Vad gör du just nu?

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
nonamegiven
Inlägg: 492
Blev medlem: ons 19 maj 2010, 18:04

Inlägg av nonamegiven »

Är sjuk och blir hemma från jobbet imorgon, trist när man går på timmar och behöver pengarna till nästa hyra.
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

Värmland var för hårt och kärvt......tog mig lite österut och hittade guldgruvan.... ;)

JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Nu jävlar julas det, engelska fruktkakor på gång i ugnen, dränkta i Calvados, sen ska det göras Janssons och ev ut och fota idag eller imorrn. Köpte mig en arbetslampa som extra belysning, ska testa den när den laddats.

Dagens musiktips: Ministry "Cover up" samt Slipknots senaste, "Grey chapter" eller nåt.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Sitter hemma i vardagsrummet med herr Kuslig(t) och funderar på vilka platser som ska utforskas imorgon. Lutar åt att det blir en Skåne-roadtrip... antalet objekt här i mina krokar har minskat de senaste åren.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Saddam""]Sitter hemma i vardagsrummet med herr Kuslig(t) och funderar på vilka platser som ska utforskas imorgon. Lutar åt att det blir en Skåne-roadtrip... antalet objekt här i mina krokar har minskat de senaste åren.[/quote]

Om inte annat kan du titta upp till mig, kattskrället här hemmavid känner sig fruktansvärt övergiven. Hon råkade bli inlåst i garaget häromdagen, så nu är det hela registret av hedersbetygelser och kontaktsökande... ;)
Själv har jag satt mig i soffan och hällt upp en wiskhey, blev kort dag på jobbet.
Chefen släppte iväg mig strax efter frukost.... :D

JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""jpkrax""]Om inte annat kan du titta upp till mig . . . [/quote]
Nu läste vi detta för sent men det får vi lägga på minnet tills nästa gång.

Det blev en trip ner till Malmö idag via "Gubbens fort", ett övergivet stationshus samt en industri jag inte hade en aning om. Första stoppet var rörkvarnen.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Ett glas rödtjut eller två efter en arbetsvecka sitter bra.
Läser en bok så här kommer kvällens tips:

Boktips: Rörgast av Johan Theorin.

Kvällens låt: Sisters of Mercy, "(We are the same) Suzanna" alt Ribbons, gärna liveversionen.

Blir nog en whisky också och då rekomenderar jag en Bowmore Black Rock smårökig med mkt ekkaraktär.

Trevlig helg ;)
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""DMT""]Ett glas rödtjut eller två efter en arbetsvecka sitter bra.
Läser en bok så här kommer kvällens tips:

Boktips: Rörgast av Johan Theorin.

Kvällens låt: Sisters of Mercy, "(We are the same) Suzanna" alt Ribbons, gärna liveversionen.

Blir nog en whisky också och då rekomenderar jag en Bowmore Black Rock smårökig med mkt ekkaraktär.

Trevlig helg ;) [/quote]

Gillar Theorins böcker fast jag normalt inte gillar övernaturliga inslag men det funkar i hans böcker. Det är inte så mkt heller.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Sitter och avnjuter en god flankstek med en krämig potatisgratäng nedsköljt med en trevlig och lättsam zinfandel (rödtjut på finspråk).

Kvällens låttips: "Sail into the black", "Now we die" med Machinehead samt "March or die" med Motörhead.

Kommer sen, när vinet susat till i skallen, att övergå till att läsa, vilket automatiskt leder till kvällens tips gällande författare/bok nämligen "Stalker" av Lars Kepler.

Med detta höjer jag mitt vinglas högt och säger skål och önskar eder alla en riktigt god helg.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Dag 2 av 4 i Tyskland med med herr Kuslig(t). Trött som fan, ska sova nu så att man orkar med morgondagen. Det finns en hel del ruckel och ruiner kvar i Östtyskland, bara att hoppa in i en bil, åka ner hit och spana efter skorstenar.

:)
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Skriv svar