vilket bergrum kommer detta ifrån?

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Saddam""]Jag kapar den här tråden, dock är frågan inom samma ämne: vart kommer dessa ifrån?

[ blocket.se - 2x Elverk Nodström diesel generator MAN 6cyl

På bilden syns 3 st. kraggar, annonsören har 2 st. till salu. Vad är det för herre-jösses-anläggning som behöver tre stycken kraftaggregat?
Notera att de är av märket MAN, är inte det ovanligt i Sverige?

Bild[/quote]

Hmmmm.
Var det inte ett bergrum med kyl och frysrum som
såldes i den delen av landet nyss?
Det kan förklara energibehovet.

MAN är faktiskt inte så ovanliga som man kan tro.
Skulle tro det är så att tillverkaren av kraggen köpt stationära motorer av MAN.
MAN ingår i VAG-koncernen precis som Scania.
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Generalius
Inlägg: 39
Blev medlem: ons 06 nov 2013, 19:50

Inlägg av Generalius »

[quote=""Saddam""]Jag kapar den här tråden, dock är frågan inom samma ämne: vart kommer dessa ifrån?

[ blocket.se - 2x Elverk Nodström diesel generator MAN 6cyl

På bilden syns 3 st. kraggar, annonsören har 2 st. till salu. Vad är det för herre-jösses-anläggning som behöver tre stycken kraftaggregat?
Notera att de är av märket MAN, är inte det ovanligt i Sverige?

Bild[/quote]


Nu blir det lite lustigt..

Säljaren bosatt i samma kommun som mig, köpte en gammal skola för ett par år sen. Inge bergrum eller dylikt av den kalibern i den direkta närheten så vitt jag vet.

Dom äger också en restaurang i närheten som har varit ett gammalt postkontor komplett med skapligt stort kassavalv, användes som skyddsrum en tid, men knappast nåt man behöver 3 aggregat till, knappast ett häller för den delen.
Senast redigerad av 1 Generalius, redigerad totalt 0 gånger.
Generalius
Inlägg: 39
Blev medlem: ons 06 nov 2013, 19:50

Inlägg av Generalius »

Och ifall dom köpt en berganläggning skulle jag vetat om det.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Säljaren äger kanske inget bergrum, har kanske bara köpt kraggarna...?
Senast redigerad av 1 Saddam, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: hjärnblödning, ordföljd
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Generalius
Inlägg: 39
Blev medlem: ons 06 nov 2013, 19:50

Inlägg av Generalius »

[quote=""Saddam""]Säljaren äger kanske inget bergrum, har kanske bara köpt kraggarna...?[/quote]

Kan hända, men finner det osannolikt då dem inte är i den branschen.

Hästskoberget i zonen såldes precis igen på kort tid, SVT och SR skulle husera där vid ev. krigsutbrott. Kan tänka mig att det är en plats man ville säkra upp med tre aggregat.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Generalius""]Kan hända, men finner det osannolikt då dem inte är i den branschen.

Hästskoberget i zonen såldes precis igen på kort tid, SVT och SR skulle husera där vid ev. krigsutbrott. Kan tänka mig att det är en plats man ville säkra upp med tre aggregat.[/quote]
Finns det inga bilder från det berget? Hade man inte visningar där innan det såldes? Kanske får vi svar via den vägen.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Generalius
Inlägg: 39
Blev medlem: ons 06 nov 2013, 19:50

Inlägg av Generalius »

[quote=""Saddam""]Finns det inga bilder från det berget? Hade man inte visningar där innan det såldes? Kanske får vi svar via den vägen.[/quote]

Har funnits en del bilder som mäklarfirman haft uppe i samband med försäljning. Återstår nu bara några få "spökbilder" som man kan få upp om man kör en googling. Av alla bilder som funnits ute som jag sett, samt studiebesöket nån tv kanal gjorde efter Bergslagens destilleri köpte anläggningen så har inget visat nåt som hade med själva driften av stället att göra, på sin höjd nån toalett kanske..
Känner ingen som varit på visning häller, Jag vet däremot att SFHF var där efter Whiskykokarna köpte det och då lär det ha tagits en del bilder kan jag tänkte mig, inget jag har tillgång till dock.
Generalius
Inlägg: 39
Blev medlem: ons 06 nov 2013, 19:50

Inlägg av Generalius »

Ber om ursäkt för spam men samma folk har lagt ut denna skönhet nu :D

http://www.blocket.se/orebro/Bandvagn_H ... m?ca=8&w=1
Skriv svar