Viktigt för bilintresserade!!!

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
swedediesel
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 16:58
Kontakt:

Viktigt för bilintresserade!!!

Inlägg av swedediesel »

Våra kära kontorsråttor har kommit med ännu ett briljant förslag på att effektivt utrota bilintresset i landet lagom.. läs och bli gråtfärdig: http://www.ssbb.nu/
Om det här går igenom kommer det bli en stor depression bland landets alla bilintresserade, vilket är en betydande del av befolkningen, säkert har du någon i din omgivning som berörs!
DET MÅSTE BLI ETT SLUT PÅ IDIOTIN NÅN GÅNG! Vi kan bara inte tolerera hot och trakasserier gång på gång, det här är att jämställa med Hets mot folkgrupp!
Vi måste slå tillbaka, det vore ypperligt om ACCS kunde anmäla personen som kom på förslaget för hets mot folkgrupp (en mailkopia skickas även till dem), det är faktiskt så att många känner sig kränkta av dessa ständiga påhopp från korkade politiker utan insyn i verkligheten och övriga muppar med sina politiskt korrekta åsikter!
SPRID MAILET VIDARE!
Jag trivs bäst i bergrumsrika landskap!
Fotoalbum: http://www.photobucket.com/DSL-UE
klicka på "albums" till vänster på sidan
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

J-a löjligt - "innebära att det kan bli omöjligt att ha en reservdelsbil eller för den delen ett nedplockat projekt stående i mer än ett år" ska samma sak gälla för fotbollslag som inte är aktiva under ett år..??

Det finns en liten del av politiker som fortfarande försöker vinna poäng på att attackera allt som har med bilintresse och (så kallade) raggare att göra... -för raggare/bilintresserade är ju definitivt samhällets fiende #1, oavsett om så de betalar skatt och lever normala liv...

Varför ska samhället (dvs. de vi själva till viss del valt) motarbeta det intresse vi har och då menar jag fordon och kulturhistoria, men även allt som Jörnmark är bra på att beskriva och även fortifikatinshistoria (ja, jag är medlem på Fortforum också).

Varför kan inte vårt intresse (så himla få är vi inte) värderas jämförbart med fotboll eller fotografi, varför ska vi alltid marginaliseras. Finns det egentligen någon "politiker" som fattar vad de talar om i det här sammanhanget...??
Senast redigerad av 1 Osprey, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""swedediesel""]Våra kära kontorsråttor har kommit med ännu ett briljant förslag på att effektivt utrota bilintresset i landet lagom.. läs och bli gråtfärdig: http://www.ssbb.nu/
Om det här går igenom kommer det bli en stor depression bland landets alla bilintresserade, vilket är en betydande del av befolkningen, säkert har du någon i din omgivning som berörs!
DET MÅSTE BLI ETT SLUT PÅ IDIOTIN NÅN GÅNG! Vi kan bara inte tolerera hot och trakasserier gång på gång, det här är att jämställa med Hets mot folkgrupp!
Vi måste slå tillbaka, det vore ypperligt om ACCS kunde anmäla personen som kom på förslaget för hets mot folkgrupp (en mailkopia skickas även till dem), det är faktiskt så att många känner sig kränkta av dessa ständiga påhopp från korkade politiker utan insyn i verkligheten och övriga muppar med sina politiskt korrekta åsikter!
SPRID MAILET VIDARE![/quote]


Det här var nog bland det sjukaste jag har läst någon gång.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Bunkerbus
Inlägg: 226
Blev medlem: sön 11 jan 2009, 15:44
Kontakt:

Inlägg av Bunkerbus »

Tror inte att det är någon större risk att detta kan genomföras. Dels för att det går emot så många både straffrättsliga såsom civilrättsliga paragrafer i våran brottsbalk, men även för att lagförningen av eventuella "brott" mot efterlevnaden är i stort sett omöjlig samt att straff värdet ifall man skulle bli påkommen med en antikvitet i källaren är så lågt att inget åtal i så fall kommer att väckas. Detta är inte genomtänkt och kommer aldrig att få se dagens ljus :rolleyes:
Användarvisningsbild
trafikpolisen
Inlägg: 128
Blev medlem: fre 19 jun 2009, 16:49

