simpleviewer

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

simpleviewer

Inlägg av riddar m »

Någon här som använder sig av Simpleviewer som vet om det finns ett sätt att få den att inte skriva ut filnamnet som default-bildtext? Jag kör genom Photoshop, och sitter nu och modifierar xml-filen för varenda (%/# bild i varenda galleri för att ändra bildtexten. Det MÅSTE finnas ett enklare sätt?! :confused:
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
erro
Inlägg: 286
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 16:00

Inlägg av erro »

Jag använder Porta (som i sin tur använder SimpleViewer) och där kan man välja vilken text som ska användas... eller ingen alls. Visst måste man väl kunna göra det i SV också? Det var länge sen jag använde det "fristående" så jag minns inte riktigt hur man anpassar det...
http://erro.se

Spår av människor - Traces of mankind
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""riddar m""]Någon här som använder sig av Simpleviewer som vet om det finns ett sätt att få den att inte skriva ut filnamnet som default-bildtext? Jag kör genom Photoshop, och sitter nu och modifierar xml-filen för varenda (%/# bild i varenda galleri för att ändra bildtexten. Det MÅSTE finnas ett enklare sätt?! :confused: [/quote]

jag har gjort ett xml dokument med fallande ordning alltså 1,2,3,4 osv. Sen väljer jag i exporten av raw bilderna samma ordning då slipper man iaf lite klippa och klistra när man väl gjort det en gång. Men bildtexterna måste du nog skriva in själv.
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

[quote=""rjd2""]jag har gjort ett xml dokument med fallande ordning alltså 1,2,3,4 osv. Sen väljer jag i exporten av raw bilderna samma ordning då slipper man iaf lite klippa och klistra när man väl gjort det en gång. Men bildtexterna måste du nog skriva in själv.[/quote]

Aaaah, det där är ju smart, jag förstår nog hur du menar. Jag får börja tillämpa det, nu är jag nästan klar med den här laddningen bilder...
Jo vill man ha intelligenta bildtexter antar jag att man får skriva dem själv, var mest ute efter om man inte ville ha någon alls :) Tack!
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""riddar m""]Aaaah, det där är ju smart, jag förstår nog hur du menar. Jag får börja tillämpa det, nu är jag nästan klar med den här laddningen bilder...
Jo vill man ha intelligenta bildtexter antar jag att man får skriva dem själv, var mest ute efter om man inte ville ha någon alls :) Tack![/quote]

jo men det löser sej ju om du gör så bara radera allt inom caption och i länkningen göra fallande ordning som jag sa ovan =)
Skriv svar