Vill ha tips på sunkhotell nära Gränna/Jönköping

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Bunkerbus
Inlägg: 226
Blev medlem: sön 11 jan 2009, 15:44
Kontakt:

Inlägg av Bunkerbus »

För en riktig retroövernattning så rekommenderar jag hotel Bellevue (byggdes på 60-talet?) i sann stalinistisk bunker arkitektur i Hjo. Bodde där under några år då jag pendlade till Hjo för arbete där. Alltid lika spännande detta gamla och sunkiga hotel och som regel så vart det jag och en ABB tekniker eller en stackar försäljare som delade på de 100 rummen,,,creapy!! Tankarna gick till the shining :D
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""bunkrologen""]ASEA kanske hade ett konvent? När är filmen ifrån?

Rastplatsen stängdes efter högertrafikomläggningen. Det blev tydligen lite för farligt efter det att rasta där..[/quote]


Tänkte jag inte på det med ASEA men bilarna kändes förkrigs och jag tror att filmen var från ca 1936 eller så. Undrar om den inte finns på svt play.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Blev inget sunkhotell utan en av Gyllene Utterns stugor. Inte direkt billigt. 900 kr utan frukost, städning och lakan. Skulle man ha allt detta drog det iväg mot 1600 kr. Vi nöjde oss med frukost i huvudhuset och stod själva för det andra. Men värt varenda krona. 29 gr varmt kl 20.00 på kvällen. Magnifik utsikt
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Fredde
Inlägg: 40
Blev medlem: sön 03 jan 2010, 22:40

Inlägg av Fredde »

Hotelldokumentären med den 80-åriga damen som gjorde allt själv var från Hultsfred

"På Palace Hotell i Hultsfred i Småland arbetar hotelldirektören Maja Nyblom, 94 år. Hon gör allt själv: bokar, gör frukost, bäddar, städar, målar och putsar fönster. Att ta emot hjälp är inget alternativ, det går för långsamt, tycker Maja."

http://www.svt.se/2.61757/1.950030/utsk ... igt_format
Skriv svar