Inlägg av trafikpolisen »

Sila mygg och svälja...blåvalar.. Naturvårdsverket ger jag inte mycket för. Även om det finns väldigt många som är bilintresserade i olika former är nog den "gruppens" miljöpåverkan mycket begränsad i det stora hela. Vad ett gammalt isärskruvat objekt skulle ha för negativ inverkan på miljön har jag svårt att se. Men är väl så att all kulturhistoria ska utrotas, bilar eller inte. Är ju mycket bättre vi fortsätter konsumera nytt hela tiden istället.
obafgkm
Inlägg: 29
Blev medlem: sön 03 maj 2009, 14:48

Inlägg av obafgkm »

Jag har just skrivit på.
Användarvisningsbild
insern
Inlägg: 141
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 09:29

Inlägg av insern »

Ren idioti! Finns (förhoppningsvis) inte en chans att förslaget går igenom! Som veteranbilssamlare kommer jag att bli mycket olaglig i så fall...
Nihil sub sole novum est
Användarvisningsbild
swedediesel
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 16:58
Kontakt:

Inlägg av swedediesel »

jag känner det som att slutet är nära, 1984 är här och vi med motorintresse är inte värda ett piss, vi är en minoritet likt indianerna som kommer att utrotas, med allmänhetens stöd, om några enstaka av oss gör uppror och trotsar PK-eliten så kommer man spärras in och betraktas som dåre i nordkoreanska republiken Sverige.
Jag trivs bäst i bergrumsrika landskap!
Fotoalbum: http://www.photobucket.com/DSL-UE
klicka på "albums" till vänster på sidan
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Läste om det hela i Bilsport och fick bilden att regeln/förslaget skulle gälla företag så som bilskrotar, bilhandlare och liknande för de har en ovana att stapla skrot på hög. Att regeln även skulle gälla privatpersoner -det är något de kommit på senare och det måste stoppas.

Finns ju som sagt folk som ställer av sina klenoder längre perioder än 12 månader, vid t.ex. totalrenoveringar. Hur ska denna lag påverka t.ex. museerna som har en massa fordon avställda i åratal?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Saddam""]Läste om det hela i Bilsport och fick bilden att regeln/förslaget skulle gälla företag så som bilskrotar, bilhandlare och liknande för de har en ovana att stapla skrot på hög. Att regeln även skulle gälla privatpersoner -det är något de kommit på senare och det måste stoppas.

Finns ju som sagt folk som ställer av sina klenoder längre perioder än 12 månader, vid t.ex. totalrenoveringar. Hur ska denna lag påverka t.ex. museerna som har en massa fordon avställda i åratal?[/quote]

Lugn i stormen nu allihopa.... som Bunkerbus påpekade är inte NV speciellt insatta i övrig lagstiftning så detta förslag kommer att definitivt inte gå att genomföra utan vidare.
Till hr Generalen vill jag påpeka att de bilskrotar som idag har miljötillstånd osv att driva verksamhet kan inte komma ifråga.
De uppfyller redan kraven för miljöfarlig verksamhet vad gäller hantering av
driv och smörjmedel samt övriga vätskor.
Om detta förslag går igenom så kan inte ens Volvo fortsätta sin verksamhet. Det är nämligen inte förrän fordonen kommer ut till försäljarledet som regnummer erhålls så innan dess är det faktiskt att betrakta som just skrot....

Kom ihåg att det är semestertider...=nyhetstorka = vikarier på media...... :rolleyes:
Dessutom finns en stor mängd EU-direktiv.....
Innan detta ens kommit ut på remiss har världen nog en annan skepnad.. :D
JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Skriv svar