vilken bloggsida ska man välja?

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

zenit
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 20 okt 2008, 16:04

Inlägg av zenit »

[quote=""JMSvenungson""]Blogger.com verkar populär och har inte tonvis med reklam i alla fall.[/quote]

okej, tackar.

andra förslag någon?
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: vilken bloggsida ska man välja?

Inlägg av Grishnac »

Jag kör på Blogs.se, funkar jättebra och för en liten summa får man ordentligt med utrymme att slänga upp bilder på. Samma som Rostsverige kör med.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
zenit
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 20 okt 2008, 16:04

Inlägg av zenit »

[quote=""Grishnac""]Jag kör på Blogs.se, funkar jättebra och för en liten summa får man ordentligt med utrymme att slänga upp bilder på. Samma som Rostsverige kör med.[/quote]

har gjort en blogs.se nu, får se hur det blir.
Senast redigerad av 6 zenit, redigerad totalt 0 gång.
zenit
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 20 okt 2008, 16:04

Inlägg av zenit »

lite tekniska frågor:

1. hur byter man header/banner?
2. (gratis)sida att lägga upp bilder på, typ någon ganska stor limit eller obegränsat utrymme?
3. hur gör man thumbnails (alltså på blogs.se, blir det html eller finns det någon funktion)? med 100mb ska jag bara lägga upp thumbnails med länk till sidan jag väljer från fråga 2.

edti: har fixat 1:an, har även fixat 3:an genom lite html som jag bara saxat från random sida när jag sökte thumbnails, blog
Senast redigerad av 2 zenit, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

Jag kör också blogs.se och nyttjar antingen photobucket eller tinypic för att hosta mina bilder. Kika in på min blogg så kan du se resultatet.
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
zenit
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 20 okt 2008, 16:04

Inlägg av zenit »

[quote=""LowAndSlow""]Jag kör också blogs.se och nyttjar antingen photobucket eller tinypic för att hosta mina bilder. Kika in på min blogg så kan du se resultatet.[/quote]

har också tänkt på tinypic men försvinner inte bilderna efter ett tag (typ 30 dagar). hade tänkt att ladda upp en liten bild (320x240, dubbelt så stor som en thumbnail) som en lite preview och sedan länka vidare till någon annan sida, men börjar ändra mig nu, kanske ska ha full storlek, fan va svårt att bestämma sig. Eller att alla thumbnails länkar till en ny del av bloggen med bara bilder för jag vet inte om jag ska trycka in fullstora bilder så typ 5 bilder täcker en hel sida

edit: har just sett att om man är medlem så försvinner dom inte. har även fixat typ 340x220 thumbnails, får se hur det blir
Senast redigerad av 2 zenit, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

[quote=""zenit""]har också tänkt på tinypic men försvinner inte bilderna efter ett tag (typ 30 dagar)[/quote]

Nepp. Mina har snart legat i 5mån.
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
zenit
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 20 okt 2008, 16:04

Inlägg av zenit »

hur visar man åäö? det blir bara frågetecken.

när jag fixat det kommer jag länka till min blogg så får ni se hur det blir och tycka till om det blir bra med mina thumbnails.
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

Ändra i språkinställningarna.
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
zenit
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 20 okt 2008, 16:04

Inlägg av zenit »

[quote=""LowAndSlow""]Ändra i språkinställningarna.[/quote]

men det finns bara tyska, engelska, franska och spanska
Skriv svar