Vad gör du just nu?

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

hilledille
Inlägg: 35
Blev medlem: mån 21 okt 2013, 14:39

Inlägg av hilledille »

jag har nu forskat om "odens öga"..en granne t mig är mkt aktiv i Valbo hembygdsförening o kan "allt" om fornlämningarna i valboområdet.
han säger att "odens öga" kan vara en liten cirkelrund tjärn som sedan mkt länge sen kallades allmänt för detta...enl. asatron så bildades runda tjärnar av att oden tappade sitt ena öga där..osv...det finns i folkmun 1000tals odensögon runt om i Sverige,och skulle om det finnas stenringar uppe i norra Valbo så skulle han veta det...så nu letar jag inte längre efter det i alla fall...synd...hm.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Släppte allt på jobbet och rusade hem snabbt för att hinna ladda kameran en halvtimme innan jag ska iväg. Fick erbjudande om att få åka och titta på en gammal station som ska rivas snart, sån chans får man ju inte missa....
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""DMT""]Släppte allt på jobbet och rusade hem snabbt för att hinna ladda kameran en halvtimme innan jag ska iväg. Fick erbjudande om att få åka och titta på en gammal station som ska rivas snart, sån chans får man ju inte missa....[/quote]

Bra gjort. Man ångrar sig efteråt om man missar sådana chanser. Finns en hel del hus i närområdet jag missade att dokumentera. Kändes inte viktigt när de revs. Nu börjar man fråga efter bilder. Finns knappt några
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Ligger i soffan och väntar på bättre tider, pimplar på ett glas rött eller två kanske.
Kvällens vintips: Trivento, 59 spänn, gott och billigt rött, funkar kallt också anser jag, det gör det mesta iofs.

Kvällens avslappningsmusik: Schammasch, platta: "Triangle", låt: "Fathers breath"/"In dialogue with death" (två låtar men de avnjutes bäst som om de vore en...)
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Nu har jag flyttat från soffan ut på balkongen, denna fina sensommerkväll, sitter och softar med ett flertal gin och tonic (underskattad grogg det där). Summerar sommaren och året hittills, känns bra.

Kvälllens musiktips: Magna Carta Cartel, låt: Hotel Eviction (lite åt Dire Straits hållet)

Drinktips: gin och tonic, 1/3 gin, 2/3 delar tonic, ev lite pressad citron i. Gärna iskallt.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Låter mysigt. Tack för tips om Trivento. Väldigt prisvärt. Passade min gom perfekt.
Användarvisningsbild
huricane4
Inlägg: 628
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 02:00
Kontakt:

Inlägg av huricane4 »

Dricker en Passion av Brygghus 19 (lokalt gjord IPA) å fundera på framtida Expeditioner
Användarvisningsbild
huricane4
Inlägg: 628
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 02:00
Kontakt:

Re: Vad gör du just nu?

Inlägg av huricane4 »

Dricker en Falcon Extra Brew och konstatera att min aktivitet på denna sida ökar vid alkoholintag...
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Re: Vad gör du just nu?

Inlägg av DMT »

huricane4 skrev:Dricker en Falcon Extra Brew och konstatera att min aktivitet på denna sida ökar vid alkoholintag...


Då uppmuntrar vi fortsatt alkoholintag ;) .
Själv är jag fortfarande nykter men ska ändra det till kvällen tänkte jag, ska brassa käk åt syrran o svågern aå håller på att förbereda detta.
Det ska bli en helt ny rätt för mig, tänkte ge mig på Beef Wellington.
Skogstorparen
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 16 feb 2017, 19:50

Re: Vad gör du just nu?

Inlägg av Skogstorparen »

Sista skiftet avklarat inför semestern.
Stärkt av din uppmuntran DMT, så sköljer jag dammet ur strupen med några Åbro Extra Stark...
Skriv svar