Vad gör du just nu?

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Northland Explorer
Inlägg: 8
Blev medlem: ons 01 jul 2015, 11:50
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Vad gör du just nu?

Inlägg av Northland Explorer »

:) Redigerar bilder från Björknäs Sjukhem i Kramfors.
-----
---
-

Med Vänliga Hälsningar, Patrick C

ADMIN FOR http://www.UrbanExploring.nu
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Re: Vad gör du just nu?

Inlägg av DMT »

Northland Explorer skrev::) Redigerar bilder från Björknäs Sjukhem i Kramfors.


Några att dela med dig av, hur är läget där nu?
Northland Explorer
Inlägg: 8
Blev medlem: ons 01 jul 2015, 11:50
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Vad gör du just nu?

Inlägg av Northland Explorer »

DMT > Absolut, blev en handfull bilder och var både nere i källaren och i ALLA rummen på alla våningsplanen.

För närvarande håller jag på att flytta två av mina gamla domäner till min nya domän för att samla alla bildarkiv på ett och samma ställe, men jag hoppas på att få upp några bilder inom en vecka från Björknäs Sjukhem. Kan dock säga att stället är oerhört förfallet och brandhärgat ett flertal ggr senaste två åren. Fanns spår i källaren efter personer som sovit på madrasser och skitit på golvet och pissat i tallrikar så.... ja... hissarna är allmänna toaletter också verkar det som. ALLA rum vandaliserade, klotter osv.

Inga spår av spöken, onda andar, okända väsen eller dylikt. Är dock ej mörkrädd eller spökrädd heller. Tillbringade två timmar i den kolsvarta källaren, dock med portabel arbetsbelysning. Tillbringade ca. 7 timmar på platsen innan jag avlämnade. Så bilder kommer garanterat komma upp. Dock är jag mitt i en domänflytt och min FTP la av för ett par timmar sedan så försöker få tillgång till min nya domän via webfönster uppladdning.

Talade med Jan Jörnmark i tel häromdagen, men han sa att stället var utom intresse.

Kollade på din hemsida tvärt, addade till mina favoriter.
-----
---
-

Med Vänliga Hälsningar, Patrick C

ADMIN FOR http://www.UrbanExploring.nu
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Re: Vad gör du just nu?

Inlägg av DMT »

Northland Explorer skrev:DMT > Absolut, blev en handfull bilder och var både nere i källaren och i ALLA rummen på alla våningsplanen.

För närvarande håller jag på att flytta två av mina gamla domäner till min nya domän för att samla alla bildarkiv på ett och samma ställe, men jag hoppas på att få upp några bilder inom en vecka från Björknäs Sjukhem. Kan dock säga att stället är oerhört förfallet och brandhärgat ett flertal ggr senaste två åren. Fanns spår i källaren efter personer som sovit på madrasser och skitit på golvet och pissat i tallrikar så.... ja... hissarna är allmänna toaletter också verkar det som. ALLA rum vandaliserade, klotter osv.

Inga spår av spöken, onda andar, okända väsen eller dylikt. Är dock ej mörkrädd eller spökrädd heller. Tillbringade två timmar i den kolsvarta källaren, dock med portabel arbetsbelysning. Tillbringade ca. 7 timmar på platsen innan jag avlämnade. Så bilder kommer garanterat komma upp. Dock är jag mitt i en domänflytt och min FTP la av för ett par timmar sedan så försöker få tillgång till min nya domän via webfönster uppladdning.

Talade med Jan Jörnmark i tel häromdagen, men han sa att stället var utom intresse.

Kollade på din hemsida tvärt, addade till mina favoriter.


Trevligt, ska ha koll på din sida framöver.
Har precis investerat i en ny dator, den gamla var för seg så jag kommer nog börja gå igenom alla mina nya och gamla foton ikväll och lögga upp alteftersom. Hade väldigt många album på Pixbox när den fanns men när den kånkade för många år sen så blev det aldrig att jag la ut allt igen. Känns so. Om luften gått ur UE något så vinsom är kvar får väl göra det bäsat för att hålla det vid liv.

Ska kanske sätta ihop en PDF om strandgården också, historien är insamlad och bilderna är i ordning, blir trevligt, det var länge sen jag gjorde det.
Northland Explorer
Inlägg: 8
Blev medlem: ons 01 jul 2015, 11:50
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Vad gör du just nu?

Inlägg av Northland Explorer »

DMT > Välkommen att kika runt, men lära inte finnas så mkt att lika på närmsta månaderna då jag flyttar två domäner och slår ihop dessa till en tredje, den som är länkad i min signatur. Är i full flärd med upprogrammeringen av den nya sidan och gör det simultant med mitt ordinarie arbete samt att jag tillbringar viss tid på sjukhus pga reumatism och hjärtbekymmer. Men det ska nog gå bra vad tiden lider.

Det var faktiskt roligt att vara ute en heldag i år och fotografera, åtminstonde vid ett tillfälle. Förra året blev det inte ett enda fototillfälle över huvud taget för hade massa annat att pyssla med samt på min lediga tid så var jag i fjällvärlden och nord Norge och fiskade.

Får jag igång sidan och lyckas få upp mina gamla album (de är inte alls så många) inom en snar framtid så kommer jag att försöka ägna nästa år till att fotografera UE på min lediga tid under sommarhalvåret.

Du har rätt i att vi lära försöka hålla forumet och intresset igång. Jag är mest aktiv i denna tråd och inte alls någon tangentbordsryttare med miljoner inlägg... haha, men jag försöker vara så aktiv jag kan. Lever detta forumet i andra trådar ? Gosh.... att jag ens frågar, snacka om att vara lat och inte kolla själv. haha. o_0

Lycka till med nya datorn, jag tycker det är ett knas med nya datorer (och mobiler) att göra alla inställningar första gången.... ZzZzzzz....
-----
---
-

Med Vänliga Hälsningar, Patrick C

ADMIN FOR http://www.UrbanExploring.nu
Användarvisningsbild
huricane4
Inlägg: 628
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 02:00
Kontakt:

Re: Vad gör du just nu?

Inlägg av huricane4 »

Dricker lite Russian standard å kollar på resor till Pyramiden/Grumantbyen (svalbard) nån med erfarenhet?
Skriv svar