Har ni andra hobbys/nörderier än just det övergivna?

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""benkar""]Sitta på en höjd och titta på kraftledningar? :p ;) (Ser inte så mycket av bilden, annat än kraftledningen)

/B[/quote]

Det är någon typ av fordon där också, jag urskiljer ett hjul. (tror jag... :rolleyes :)
Användarvisningsbild
swedediesel
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 16:58
Kontakt:

Inlägg av swedediesel »

[quote=""benkar""]Sitta på en höjd och titta på kraftledningar? :p ;) (Ser inte så mycket av bilden, annat än kraftledningen)

/B[/quote]

tänkte inte på att det ju i princip måste vara dödsstraff på att lägga upp en taskig mobilbild tagen i fel vinkel på ett forum av det här slaget :eek:
för enkelhetens skull säger vi, ja jag spanar in kraftledningar vid soligt väder... :p
Jag trivs bäst i bergrumsrika landskap!
Fotoalbum: http://www.photobucket.com/DSL-UE
klicka på "albums" till vänster på sidan
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""Vinylbrus""]Naturnörderi!

Bor mitt ute i skogen i norra Norrland (3km till närmaste granne) i en träkoja på 15m2. Inget rinnande vatten men ett fint utedass med frigolitsits så jag kan läsa serier även när det är 30 grader kallt.

Samlar på skrot och bygger det jag behöver (funktion framför form). Mest blir det vansinniga cyklar av alla möjliga slag.[/quote]

Låter intressant. Hur löser du värmefrågan i en träkoja? Norrland kan bli rätt kallt. Hur laddar du dator/mobil så du kan kommunicera med 28ds? Bensindriven elverk?
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""swedediesel""]tänkte inte på att det ju i princip måste vara dödsstraff på att lägga upp en taskig mobilbild tagen i fel vinkel på ett forum av det här slaget :eek:
för enkelhetens skull säger vi, ja jag spanar in kraftledningar vid soligt väder... :p [/quote]

Jag ville/vill inte vara på det sättet, angående bildkvalité, inte min mening, men jag ser helt enkelt inte vad det är på bilden, annat än kraftledningen och möjligen någon sorts fordon.

/B
Användarvisningsbild
Vinylbrus
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 02 apr 2009, 17:22

Inlägg av Vinylbrus »

[quote=""Elagabalus""]Låter intressant. Hur löser du värmefrågan i en träkoja? Norrland kan bli rätt kallt. Hur laddar du dator/mobil så du kan kommunicera med 28ds? Bensindriven elverk?[/quote]

Har en husqvarna 157 att elda i. Har inte riktigt löpt hela linan ut så jag har faktiskt el här. Och mobilen har inte täckning men med en förstärkningsantenn på taket har jag trådlöst internet via NMT-nätet. Känns lite skevt på nåt sätt. Annars är det enkelt leverne. Timmersvans och klyvyxa och hålla uppe en vak i sjön att hinka upp vatten från.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""Vinylbrus""]Har en husqvarna 157 att elda i. Har inte riktigt löpt hela linan ut så jag har faktiskt el här. Och mobilen har inte täckning men med en förstärkningsantenn på taket har jag trådlöst internet via NMT-nätet. Känns lite skevt på nåt sätt. Annars är det enkelt leverne. Timmersvans och klyvyxa och hålla uppe en vak i sjön att hinka upp vatten från.[/quote]

Kör du självhushåll med jakt och fiske? Varför inte flytta in i en ödekåk istället? Blir ju trots allt något bekvämare
Användarvisningsbild
swedediesel
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 16:58
Kontakt:

Inlägg av swedediesel »

[quote=""benkar""]Jag ville/vill inte vara på det sättet, angående bildkvalité, inte min mening, men jag ser helt enkelt inte vad det är på bilden, annat än kraftledningen och möjligen någon sorts fordon.

/B[/quote]

håller med att bilden är skitkass, men jag ser iallafall 1,5 fyrhjulingar, kanske har jag för bra syn? eller så är du allergisk mot kassa mobilbilder.. ;)
Jag trivs bäst i bergrumsrika landskap!
Fotoalbum: http://www.photobucket.com/DSL-UE
klicka på "albums" till vänster på sidan
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""swedediesel""]håller med att bilden är skitkass, men jag ser iallafall 1,5 fyrhjulingar, kanske har jag för bra syn? eller så är du allergisk mot kassa mobilbilder.. ;) [/quote]

Brukar inte kommentera bildkvalité i trådar som inte avhandlar bildkvalité, så min kommentar grundar sig helt ärligt på att jag inte kunde se vad det fanns på bilden. Såg kraftledningen, några konturer av mäniskor, ett hjul av något slag, men inte så mycket mer.

Men säger du att det är fyrhjulingar, så får jag tro på dig ;)

/B
Användarvisningsbild
Vinylbrus
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 02 apr 2009, 17:22

Inlägg av Vinylbrus »

[quote=""Elagabalus""]Kör du självhushåll med jakt och fiske? Varför inte flytta in i en ödekåk istället? Blir ju trots allt något bekvämare[/quote]

Fiskar en del. När jag behöver jobbar jag som skogshuggare (manuellt). Ödekåkar besöker av intresse och jag har det finfint här i min lilla koja så jag behöver inget annat. Rymmer allt jag behöver och kan sköta hygien, disk, tvätt, mat på ett bra sätt. Det tar bara längre tid och är något omständigare. Tvätt med tvättbräde, bad i badbalja.. En utmaning precis som jag vill ha det.
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Vinylbrus""]Fiskar en del. När jag behöver jobbar jag som skogshuggare (manuellt). Ödekåkar besöker av intresse och jag har det finfint här i min lilla koja så jag behöver inget annat. Rymmer allt jag behöver och kan sköta hygien, disk, tvätt, mat på ett bra sätt. Det tar bara längre tid och är något omständigare. Tvätt med tvättbräde, bad i badbalja.. En utmaning precis som jag vill ha det.[/quote]

Du har en intressant filosofi, såg just en artikel om en flyktingförläggning,
jag tror det var på en nöjespark i Halland, där skrevs det om hur svårt det var att tvingas leva med gemensamma sanitetsutrymmen..
Inget vatten på rummet.....långt att gå till toa och dusch.
Makes you wonder.....
JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Skriv svar