Itunes problem

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
lortopalt
Inlägg: 271
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 09:01

Itunes problem

Inlägg av lortopalt »

Jag köpte en ny Ipod. Det ångrar jag bittert. På Söndag så har det gått 2 veckor utan att jag/vi har lyckats installera skiten. Enligt min vanligtvis mycket kompetenta support så är Itunes jävulens påfund, jag börjar hålla med honom. Tycker förövrigt att Apples supportsida är grymt rörig, och jag har inte sett röken av någon email adress dit heller.Det värsta är att det gamla programmet till min förra Ipod har försvunnit från datorn , så nu går det inte att få in musik på den heller.
Är det någon här som har några bra tips, eller ska jag köra över både dator (jävel ) o Ipoden med bilen?

Mvh Stefan.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Då ska vi se, vi börjar med iTunes som finns att ladda ner HÄÄÄR länken uppe till höger i sidan, visste inte om du kör mac eller windows så det är bättre att du hittar till rätt system.

Det är väl allt du ska behöva för att få över musiken till iPoden, iaf. Något mer du undrar över :) ?
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Itunes problem

Inlägg av Grishnac »

Apples supportsida består av två saker:

1: Ett forum där användarna själva stödjer varandra och försöker komma på lösningar på problem, något som vanligtvis slutar med att man väntar på nästa mjukvaruversion som kanske kan lösa felet - för respons från Apple finns inte.

2: Ett formulär där du kan rapportera in eventuella buggar och se om du får ett svar från Apple - vilket du normalt inte får utan du tvingas vänta på nästa mjukvaruversion för att se om den löser problemet.

Så, deras produkter är jättebra och fungerar normalt också väldigt bra, men hittar du ett problem så är det bara att leva med det och se om det försvinner nästa gång dom uppgradera något.
Jag hade min iPhone kopplad via blåtand till min bilstereo och det fungerade hur bra som helst - så fort jag startade bilen så anslöt den sig automatiskt och jag kunde spela musik utan problem både från spotify och ipod i bilstereon.

Sen kom en ny mjukvara till iPhonen....plötsligt fungerade det inte längre och telefonen vägrade ansluta......där står jag ännu, 3 nya mjukvaror och en ny telefonmodell senare och är nostalgisk när jag tänker på den gamla goda tiden när musiken var trådlös i bilen.



Trots detta tänker jag faktiskt inte byta till något annat fabrikat, för i det stora hela är jag ändå väldigt nöjd med min telefon och de funktioner jag är beroende av sköter den utan anmärkning.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
lortopalt
Inlägg: 271
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 09:01

Inlägg av lortopalt »

[quote=""DMT""]Då ska vi se, vi börjar med iTunes som finns att ladda ner HÄÄÄR länken uppe till höger i sidan, visste inte om du kör mac eller windows så det är bättre att du hittar till rätt system.

Det är väl allt du ska behöva för att få över musiken till iPoden, iaf. Något mer du undrar över :) ?[/quote]

Ja, om det hade varit sååå enkelt. Jag har installerat och avinstallerat och in igen, flera gånger än det finns kottar i skogen. Datorn vägrar att ta programmet.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Vad har du för system/dator?

Vad får du för felmedddelande?

Det fanns förrut alternativ till iTunes, ska kika runt lite, återkommer.

Jag kör mac så för mig funkar det överlag bra med ipads, iphones och ipods men jag kan hålla med om att synkningen med iTunes är ett skit ibland.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Om du kör windows så kan du kika HÄÄÄR.

Där kanske finns nåt alternativ så att du kan få musiken till ipoden iaf.

Edit: Floola eller vad det heter finns för olika plattformar på ovanstående sida, testa den, finns på denna länken.
Senast redigerad av 1 DMT, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
uman
Inlägg: 76
Blev medlem: fre 09 jul 2010, 18:36

Sv: Itunes problem

Inlägg av uman »

Som sagt, vad får du för felmeddelande eller vad exakt är det som inte fungerar? Vad menar du med att datorn "vägrar ta programmet"?
Kör själv windows (XP) i datorn och har både iPhone och iPod utan några som helst problem. Återkom gärna med lite mer detaljer om vad problemet består av så ska vi nog tillsammans kunna hjälpa dig. Jag vet att vissas hatar Apple och iTunes, själv är jag inte en av dom.
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

Eller så kör man Winamp som har fungerat klockrent i alla år och tuffar vidare...
Sen har det väl inte så jättemycket med ruiner att göra den här tråden?? :confused:
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

[quote=""bunkrologen""]Eller så kör man Winamp som har fungerat klockrent i alla år och tuffar vidare...
Sen har det väl inte så jättemycket med ruiner att göra den här tråden?? :confused: [/quote]

winamp kanske inte löser problemet med synkningen men ifånen, även om det är ett underbart program!

Men med en iphone.. går det inte bara att ha den som en extern hdd och bara lägga över sin musik?

Och det är väl just därför han har lagt den i övriga disskusioner? ;)
Användarvisningsbild
lortopalt
Inlägg: 271
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 09:01

Inlägg av lortopalt »

Jag är urkass på sånt här, minsta krångel så har jag jätteproblem. Jag kör Vista. Det är nya 6:e generationens Ipod som vill ha nyaste Itunes, vad jag förstår. Jag har två föregående Ipodar, och Itunesprogrammen till dem har det bara varit att ladda ner. Skitenkelt. Jag ska testa den där länken i kväll när jag kommer hem. Jag är just nu på ett Mejeri i södra Dalarna, och det här blir något att utforska för UE om det någon gång i framtiden läggs ner. Här är labyrintbyggt så det tar 2 veckor att bara lära sig att hitta in och ut igen, rätt fränt. Det var en parantes. Ha det.
Skriv svar