Bilmärken

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Topcom
Inlägg: 849
Blev medlem: fre 19 dec 2008, 02:22
Kontakt:

Inlägg av Topcom »

[quote=""Penfold""]BMW - Baader Meinhof Wagen eller Bring Mich Werkstadt

Ford - Fruktansvärt Orimligt Ruggigt Dyr

Hur ser man att en bil kommer från Turkiet? På vindruteturkarna...

Hur ser man att en bil kommer från Tyskland? Det german inte...

Opel - Oxid På Elektriska Ledningar

Vaz - Varför Använda Zink

Trabant - Tillräckligt Rälig Avskyvärd Bil Alla iNte Tål"

Audi - bilen med fem nollor. Fyra i fronten och en bakom ratten.[/quote]

Citroën = Sitt å trängs ;)
Användarvisningsbild
Penfold
Inlägg: 780
Blev medlem: fre 01 okt 2010, 19:46

Inlägg av Penfold »

[quote=""Topcom""]Citroën = Sitt å trängs ;) [/quote]

Gör man? :confused:

Alfa - Alltid Lika Finurlig Automobil

Opel - 100% sikt. 60% genom golvet och 40% genom dörrarna

Morris - Mycket Oåterkallelig Riklig Rost I Sparklådan
Jensen - Ja EN Sportbil Eller Näeee...
/"Vid min Cittra vill jag kvittra"
Reverend Raw
Inlägg: 191
Blev medlem: tis 16 dec 2008, 22:49

Inlägg av Reverend Raw »

Bild[quote=""jpkrax""]Är vi ändå inne på den linjen kan jag dra till med:
Titta en Ford!
Ja, men fälgarna är ju "cheva"..... :p [/quote]

Jag fick faktiskt den kommentaren på riktigt av en som knappt visste att Cheva existerade som märke. Alla som var med på den gamla goda tiden när raggare var raggare och inte några jävla bilentusiaster med husvagn råkade förr eller senare få ett erbjudande oftast på fyllan om att få byta sina tråkiga originalfälgar mot kromade keystone classic. Det var ju på den tiden då det var ddyrt att fästa gummit runt kromade tingestar och inte som idag då man kan hitta 17 tummare för 200 kronor fälgen på Returbilens lågpris skrot. Dessa keystone classic brukade bli skeva av blotta tanken på en trottoarkant. Då frågade i alla fall en passagerare en fredagkväll om jag hade skeva fälgar varpå jag svarade att det är varriabelt bultmönster så dom passar det mesta. Hans fråga var helt oberoende av skämtet och han visste knappt att cheva var en förkortning av Chevrolet som han knappt visste fanns.
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Reverend Raw""]Bild

Jag fick faktiskt den kommentaren på riktigt av en som knappt visste att Cheva existerade som märke. Alla som var med på den gamla goda tiden när raggare var raggare och inte några jävla bilentusiaster med husvagn råkade förr eller senare få ett erbjudande oftast på fyllan om att få byta sina tråkiga originalfälgar mot kromade keystone classic. Det var ju på den tiden då det var ddyrt att fästa gummit runt kromade tingestar och inte som idag då man kan hitta 17 tummare för 200 kronor fälgen på Returbilens lågpris skrot. Dessa keystone classic brukade bli skeva av blotta tanken på en trottoarkant. Då frågade i alla fall en passagerare en fredagkväll om jag hade skeva fälgar varpå jag svarade att det är varriabelt bultmönster så dom passar det mesta. Hans fråga var helt oberoende av skämtet och han visste knappt att cheva var en förkortning av Chevrolet som han knappt visste fanns.[/quote]

Ignorance, is the mother of all laughs.... :D
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

"Varför har Bubblan(Volkswagen Typ-1) två avgasrör?
-Har du någonsin sett en skottkärra med bara ett handtag?"

---

"Köp en Opel bli belåten se naturen genom plåten"

---

OPEL = Ohyra På Europas Landsvägar

---

"Volvo är som HIV, lätt att skaffa men skitsvårt att bli av med..."

---

"Renault - Bilen för två, en som styr och en som puttar på"
(funkar med alla bilmärken, speciellt de Franska)

---

Rover = Rullar Oavsett Väder Eller Riktning

---

"Vad är det för fel på din Audi? Den går ju förbannat illa...
-Jo den har ju kolvringarna i grillen!"
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Reverend Raw
Inlägg: 191
Blev medlem: tis 16 dec 2008, 22:49

Inlägg av Reverend Raw »

[quote=""Saddam""]"Varför har Bubblan(Volkswagen Typ-1) två avgasrör?
-Har du någonsin sett en skottkärra med bara ett handtag?"

