008, 16:04

Inlägg av zenit »

[quote=""the watchman""]Jag har fått upp ögonen för http://www.dinstudio.se
Ingen blogg, men ett väldigt enkelt koncept att skapa en egen bra hemsida.
Helt ok priser också.
Dock fick jag veta att utrymmet är begränsat till 800 bilder när jag ställde
frågan till supporten, men det gick ju givetvis att ordna mer plats om det behövdes.
Men annars finns ju alltid pixbox som extra utrymme.
500meg/månad. gratis. Eller 2gig/månad som premium.

//Henrik[/quote]

har kollat på pixbox men jag vill ha lite mer bloggliknande, alltså mer som en egen hemsida en bara ett galleri med bilder, men jag ska kolla vidare
Användarvisningsbild
JMSvenungson
Inlägg: 367
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 12:35
Kontakt:

Inlägg av JMSvenungson »

Är du beredd att skaffa riktigt domännamn och server-plats?
zenit
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 20 okt 2008, 16:04

Inlägg av zenit »

[quote=""JMSvenungson""]Är du beredd att skaffa riktigt domännamn och server-plats?[/quote]

nej, endast en blogg. anledningen till att jag inte var så sugen på pixbox är att det är bara som album, sen, visst kan man skriva text men man vill ju som ha en blogg ändå. :)

edit: om du förstår vad jag menar? det jag försöker säga är att på en blogg så kan man ändra templates, det känns bara mer som en egen hemsida (- kostnader och kodning) osv. det känns bara bättre med en blogg (det här låter säkert dumt)
Senast redigerad av 2 zenit, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
JMSvenungson
Inlägg: 367
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 12:35
Kontakt:

Inlägg av JMSvenungson »

[quote=""zenit""]nej, endast en blogg. anledningen till att jag inte var så sugen på pixbox är att det är bara som album, sen, visst kan man skriva text men man vill ju som ha en blogg ändå. :)

edit: om du förstår vad jag menar? det jag försöker säga är att på en blogg så kan man ändra templates, det känns bara mer som en egen hemsida (- kostnader och kodning) osv. det känns bara bättre med en blogg (det här låter säkert dumt)[/quote]

Så långt är jag med, frågan var om du var beredd att skaffa dig en "egen" blog eller om du bestämt dig för en färdig tjänst från ett blog-företag.
zenit
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 20 okt 2008, 16:04

Inlägg av zenit »

[quote=""JMSvenungson""]Så långt är jag med, frågan var om du var beredd att skaffa dig en "egen" blog eller om du bestämt dig för en färdig tjänst från ett blog-företag.[/quote]

alltså jag menar typ blogspot, bogger, blogs.se. är det så du menar?
Användarvisningsbild
JMSvenungson
Inlägg: 367
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 12:35
Kontakt:

Inlägg av JMSvenungson »

[quote=""zenit""]alltså jag menar typ blogspot, bogger, blogs.se. är det så du menar?[/quote]

Nej, men nu vet jag precis vad du menar och då kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Jag har än så länge inte kommit över någon blog-tjänst som, i mina ögon, varit bra.
zenit
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 20 okt 2008, 16:04

Inlägg av zenit »

[quote=""JMSvenungson""]Nej, men nu vet jag precis vad du menar och då kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Jag har än så länge inte kommit över någon blog-tjänst som, i mina ögon, varit bra.[/quote]

vilken har varit den bästa av dom du sett då, kanske jag har (eller kan få) låga krav :)
Användarvisningsbild
JMSvenungson
Inlägg: 367
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 12:35
Kontakt:

Inlägg av JMSvenungson »

[quote=""zenit""]vilken har varit den bästa av dom du sett då, kanske jag har (eller kan få) låga krav :) [/quote]

Blogger.com verkar populär och har inte tonvis med reklam i alla fall.
Skriv svar