Paranoia?

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Liase
Inlägg: 129
Blev medlem: fre 26 jun 2009, 22:23

Paranoia?

Inlägg av Liase »

Kom att tänka på, i samband med denna tråden: http://28dagarsenare.se/showthread.php?t=231
Händer då och då att jag blir mer eller mindre paranoid när jag UEar, lägger märke till alla ljud, bilar, livstecken osv.. försämrar fotandet en hel del skulle jag gissa.. Känner mig lite som en inbrottstjuv..

Någon som känner igen sig? Har ni kommit över det/hur?
Användarvisningsbild
Zeahawk
Inlägg: 440
Blev medlem: fre 17 jun 2011, 17:10

Inlägg av Zeahawk »

Vi är oftast ute i grupp så någon har hela tiden ansvar att hålla lite extra koll på omgivningen. Nu när vi hade vår UE-turné i helgen trodde jag vi skulle åka dit när vi var inne i ett ödehus intill en gård som var i drift och med stora vägbommar för. Precis när jag hade plåtat klart och gått ut kommer det en bil med en jä**a fart och körde rakt mot huset. Jag var fullt övertygad om att det var en ilsken ägare som inte ville ha oss på sina marker. Vi hade parkerat framför bommarna det gick inte att komma in till gården, men eftersom bommarna var låste tänkte vi att det var lugnt att stå där. Bilen gjorde en tvärnit och blinkade in mot vägen vi stod på. I bilen satt en söt tjej som glatt vinkade att hon skulle in på vägen. Jag flyttade bilen och sedan såg vi inte henne mer, haha. Kanske inte paranoid då, men nog steg pulsen ordentligt!

Annars gäller det väl mest att ha en bra förklaring på varför man är där och inte ha suspekta saker på sig som kofot och annat... ;) Ett par vänliga ord räckte långt, t ex när vi fick komma in och plåta spritan i Sösdala, vilket tydlingen de flesta har fått nej till...
"Besvikelsen som uppstår när man hittar ett ruckel med klippt gräsmatta..."
ue.webucation.se
Användarvisningsbild
nonamegiven
Inlägg: 492
Blev medlem: ons 19 maj 2010, 18:04

Inlägg av nonamegiven »

Jag brukar ständigt bli lite paranoid när jag är ute, kanske främst på kvällan och nätter. Små ljud blir plötsligt stora och nojjan kommer som en flodvåg och sköljer över en. Det bästa man kan åstakomma här i livet är nog om man lyckas hämma den här funktionen. :)
Urban Exploration Gabriel
Inlägg: 117
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 17:23

Inlägg av Urban Exploration Gabriel »

Paranoid näää
Men jag känner en viss spänning :D
Användarvisningsbild
Bakke
Inlägg: 158
Blev medlem: mån 25 apr 2011, 07:58
Kontakt:

Inlägg av Bakke »

Det är väl de gånger man besöker objekt med de välbekanta gula skyltarna som man kan bli en gnutta nervös över att bli påkommen.
I övrigt så brukar det oftast räcka med ett glatt bemötande och en förklaring.
En stor systemkamera på axeln brukar oftast vara förklaring nog.
Sålänge det inte är gula skyltar, då den förvärrar situationen en smula... ;)
Skriv svar