Vad gör du just nu?

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
huricane4
Inlägg: 628
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 02:00
Kontakt:

Inlägg av huricane4 »

[quote=""Saddam""]Dag 2 av 4 i Tyskland med med herr Kuslig(t). Trött som fan, ska sova nu så att man orkar med morgondagen. Det finns en hel del ruckel och ruiner kvar i Östtyskland, bara att hoppa in i en bil, åka ner hit och spana efter skorstenar.

:) [/quote]

Trevligt trevligt
Jag förväntar mig bilder här eller på FlickR senast imorgon ;)
Northland Explorer
Inlägg: 8
Blev medlem: ons 01 jul 2015, 11:50
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Northland Explorer »

[quote=""Grishnac""]Med inspiration från ett helt annat forum startar nu den fullkomligt meningslösa tråden om vad ni gör just i detta nu.
Tråden kan fortsättas i oändlighet och som god sed är så börjar jag.

13:27 Dricker en kopp kaffe i bilen med utsikt över Tre snäckor, molnen hänger väl i jämhöjd med takt på restaurangen.[/quote]

Ny på forumet sedan ngn dag och utforskar denna oerhörda guldgruva. :p :)
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Nu är det semester, gick av för två timmar sen, sitter och avnjuter musik och olika sorters alkohol och ska som traditionen kräver vaka in morgondagen. Fyra veckor utan nåt speciellt planerat, det här blir bra det.

Inspirerad av Dellamorte:s tråd med musikvideon lyssnar jag dagen till ära till The Cramps, rekomenderas till er som gillar psyksjuk musik.

Dagens whiskytips: Bowmore och en Highland park (ska firas ordentligt ju)

Till detta krävs som sagt musik:
Dagens musiktips, blir ju givetvis tidigare nämnda The Cramps, svårsmält band kanske men börja med "Muleskinner blues", "Shortnin bread", "New kind of kick" och "She said".

Nu kör vi.....
Northland Explorer
Inlägg: 8
Blev medlem: ons 01 jul 2015, 11:50
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Northland Explorer »

Sitter och redigerar lite bilder från min första tur i år till Nordnorge. :)

Blev lite allmänt Naturfoto och Fjällfoto samt lite UE såklart. Lite otippat så hittade jag och tanten två övergivna hus flera km mitt ute i skogen på en fjällsluttning, som nazisterna använt som utpostering under 2:a världskriget. Då målet med denna fjälltur var att leta Kvarts (bergskristaller) så blev det enbart lite allmänt dokumentationsfoto.

Blir en andra resa i mitten av augusti med lite mer fokus på fotografi. Hoppas på att den värsta snön smält bort både på svenska samt norska sidan... vissa delar av fjällen var helt oframkomliga pga abnorm snömängd. Och att det ligger snö på vägen mitt i sommaren hör knappast till vanligheterna...
Användarvisningsbild
htiawe
Inlägg: 295
Blev medlem: lör 29 okt 2011, 07:55
Kontakt:

Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg av htiawe »

Jag sitter och installerar raspian på ännu en hallonpaj, börjar snart få slut på användningsområden men de är ju så fantastiskt roliga att hålla på med. :)
Användarvisningsbild
choctaw
Inlägg: 234
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 14:54
Kontakt:

Inlägg av choctaw »

[quote=""Saddam""]Dag 2 av 4 i Tyskland med med herr Kuslig(t). Trött som fan, ska sova nu så att man orkar med morgondagen. Det finns en hel del ruckel och ruiner kvar i Östtyskland, bara att hoppa in i en bil, åka ner hit och spana efter skorstenar.

:) [/quote]

Finns fantastiskt mycket att se där! Har precis varit på en fyradagars roadtrip. Där är nästan för mycket att titta på! :) Har du någonstans du lägger upp bilder du tar?
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""zlize""]Finns fantastiskt mycket att se där! Har precis varit på en fyradagars roadtrip. Där är nästan för mycket att titta på! :) Har du någonstans du lägger upp bilder du tar?[/quote]
Ja jag kan hålla med, finns sjukt mycket att se där nere.

Lägger upp bilder på bl.a. flickr. Dresden-bilderna lär dyka upp inom 5 år tror jag :D

http://28dagarsenare.se/showthread.php?t=4356
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
huricane4
Inlägg: 628
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 02:00
Kontakt:

Inlägg av huricane4 »

[quote=""Saddam""]Ja jag kan hålla med, finns sjukt mycket att se där nere.

Lägger upp bilder på bl.a. flickr. Dresden-bilderna lär dyka upp inom 5 år tror jag :D

http://28dagarsenare.se/showthread.php?t=4356[/quote]

Va fan jag vill ju se bilder NU!

Börjar själv piggna till lite ,fått nått virus/bakterie som va en hybrid av Sarmonella/Tuberkolos (min egen diagnos...)

Har iaf inhandlat ett nytt minneskort till kameran så den går att använda igen.
det förra är fortfarande hos en tekniker som försöker rädda bilder.
mobe
Inlägg: 146
Blev medlem: lör 06 okt 2012, 20:08
Kontakt:

Inlägg av mobe »

[quote=""huricane4""]Va fan jag vill ju se bilder NU!

Börjar själv piggna till lite ,fått nått virus/bakterie som va en hybrid av Sarmonella/Tuberkolos (min egen diagnos...)

Har iaf inhandlat ett nytt minneskort till kameran så den går att använda igen.
det förra är fortfarande hos en tekniker som försöker rädda bilder.[/quote]

Illa det där med minneskortet. Nu vet jag inte vad du har för kamera men jag har plats för 2 kort och kör alltid att kort 2 är en kopia om något skulle hända. Kommer aldrig kunna förlåta mig själv den dagen man tagit kort på något som inte går att få på bild igen går förlorat.
Användarvisningsbild
huricane4
Inlägg: 628
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 02:00
Kontakt:

Inlägg av huricane4 »

[quote=""mobe""]Illa det där med minneskortet. Nu vet jag inte vad du har för kamera men jag har plats för 2 kort och kör alltid att kort 2 är en kopia om något skulle hända. Kommer aldrig kunna förlåta mig själv den dagen man tagit kort på något som inte går att få på bild igen går förlorat.[/quote]

Låter riktigt smidigt med sådan backup, tyvärr har jag inte plats för dubbla minneskort i min kamera (Pentax k30) men ska väll nån gång uppgradera till K3 och där tror jag det finns.
Skriv svar