Itunes problem

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Då har jag bara ett tips kvar och det är att läsa och ladda ner HÄÄR. där kanske står lite matnyttigt om Vista, länk till nedladding av iTunes likaså även om du fått den förrut. Lycka till iaf, det är ett skit när man inte får ordning på elektronik och program.
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

Min ipod köpte jag väldigt länge sen men insåg snabbt att itunes var skräp jag inte ville ha. Jag laddade ned Foola och har använt den sedan dess.

Om Foola fungerar på nyare ipods kan jag inga svara på, men det är nog värt att prova, den versionen jag har (ganska gammal) är hur enkel som helst att använda... Nyare versioner vet jag inge om, populära gratisprogram brukar bli sämre med tiden när de försöker införa en massa balla hippiga funktioner, enkelheten försvinner och då försvinner även anledningen till att använda dem.
Luntis
Inlägg: 14
Blev medlem: tis 21 dec 2010, 14:07

Inlägg av Luntis »

Jag har faktiskt haft en mejlkonversation med Apple support och de var väldigt angelägna om att lösa mitt problem så jag känner inte riktigt igen det du skriver att man inte får nåt svar från dom.
De mejlade mig även efteråt för att återkoppla.

[quote=""Grishnac""]Apples supportsida består av två saker:

1: Ett forum där användarna själva stödjer varandra och försöker komma på lösningar på problem, något som vanligtvis slutar med att man väntar på nästa mjukvaruversion som kanske kan lösa felet - för respons från Apple finns inte.

2: Ett formulär där du kan rapportera in eventuella buggar och se om du får ett svar från Apple - vilket du normalt inte får utan du tvingas vänta på nästa mjukvaruversion för att se om den löser problemet.

Så, deras produkter är jättebra och fungerar normalt också väldigt bra, men hittar du ett problem så är det bara att leva med det och se om det försvinner nästa gång dom uppgradera något.
Jag hade min iPhone kopplad via blåtand till min bilstereo och det fungerade hur bra som helst - så fort jag startade bilen så anslöt den sig automatiskt och jag kunde spela musik utan problem både från spotify och ipod i bilstereon.

Sen kom en ny mjukvara till iPhonen....plötsligt fungerade det inte längre och telefonen vägrade ansluta......där står jag ännu, 3 nya mjukvaror och en ny telefonmodell senare och är nostalgisk när jag tänker på den gamla goda tiden när musiken var trådlös i bilen.



Trots detta tänker jag faktiskt inte byta till något annat fabrikat, för i det stora hela är jag ändå väldigt nöjd med min telefon och de funktioner jag är beroende av sköter den utan anmärkning.[/quote]
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Luntis""]Jag har faktiskt haft en mejlkonversation med Apple support och de var väldigt angelägna om att lösa mitt problem så jag känner inte riktigt igen det du skriver att man inte får nåt svar från dom.
De mejlade mig även efteråt för att återkoppla.[/quote]

Blåtandsproblemet har dom då inte hört av sig om, inte heller till någon i den över 60 sidor långa tråden på deras supportforum.
Problemet är helt uppenbart också i telefonen eftersom det slutade fungera med första uppgraderingen av 3Gs.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
lortopalt
Inlägg: 271
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 09:01

Inlägg av lortopalt »

Sonen till en kompis ska förbarma sig över mitt problem vilken vecka som helst. Annars så tror jag att jag skiter i det hela.
svenne1985
Inlägg: 170
Blev medlem: tor 12 aug 2010, 03:44

Inlägg av svenne1985 »

[quote=""Grishnac""]Blåtandsproblemet har dom då inte hört av sig om, inte heller till någon i den över 60 sidor långa tråden på deras supportforum.
Problemet är helt uppenbart också i telefonen eftersom det slutade fungera med första uppgraderingen av 3Gs.[/quote]

och det är inte så att dem har låst det så det inte ska funka? apple gillar låsa sig så..
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Itunes problem

Inlägg av Grishnac »

Nejdå, det går att trixa till det med lite bestyr - men hela grejen är liksom att man skall ställa in stereon och telefonen en enda gång och sedan skall dom liksom hitta varandra automatiskt efter det. Men om man varenda gång manuellt synkar ihop stereo och telefon - då får man ut ljudet till bilstereon till slut, men orka hålla på med det varenda gång man sätter sig i bilen......

Processen tar ungefär 2 minuter och det är lite för lång tid.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Slänger i en fråga i befintlig tråd:

Min IPood Touch har gått på långlunch. Tappad i ett handfat av familjemedlem. Hur blir det om jag köper en ny eller beg IPod 4. Kommer alla app-köp att följa med till den nya? Måste den gamla avreggas? Något skydd finns väl förmodligten för annars skulle folk kunna gå och ladda över köpappar hos varanadra
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Det ska gå att återställa apparna från appstore om du loggar in med samma appstorekonto och "synkar" (eller vad det heter) med din iTunes.

Nu sitter jag inte vid min mac men programmen som du köpt/laddat ner ska ju finnas på datorn om du synkat eller gjort säkerhetskopia på poden. Då ska du bara återställa den tror jag så har du din nya precis som din gamla var vid senaste synkningen.
Återkom om det strular så får jag kolla på macen hemma vad det står och hur det ser ut.
Användarvisningsbild
lortopalt
Inlägg: 271
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 09:01

Inlägg av lortopalt »

Problemet löst! Jag köpte ny dator! Då funkade det att ladda ner itunes direkt.
Kära hustrun hällde kaffe i min reservdator så hon behövde en ny, då fick hon ta den gamla och jag köpte en ny, alla nöjda o glada.
Skriv svar