Film: Hillbillykörning vid gruvan i Gränges

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Norrhyttan
Inlägg: 348
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 14:54

Film: Hillbillykörning vid gruvan i Gränges

Inlägg av Norrhyttan »

Jag och en kamrat fick för oss att göra en filmsnutt med hans bil, så vi lånade halkbanan på gruvområdet i Grängesberg en timme. Urbarnsligt och inte det minsta UE, men vi hade i alla fall kul! :D

http://www.youtube.com/watch?v=nmBt5HzAXZA
Det är aldrig för sent för en lycklig barndom
Användarvisningsbild
Älgben
Inlägg: 341
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 12:40
Kontakt:

Inlägg av Älgben »

Det där såg onekligen roligt ut, och textraden "highly trained retard" gjorde min morgon... :)
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Älgben""]Det där såg onekligen roligt ut, och textraden "highly trained retard" gjorde min morgon... :) [/quote]

Och min eftermiddag.... :D :D
Däckrök och varvstopp är aldrig fel.
Bra snurr på spisen.
JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Norrhyttan
Inlägg: 348
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 14:54

Sv: Film: Hillbillykörning vid gruvan i Gränges

Inlägg av Norrhyttan »

Kan väl tillägga att bilen bromsat 836 hk på drivhjulen, kört 9,31 på strippen (402 meter) med tokslut koppling, toppat 344,66 km/h enligt GPS på ett flygfältsevent för Porsche-stekare och klockats för 268 km/h på sjöis i Orsa.

Ganska imponerande med tanke på att bilen faktiskt är ett vrak med sopslut chassi. Det enda som är friskt är maskinen, definitivt inte föraren! :D
Det är aldrig för sent för en lycklig barndom
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Norrhyttan""]Kan väl tillägga att bilen bromsat 836 hk på drivhjulen, kört 9,31 på strippen (402 meter) med tokslut koppling, toppat 344,66 km/h enligt GPS på ett flygfältsevent för Porsche-stekare och klockats för 268 km/h på sjöis i Orsa.

Ganska imponerande med tanke på att bilen faktiskt är ett vrak med sopslut chassi. Det enda som är friskt är maskinen, definitivt inte föraren! :D [/quote]

Där ja, mer krut än RallyQuattron på sin tid.
Snurran varvade klockrent, snyggt jobb.
JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Norrhyttan
Inlägg: 348
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 14:54

Inlägg av Norrhyttan »

[quote=""jpkrax""]Där ja, mer krut än RallyQuattron på sin tid.[/quote]Fast rallybilarna var lite mer påkostade. :)
Ett av mina mest minnesvärda tillfällen är för övrigt när jag åkte med Stig Blomqvist i en Audi S1. Flat out som om det vore den enklaste saken i världen, när alla andra alltid bedyrat att just S1 tillhör världshistoriens mest svårkörda tävlingsbilar.
Aaah! :cool:
Det är aldrig för sent för en lycklig barndom
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Norrhyttan""]Fast rallybilarna var lite mer påkostade. :)
Ett av mina mest minnesvärda tillfällen är för övrigt när jag åkte med Stig Blomqvist i en Audi S1. Flat out som om det vore den enklaste saken i världen, när alla andra alltid bedyrat att just S1 tillhör världshistoriens mest svårkörda tävlingsbilar.
Aaah! :cool: [/quote]

Härligt, jo S1 var speciell. Man ställde upp långt innan böjen och trampade plattan i mattan.... :D :D :D
Das ist vansehen.. :cool:
JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

Heh, med en Saxdaling i Bärge hade jag väntat mig en 740 eller så, det där var ju rätt piggt! :D
kdm
Inlägg: 60
Blev medlem: ons 18 jan 2012, 12:45

Inlägg av kdm »

Haha!

Snyggt jobbat. Välkänd bil som inte setts på ett tag. Kul att se den i action igen. :D

(Nissan Almera lämpar sig inte till sådana aktiviteter.) ;)
Användarvisningsbild
Norrhyttan
Inlägg: 348
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 14:54

Inlägg av Norrhyttan »

[quote=""kdm""]Välkänd bil som inte setts på ett tag. Kul att se den i action igen.[/quote]Den senaste sommaren har den setts mer än någonsin. Kolla på "Martinsson Racing" på Youtube!

Här är en annan film jag gjort på "Generalen" ganska nyligen, i chassidynamometern.

http://www.youtube.com/watch?v=2_h2kQtNr3g
Det är aldrig för sent för en lycklig barndom
Skriv svar