hitta.se

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

hitta.se

Inlägg av Saddam »

Hej på er allihopa, är det bara jag som har problem med hitta.se? Närmare bestämt deras kartor.

Kartorna fungerar på 3D-läge men inte på kart- eller satellitläge. Vad exakt behövs för att se dessa kartor? Har kollat upp Java och den är uppdaterad, det är det enda datorkunnigt folk har kunnat tipsa mig om så nu vet jag inte vad jag ska göra. Jag ser helt enkelt inte kartorna utan en massa tomma rutor med "fallerad-bild-symbol"... allt annat fungerar så som kartpunkter, kartlänkar, ortsök o.s.v...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Saddam""]Hej på er allihopa, är det bara jag som har problem med hitta.se? Närmare bestämt deras kartor.

Kartorna fungerar på 3D-läge men inte på kart- eller satellitläge. Vad exakt behövs för att se dessa kartor? Har kollat upp Java och den är uppdaterad, det är det enda datorkunnigt folk har kunnat tipsa mig om så nu vet jag inte vad jag ska göra. Jag ser helt enkelt inte kartorna utan en massa tomma rutor med "fallerad-bild-symbol"... allt annat fungerar så som kartpunkter, kartlänkar, ortsök o.s.v...[/quote]

Konstigt, jag kör med FF9 och det funkar ua.
Testade med IE, inga problem.
Funkar med Eniro och Googles kartor också.
Kan vara nåt med cacheminnet i din dator,
eller så har du fått mögel i burken, Saddam? ;)
Prova att starta om datorn får du se.
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Saddam""]Hej på er allihopa, är det bara jag som har problem med hitta.se? Närmare bestämt deras kartor.

Kartorna fungerar på 3D-läge men inte på kart- eller satellitläge. Vad exakt behövs för att se dessa kartor? Har kollat upp Java och den är uppdaterad, det är det enda datorkunnigt folk har kunnat tipsa mig om så nu vet jag inte vad jag ska göra. Jag ser helt enkelt inte kartorna utan en massa tomma rutor med "fallerad-bild-symbol"... allt annat fungerar så som kartpunkter, kartlänkar, ortsök o.s.v...[/quote]

Prövat att zooma ut ett hack eller två? 3D bilderna Hr jag för mig är mycket närmare än standardläget så om du växlar från sattelit till standard så kan den inte visa några bilder i det extrema inzoomningsläget.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""jpkrax""]Konstigt, jag kör med FF9 och det funkar ua.
Testade med IE, inga problem.
Funkar med Eniro och Googles kartor också.
Kan vara nåt med cacheminnet i din dator,
eller så har du fått mögel i burken, Saddam? ;)
Prova att starta om datorn får du se.[/quote]
Funkar på varken Firefox eller Opera, skumt... IE tog jag bort för några månader sedan. Hittade inget mögel i datorn, bara lite i lungorna. Kan ju köra med andra program/sidor men hitta är ju min favorit. Räcker nog inte att starta om datorn, har nämligen varit strul sedan två veckor tillbaka!
[quote=""Grishnac""]Prövat att zooma ut ett hack eller två? 3D bilderna Hr jag för mig är mycket närmare än standardläget så om du växlar från sattelit till standard så kan den inte visa några bilder i det extrema inzoomningsläget.[/quote]
Hjälper inte... oavsett hur jag växlar mellan dem och inzoomningsgrad.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

Låter som om det är nu skumt med grafikmotorn och just ditt system... Jag tror inga hitta.se använder flash, om den gjorde det skulle en flash update kanske funka... Testa ställa om ditt grafikkortsupplösning till något mindre samt testa ändra från 32 bitars färg till 16. Inte för att man vill ha det så men om hitta.se funkar efter det så vet vi i alla fall vart problemet sitter.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: hitta.se

Inlägg av Grishnac »

Har du testat med en annan version av Firefox? Jag kör firefox och har inga problem alls.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Saddam""]Hej på er allihopa, är det bara jag som har problem med hitta.se? Närmare bestämt deras kartor.

Kartorna fungerar på 3D-läge men inte på kart- eller satellitläge. Vad exakt behövs för att se dessa kartor? Har kollat upp Java och den är uppdaterad, det är det enda datorkunnigt folk har kunnat tipsa mig om så nu vet jag inte vad jag ska göra. Jag ser helt enkelt inte kartorna utan en massa tomma rutor med "fallerad-bild-symbol"... allt annat fungerar så som kartpunkter, kartlänkar, ortsök o.s.v...[/quote]

Hmm, har bland annat Firefox 9.0.1 (I en 64 bit Win7 PC), där kan jag titta på Karta, Satllit och Gatubild, men 3D bråkar just nu eftersom jag håller på med ett test för att se om en annan sak fungerar/inte fungerar utan Sun Java, får vid val av 3D-bilder meddelande om -"No supported Java versions found. To view 3D Maps you need Java 1.5 or higher installed."

Låter ju galet att du inte ens kan se kartor, stängt ute något via brandväggen?

/B
Användarvisningsbild
Avery
Inlägg: 392
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 21:49
Kontakt:

Inlägg av Avery »

Detta brukar strula för mig lite titt som tätt och då brukar det vara Flash/Java som inte vill hänga med riktigt.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Akrylamid""]Testa ställa om ditt grafikkortsupplösning till något mindre samt testa ändra från 32 bitars färg till 16. Inte för att man vill ha det så men om hitta.se funkar efter det så vet vi i alla fall vart problemet sitter.[/quote]
Ska göra det...
[quote=""Grishnac""]Har du testat med en annan version av Firefox? Jag kör firefox och har inga problem alls.[/quote]
Har kört Firefox länge nu, har inte haft problem tidigare.
[quote=""benkar""]där kan jag titta på Karta, Satllit och Gatubild, men 3D bråkar just nu [/quote]
Det är exakt tvärt om för mig just nu, bara 3D-läget som fungerar.

Helvete då! Installerade Google Chrome bara för skojs skull, måste ju testa ifall den fungerar... men icke. Exakt samma fel där. Så det är inte webbläsaren det är fel på, ska kolla upp upplösningen och gå ner till 16 bitars...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Skriv svar