Radera flera mail samtidigt på en IPod Touch/IPhone

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Radera flera mail samtidigt på en IPod Touch/IPhone

Inlägg av Elagabalus »

Vet att det finns många användare här. Använder mest Gmail med imap ( heter det väl?) men även något konto med pop3. Inte riktigt fått grepp på imap som verkar uppdatera sig på alla enheter man har. Kanske går det bara att radera från gmails webbsida

Nåväl: telefonen blir fylld av sända och mottagna mail. Finns något kommando " markera alla" så man sen kunde trycka radera? Hittar inget iaf. Nu måste jag markera ett i taget. Tar låång tid
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Det tror jag ska gå om jag fattat din beskrivning rätt. Gå in i ipadens mailprogram, är det den du kör för att kolla mailen?
På vänster sida högst upp på sidolisten finns det en knapp som heter "ändra", klicka på den så kommer du kunna bocka för många mail att kasta eller kasta alla.

Kolla bara dina inställningar att om du raderar på paddan så raderas de kanske även från din gmail på nätet. Jag Kollar och läser bara på paddan/iphonen och slänger sen men vill ha dem kvar på nätet där jag kör en rensning nån gång i månaden. Bara så du interaderar nåt du faktiskt vill spara.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Tack för snabbt svar. Gällde iofs IPod/IPhone men kanske lika? Skall kolla.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

[quote=""Elagabalus""]Tack för snabbt svar. Gällde iofs IPod/IPhone men kanske lika? Skall kolla.[/quote]

Jodå, det ska nog finnas på bägge apparaterna.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Fast som du ser måste jag ändå markera en och en. De andra alternativen är släckta. Skulle vilja ha "markera alla"

Tillägg. Även om jag börjar markera öppnas inget alternativ "markera alla". Blir 100 tals tryckningar. Måste finnas en lösning
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av 1 Elagabalus, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Det har jag inte ens tänkt på men det är likadant för mig ser jag nu, tydligen så kan man bara välja att "markera alla" i papperskorgsmappen. I inkorgen får man nog markera dem ett och ett.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Jag får ganska mkt mail. Har jag väntat några dagar blir det många klick. Någon gång har jag i desperation raderat kontot och sedan lagt upp det igen. Går snabbt men känns lite ovärdigt Apple
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

[quote=""Elagabalus""]Jag får ganska mkt mail. Har jag väntat några dagar blir det många klick. Någon gång har jag i desperation raderat kontot och sedan lagt upp det igen. Går snabbt men känns lite ovärdigt Apple[/quote]

Om du tycker detta var ovärdigt apple, så vad du än gör uppdatera inte till iOS6 då. ;)

Nu minns jag faktiskt att när jag först kopplade iphonen o paddan till min hotmail så fick jag också sitta och markera en o en. Ett alternativ är att om du inte rensat på några dagar är att du går in via nätsidan och då kanske det finns fler sätt att markera flera objekt och slänga mailen på.
Vet inte om det är smidigare faktiskt, men det går ändå rätt snabbt att markera några hundra mail och slänga, mest tråkigt bara.

Kom på en grej pga av iOS6 fullständigt katastrofala kartor, så här gjorde jag för att få tillgång till Googlemaps och det funkar även på min hotmail.

1. Logga in via nätet på din mail och välj "förbli inloggad" eller "spara inlogg" eller vad det nu kan stå.

2. Klicka på knappen med pilen i listen upptill vänster framför adressfältet och välj "lägg till på hemskärmen". Det dyker då upp en ruta med en ikon som du kan namnge.

3. I samma ruta klickar du på den blå knapppen "lägg till".

På ditt skrivbord har det nu lagts till en genväg direkt till din nätmail vilket gör att du direkt kommer dit och kan radera mailen direkt. Som sagt vet inte om detta underlättar för dig för det löser ju fortfarande inte din fråga om mailappen.
Senast redigerad av 1 DMT, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Tillägg
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""DMT""]Om du tycker detta var ovärdigt apple, så vad du än gör uppdatera inte till iOS6 då. ;)

Nu minns jag faktiskt att när jag först kopplade iphonen o paddan till min hotmail så fick jag också sitta och markera en o en. Ett alternativ är att om du inte rensat på några dagar är att du går in via nätsidan och då kanske det finns fler sätt att markera flera objekt och slänga mailen på.
Vet inte om det är smidigare faktiskt, men det går ändå rätt snabbt att markera några hundra mail och slänga, mest tråkigt bara.

Kom på en grej pga av iOS6 fullständigt katastrofala kartor, så här gjorde jag för att få tillgång till Googlemaps och det funkar även på min hotmail.

1. Logga in via nätet på din mail och välj "förbli inloggad" eller "spara inlogg" eller vad det nu kan stå.

2. Klicka på knappen med pilen i listen upptill vänster framför adressfältet och välj "lägg till på hemskärmen". Det dyker då upp en ruta med en ikon som du kan namnge.

3. I samma ruta klickar du på den blå knapppen "lägg till".

På ditt skrivbord har det nu lagts till en genväg direkt till din nätmail vilket gör att du direkt kommer dit och kan radera mailen direkt. Som sagt vet inte om detta underlättar för dig för det löser ju fortfarande inte din fråga om mailappen.[/quote]

Too late. Redan uppgraderat. Kör man Imap bör det fungera att radera från websidan. Men inte från Pop3 tror jag. Får googla på detta. Måste finnas många därute med samma problem

Tillägg. Apple har säkert en baktanke men det känns konstigt. Är väl snart 10 år sedan jag fick min första mobil med mailprogram och "markera alla" har alltid funnits
Senast redigerad av 1 Elagabalus, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

Ingen aning hur Apple funkar, men imap är en teknik så man ser vad som finns på servern. På det viset är det samma innehåll på alla ställen och raderar man något från något av dem är det också raderat på alla ställen. Läser man något är det markerat läst på alla, skickar man ett svar finns svaret på alla. Det enda rätta tycker jag.
Skriv svar