Hur gör ni ert kaffe?

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Norrhyttan""]För mig är det tvärtom. Jag har aldrig varit någon stor kaffedrickare utan mest "tvingat" i mig det som en social företeelse. Aldrig att jag bryggde en kopp när jag var ensam.
Sedan upptäckte jag att man faktiskt kan göra gott kaffe... Så nu har min konsumtion ökat! :D [/quote]

Jag är nog en totalt ologisk blandning av allt......på jobbet bälgar jag i mig vad skit som helst för att få rätsida på sinnet, gärna i kubikmetersvolym också.
Hemma....det är sällan kaffepannan kommer på, då skall det vara ett trevligt kaffe i moccabryggaren och sol på balkongen en lördagsförmiddag.
Annar blir det mest en trevlig espresso på stan under helgerna.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Kaffe, kan helt klart vara verksamhetskritiskt..... :p

Men en räddare i nöden längs vägen kan vara varmt vatten via 12v vattenkokare i bilen och Nescafé, samt en en arla-mjölktetra.

Ska man vara ärlig, så är ovan kombination bra mycket bättre än det råttgift till kaffe man får gratis på jobbet... :)

/B
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""benkar""]Kaffe, kan helt klart vara verksamhetskritiskt..... :p

Men en räddare i nöden längs vägen kan vara varmt vatten via 12v vattenkokare i bilen och Nescafé, samt en en arla-mjölktetra.

Ska man vara ärlig, så är ovan kombination bra mycket bättre än det råttgift till kaffe man får gratis på jobbet... :)

/B[/quote]

Tittar man noga på bilden så ser det ut som att den svarta muggen är eltejpad.

Bara spekulationer från min sida :rolleyes:
Senast redigerad av 1 bunkrologen, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Jeepetorp
Inlägg: 38
Blev medlem: ons 09 feb 2011, 19:41
Kontakt:

Inlägg av Jeepetorp »

[quote=""bunkrologen""]Tittar man noga på bilden så ser det ut som att den svarta muggen är eltejpad.

Bara spekulationer från min sida :rolleyes: [/quote]

Kanske har varit starkare drycker i den, eller så vill han inte visa reklamtexten...
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

[quote=""Jeepetorp""]...eller så vill han inte visa reklamtexten...[/quote]

Där kanske har varit reklam för ljusbrygg... :D

Jag har bestämt för mig att när jag var liten så fanns förutom mellanbrygg och mörkbrygg, även ljusbrygg. Kommer inte ihåg säkert vilket kaffe det var, men antagligen Gevalia eller Cirkelkaffe. Fast uppenbarligen så sålde det isåfall inget vidare, eller också är det bara något jag har fått för mig att det fanns, bara för att det föreföll logiskt för ett barn...
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""Osprey""]Där kanske har varit reklam för ljusbrygg... :D

Jag har bestämt för mig att när jag var liten så fanns förutom mellanbrygg och mörkbrygg, även ljusbrygg. Kommer inte ihåg säkert vilket kaffe det var, men antagligen Gevalia eller Cirkelkaffe. Fast uppenbarligen så sålde det isåfall inget vidare, eller också är det bara något jag har fått för mig att det fanns, bara för att det föreföll logiskt för ett barn...[/quote]

Kom inte "ljusbrygg" upp i en annan tråd? Tror tom det fanns en bild på en burk ( kan minnas fel)
Användarvisningsbild
Norrhyttan
Inlägg: 348
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 14:54

Inlägg av Norrhyttan »

[quote=""Grishnac""]Javisst, på lilla mysiga fiket vid sjön/älven, mycket trevligt kaffe.[/quote]Jag svängde förbi Torsång i lördags och köpte en påse ångbåtskaffe samtidigt som jag tog en kopp i caféet.
Det var tur att jag köpte påsen innan jag provade kaffet på plats. Det smakade nämligen otvättad gubbstjärt hos dem!
:mad:

Tänkte nästan lämna tillbaka påsen, men gav det ändå en chans till. Och tur var väl det, för när jag malde det här hemma och gjorde det i pressokannan blev det gudomligt gott! Har snart brassat slut på hela påsen och måste köpa mer!
:D

Konstigt dock att de själva lyckats få samma kaffe att smaka så otroligt illa i serveringen. Dålig reklam för det egna kaffet, kan man tycka. För det var verkligen hemskt.
:rolleyes:
Det är aldrig för sent för en lycklig barndom
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Norrhyttan""]Jag svängde förbi Torsång i lördags och köpte en påse ångbåtskaffe samtidigt som jag tog en kopp i caféet.
Det var tur att jag köpte påsen innan jag provade kaffet på plats. Det smakade nämligen otvättad gubbstjärt hos dem!
:mad:

Tänkte nästan lämna tillbaka påsen, men gav det ändå en chans till. Och tur var väl det, för när jag malde det här hemma och gjorde det i pressokannan blev det gudomligt gott! Har snart brassat slut på hela påsen och måste köpa mer!
:D

Konstigt dock att de själva lyckats få samma kaffe att smaka så otroligt illa i serveringen. Dålig reklam för det egna kaffet, kan man tycka. För det var verkligen hemskt.
:rolleyes: [/quote]

Som jag skrev tidigare: Vattnet!
Du har ett vatten som passar till den blandningen.
Drick och njut.. :D
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Norrhyttan
Inlägg: 348
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 14:54

Inlägg av Norrhyttan »

[quote=""jpkrax""]Som jag skrev tidigare: Vattnet!
Du har ett vatten som passar till den blandningen.
Drick och njut.. :D [/quote]Fast det verkar ju lite märkligt att ett café bemödar sig med att ta fram en egen kaffeblandning som inte alls passar ihop med deras egen vattenkvalitet, men blir gudomligt gott på grannkommunens kommunala vatten. :rolleyes:
Det är aldrig för sent för en lycklig barndom
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Norrhyttan""]Fast det verkar ju lite märkligt att ett café bemödar sig med att ta fram en egen kaffeblandning som inte alls passar ihop med deras egen vattenkvalitet, men blir gudomligt gott på grannkommunens kommunala vatten. :rolleyes: [/quote]

Håller med dig.
Men hur många gånger har man inte varit på fik, som påstår de har godaste kaffet?
När man sen tar en kopp, visar det sig att det stått på värmning
i flera timmar, och därmed har en densitet motsvarande stenkolstjära,
och smakar som det som kommer ut strax under svansen på bovina
produktionsenheter............ ;)
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Skriv svar