Vad händer sen, och hur klarar vi oss?

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

emm
Inlägg: 41
Blev medlem: mån 13 dec 2010, 14:24

Inlägg av emm »

Se till att man har rätt redskap/verktyg samt kunskaperna för hur du klarar dig själv på det naturen har att ge. Back to basic mao.
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

Har vi några "doomsday preppers" här? Det är nog inte så dumt att vara lite förberedd, men det finns så många olika scenarios att det är omöjligt att vara helt förberedd. Jag kan ha världens lager av mat och vatten på alla möjliga håll i landet, men visst fasiken kommer det att smäller till när jag är i utlandet och har nada nytta av allt det där.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Är nog mest en tankelek. Men visst är allt sårbart. Hur mkt har man hemma i skafferiet tex? Om vatten och avlopp slås ut i en storstad blir det snabbt kaos.

Samtidigt har man läst om folk som velat bli självförsörjande och de flesta verkar ha tröttnat rätt snabbt. Men måste man så.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Elagabalus""]Samtidigt har man läst om folk som velat bli självförsörjande och de flesta verkar ha tröttnat rätt snabbt. Men måste man så.[/quote]
Kanske bra att "öva lite" då och då inför en ev. krissituation men att leva så under längre perioder är bara väldigt tidskrävande. Man kan bli helt/nästintill självförsörjande men som sagt: det tär på en.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Skriv svar