Radera flera mail samtidigt på en IPod Touch/IPhone

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
nonamegiven
Inlägg: 492
Blev medlem: ons 19 maj 2010, 18:04

Inlägg av nonamegiven »

Raderar du från Gmail på datorn så skall det också försvinna från telefonen och ipoden. Har du hållt på med ändrat med imap och pop3 så vet jag dock inte men det första är jag säker på.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""nonamegiven""]Raderar du från Gmail på datorn så skall det också försvinna från telefonen och ipoden. Har du hållt på med ändrat med imap och pop3 så vet jag dock inte men det första är jag säker på.[/quote]

Du har helt rätt. Är säkert en bra finess när man vant sig. Skulle helst vilja att slippa besöka websidan alls men att gå in en gång i veckan och radera kan man väl stå ut med
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

Raderar du från telefonen ska det också försvinna på de andra. Om allt är vettigt konfigurerat ska alla ändringar slå igenom överallt.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Radera flera mail samtidigt på en IPod Touch/IPhone

Inlägg av Grishnac »

IMAP och POP3 är ju helt enkelt två olika protokoll för överföring av mail mellan server och klient och helt oebroende av plattform (Mac eller android eller whatever) man är liksom bunden till hur funktionaliteten i protokollet är uppbyggt.

Sedan har man olika sätt att bygga upp gränssnittet i telefonerna eller andra klienter som hanterar inkorgarna. POP3 är det simplaste av dessa gränssnitt där man helt enkelt hämtar det som finns i mappen på servern och det är då försvunnet från den mappen med resultatet att man inte kan hämta det senare från någon annan klient.
Men kan dock välja att spara en kopia på servern men då får man ner alla mail varje gång man väljer att ansluta och hämta nya.

IMAP är lite mer sofistikerat och skapar en spegling av mailkontot och dess mappar från servern till klienten och laddar bara hem dom nya mail som anländer. Man kan också ansluta flera klienter och ladda hem nya mail från flera olika platser.

Men jag lyckas inte se någon funktion hos Apple för att markera samtliga mail på en gång och radera, inte i inkorgen i alla fall. Skall kolla lite vidare och se vad jag hittar.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Skriv svar