---


---

"Vad är det för fel på din Audi? Den går ju förbannat illa...
-Jo den har ju kolvringarna i grillen!"[/quote]

Jag har aldrig haft en Audi som varit problemfri. En Audi med problem kostar hur mycket som helst att fixa. Alla gnäller att BMW är dyra att hålla vid liv men jag är inne på 3e BMWn nu och har aldrig haft några dyrare problem.

Jag brukar säga att dom fyra ringarna står för rövhålen som skapade skithögarna. Min teori är att Audi inte är en bil utan en vedergällningshämd från exil Nazister för att Hitler fick pisk. Vedergälningsplanen är en två stegs raket. Först är det meningen att vi ska vräka i oss tysk überwurst från Lidl. Sen vill dom få i oss deras grädd glass. Har nån smakat gräddglassen från Lidl i blåa plast burkar? Skiten är så fet att man kan hälla på smältsmör och faktiskt sänka fetthalten. Glassen är så fet att det räcker att lukta på den för att hjärtat ska låta som damsugaren gör när man suger in en strumpa i röret. Då blodtrycket motsvarar PSI värdet i dom där pysande slangarna på mackar man pumpar cykeln med sätter man sig i Audin. Efter en vecka med dom fyra rövhålens skrinda vrider sig hjärtat ut och in som en gigantisk finne i en sprucken U-båt!

Hade en A4 en gång och den pajade hjullager då den stod i garaget på grund av att den vägrade att starta i ett halvår. Bytte till mig den mot en BMW 535 och fjunläppen som fick min fina BMW med M5 motor ringde och klagade över att den drog så mycket soppa. Jag sa bara åt den jäveln "drar den soppa är det ju ett bevis på att den funkar. Ditt jävla skrot är den dyraste och fulaste trägårdsmöbel jag någonsin ägt. Vill du byta tillbaka får du fixa bärgningsbilen själv och då ska BMWn vara fulltankad. Annars kan du ta ditt frikyrkliga lilla pruppveck och sätta det på tunnelbanan som vanliga 08 muppar gör då dom inte kan hantera eb gaspedal Hur visste du att jag var frikyrklig frågade den fan. Du heter Samuel, du har bott i Jönköping, Örnsköldsvik och Uppsala innan du hamnade i ditt rätta element Stockholm! Skulle du slicka röven på Ulf Ekman hårdare fick han skaffa stomipåse.

Så gick det till då jag ägde min sista Audi!
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Reverend Raw""]Alla gnäller att BMW är dyra att hålla vid liv men jag är inne på 3e BMWn nu och har aldrig haft några dyrare problem.[/quote]
Snackade med en bärgare nyligen och han sa att reservdelarna var dyrare till hans Saab 9-5(Turbo) än hans nuvarande bil: BMW 740(E38, V8).

Farsan trodde att jag gått på en nitlott som köpte en gammal BMW billigt, visade honom kvittot på oljefilter och lite annat smått jag köpt på BMW-verkstaden... visade sig att allt var i samma prisklass som på hans Volvo.

Det finns mycket fördomar och skitsnack inom bilvärlden. Gäller att skaffa fram fakta på egen hand och inte bry sig om vad andra tycker och tänker.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Saddam""]Snackade med en bärgare nyligen och han sa att reservdelarna var dyrare till hans Saab 9-5(Turbo) än hans nuvarande bil: BMW 740(E38, V8).

Farsan trodde att jag gått på en nitlott som köpte en gammal BMW billigt, visade honom kvittot på oljefilter och lite annat smått jag köpt på BMW-verkstaden... visade sig att allt var i samma prisklass som på hans Volvo.

Det finns mycket fördomar och skitsnack inom bilvärlden. Gäller att skaffa fram fakta på egen hand och inte bry sig om vad andra tycker och tänker.[/quote]

Det stämmer till viss del, jag kan lova dig att ett topplockshaveri inte är för tunna plånböcker.
Åker själv i en Bavarian Beast.... ;) , det var billigare att byta hela spisen, hade turen att hitta en med växellåda till en tredjedel av kostnaden för reparation.
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
lortopalt
Inlägg: 271
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 09:01

Inlägg av lortopalt »

Min son säger att: styla en Saab, är som att sminka en gris!!
Reverend Raw
Inlägg: 191
Blev medlem: tis 16 dec 2008, 22:49

Inlägg av Reverend Raw »

[quote=""lortopalt""]Min son säger att: styla en Saab, är som att sminka en gris!![/quote]

Har alltid viljat få tag på ett riktigt sliskigt 80 tals bygge gärna baserat på en Saab!


Bild


Bild
Skriv svar