Årets bild!

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Årets bild!

Inlägg av bunkrologen »

Ber om ursäkt för en ny trådstart, men jag har nog tagit årets bild tror jag.

Inte mindre än tre lodjur i centrala Stockholm!! :D :) :cool:

För er som inte följer med i fotosverige så..

http://www.fotosidan.se/cldoc/terje-hel ... ldfusk.htm
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Bakke
Inlägg: 158
Blev medlem: mån 25 apr 2011, 07:58
Kontakt:

Inlägg av Bakke »

Hehe, jadu de var inte dåligt. Terje's prylar är nog billiga nu om någon behöver lite grejer för garanterade fotopriser ;)
"Motljus? Här är ju kolsvart!"

http://www.flickr.com/photos/ruinism/sets/
Användarvisningsbild
huricane4
Inlägg: 628
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 02:00
Kontakt:

Inlägg av huricane4 »

Haha :) Vilken filur ;)
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Bakke""]Hehe, jadu de var inte dåligt. Terje's prylar är nog billiga nu om någon behöver lite grejer för garanterade fotopriser ;) [/quote]

Ja det var nog inte så välbetänkt att ropa "Mårdhund" i Mullsjöskogarna. :rolleyes:
En av våra bästa viltkännare sattes på spåret. ;)
Man kan lugnt säga att han gick i taket, och konfronterade Terje. :mad:
Därav avbönen.... :D
Bra jobbat Gunnar... :)
Och inte att förglömma deltagarna på "det andra forumet"...
ibland kan dom med.
Senast redigerad av 2 jpkrax, redigerad totalt 0 gång.
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""bunkrologen""]Inte mindre än tre lodjur i centrala Stockholm!! :D :) :cool: [/quote]
Vilken sensation! Du kommer att få en massa utmärkelser nu.

För er som missat det hela, här har ni en lång men underhållande tråd på flashback: länk

:D
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Jag tycker att Terje Hellesø gjorde helt rätt som Photoshoppade, att komma/ta sig alltför nära ett Lodjur är inte helt riskfritt.

I normala fall är det så att ungarna föds på en torr och skyddad plats under en gran, i en bergsskreva eller under ett utstickande klippblock, och inte i någon utgrävd lya.

Men, Svenska Lodjur, speciellt de riktigt stora, har på vissa platser i Sverige blivit förtjusta i bergrum när de ska föda fram ungar, och att gå in i ett sådant bergrum kan sluta illa... :eek: Jag var nära döden, men drog mig snabbt tillbaka och överlevde.

/B
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Saddam""]Vilken sensation! Du kommer att få en massa utmärkelser nu.

För er som missat det hela, här har ni en lång men underhållande tråd på flashback: länk

:D [/quote]

Tackar Saddam, jag hade lite svårt att hitta den, underhållande sa Bill, eller hur sa Bull.
:D
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Bakke
Inlägg: 158
Blev medlem: mån 25 apr 2011, 07:58
Kontakt:

Inlägg av Bakke »

Höhö, är det bara jag som tycker det är höjden av underhållning när MOD på FB uppmanar users att ej posta humorbilder, annars väntar insparkad pung. Avd, hörde jag målbrottspip i uppmaningen. Höhö :D
"Motljus? Här är ju kolsvart!"

http://www.flickr.com/photos/ruinism/sets/
erro
Inlägg: 286
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 16:00

Inlägg av erro »

[quote=""benkar""]Jag tycker att Terje Hellesø gjorde helt rätt som Photoshoppade, att komma/ta sig alltför nära ett Lodjur är inte helt riskfritt.

I normala fall är det så att ungarna föds på en torr och skyddad plats under en gran, i en bergsskreva eller under ett utstickande klippblock, och inte i någon utgrävd lya.

Men, Svenska Lodjur, speciellt de riktigt stora, har på vissa platser i Sverige blivit förtjusta i bergrum när de ska föda fram ungar, och att gå in i ett sådant bergrum kan sluta illa... :eek: Jag var nära döden, men drog mig snabbt tillbaka och överlevde.

/B[/quote]

Benkar, har inte din kamera sån där "anti-röda-ögon-blixt"? Dessutom brukar väl djurögon i blixt bli lite grönfärgade? Nej, jag tror minsann du har Photoshoppat den där bilden lite.... :-)
http://erro.se

Spår av människor - Traces of mankind
Användarvisningsbild
gzx
Inlägg: 49
Blev medlem: mån 16 aug 2010, 13:50

Inlägg av gzx »

[quote=""erro""]Benkar, har inte din kamera sån där "anti-röda-ögon-blixt"? Dessutom brukar väl djurögon i blixt bli lite grönfärgade? Nej, jag tror minsann du har Photoshoppat den där bilden lite.... :-) [/quote]

Jag tycker att det känns som att du blev sur över att benkar lyckades ta en så pass välkomponerad bild i en pressad situation och därtill undkomma oskadd.

Nu råkar jag dessutom kunna photoshop och jag kan efter att noga ha analyserat benkars bild konstatera att jag är mycket skeptisk till att det skulle röra sig om ett photoshopjobb. Hade det varit det skulle man helt klart ha sett pixlarna, inte en chans att någon utan näst intill extrema kunskaper i verktyget skulle kunna producera något så verklighetstroget på artificiell väg. Det är möjligt att photoshop använts för att justera kontrast etc i bilden, men jag tvivlar starkt på att benkar skulle ha gjort någon mer avancerad form av manipulation. Detta anser jag som sagt efter att ha analyserat bilden.

Vissa fotografier av djur uppvisar röda ögon helt enkelt pga. att djuren har röda ögon. Lodjuret på benkars bild ser väldigt aggressivt ut, de röda ögonen är förmodligen ett resultat av det. Röda ögon hos vissa djur är ett faktum, bara att acceptera det. Kolla på google så får du se!

;)
Skriv svar